Vauvan sydänäänet ei kuuluneet...Lääkärin mukaan ok. mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ehdottomasti:
ehdottamasti äänet täytyy saada kuulumaan, kaverilla ei kuulunu kerran ja myöhemmin selvisi että oli kuollut kohtuun. ja oli jo melko iso vauva.
Joo no näitä pelottelijoitahan riittää. Hei ap:n vauvahan liikkuu! Aaveko se sitten on?

Ja jos se vauva on kuollut jo niin mihin tässä sitten on kiire?

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdottomasti:
ehdottamasti äänet täytyy saada kuulumaan, kaverilla ei kuulunu kerran ja myöhemmin selvisi että oli kuollut kohtuun. ja oli jo melko iso vauva.
Joo no näitä pelottelijoitahan riittää. Hei ap:n vauvahan liikkuu! Aaveko se sitten on?

Ja jos se vauva on kuollut jo niin mihin tässä sitten on kiire?

toisekseen, ilmakuplat yms. mahassa saa tuntumaan kuin vauva liikkuis.

ja mitä pelottelua se on jos kerron kaverille käyneen niin? se on totisinta totta eikä ainut tapaus maailmassa. eikös ap:n ole mukavampi nyt varmistaa asia eikä olla huolissaan koko viikonloppua? oli miten oli.

No eiköhän noilla viikoilla jo erota vauvan liikkeen ja ilmavaivan toisistaan. Mene pitkälles ja kuulostele liikkeitä. Niin ne varmaan käskis sun tehdä, jos nyt soittaisit polille.

Silloin kuin minulla oli kohtukuolema, niin sydanaania ei saatu kuulumaan. Samantien sain lahetteen Naistenklinikalle ja siella todettiin sikion menehtyneen. Minulla oli silloin viikkoja 25+

itse olin kaksosissa tuntevani liikkeitä, mut he "muljusivat" kuolleina siellä, itse menin sydänäänten kuunteluun kun tuli itselle olo että kaikki ei ole hyvin, no istukan äänet löytyi, mut vauvojen ei, eikä he liikkuneet ultrassakaan, pidän käteni ristissä, jotta teillä olisi kaikki hyvin :hug:

Itsellä oli kolme neljän päivän jaksoa rv 25 ja rv 38 välillä kun ei saatu sydänääniä kuuluviin millään laitteella eikä liikkunutkaan. Siellä se kuitenkin polski kuten ennenkin.

Mulla oli viimesessä raskaudessa istukka edessä ja sydänäänet oli vaikea löytää ihan loppuraskauteen asti. Mutta joka kerta terveydenhoitaja ja lääkäri haki niin kauan, että sai kuunneltua. Kun olin noin viikolla 30 hakemassa sairaslomaa, lääkäri ei löytänyt millään kohtaa, josta sais kuuluun sydänäänet kunnolla, haki paikalle neuvolan terveydenhoitajan ja kun ei sekään löytänyt kohtaa, josta äänet kuuluis, niin hakivat ultran ja katsoivat sillä.

Heippa kaikille! Lähdin pe. heti polille, ja siellä kuunneltiin äänet + ultra. Kaikki oli hyvin. Paitsi alussa sydänäänet olivat 130-140 ja ultrassa vauva oli lääkärin mukaan vaisu.

No sain mehuja, ja tämän jälkeen vauva sitten "rellestikin" 150-160:tä. Ja muutama potkukin tuli. :D

Eli kaikki on ok. Jäin vain ihmettelemään, että miten lääkäri voi merkitä neuvolakorttiin, että sydänäänet +, vaikka itse sanoi, ettei niitä kuulu, ja on iha normaalia ettei niitä näillä viikolilla kuulu :o

Taitaa olla ihan höpö-höpö-lääkäri. En aio mennä viimeiseen lääkäriin ainakaan hänen vastaanotolle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras (ap):
Heippa kaikille! Lähdin pe. heti polille, ja siellä kuunneltiin äänet + ultra. Kaikki oli hyvin. Paitsi alussa sydänäänet olivat 130-140 ja ultrassa vauva oli lääkärin mukaan vaisu.

No sain mehuja, ja tämän jälkeen vauva sitten "rellestikin" 150-160:tä. Ja muutama potkukin tuli. :D

Eli kaikki on ok. Jäin vain ihmettelemään, että miten lääkäri voi merkitä neuvolakorttiin, että sydänäänet +, vaikka itse sanoi, ettei niitä kuulu, ja on iha normaalia ettei niitä näillä viikolilla kuulu :o

Taitaa olla ihan höpö-höpö-lääkäri. En aio mennä viimeiseen lääkäriin ainakaan hänen vastaanotolle!

Jos hän kuuli istukan äänien lisäksi liikkeitä. Liikkeet on sellaisia suhinoita.

Itse olisin vielä huolissani, jos vauva liikkuu niin vaisusti. :/
Meillä yksi lapsista liikkui vaisusti ja venytteli vaan jalkoja, hän on lievästi jälkeenjäänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:

Jos hän kuuli istukan äänien lisäksi liikkeitä. Liikkeet on sellaisia suhinoita.

Meillä yksi lapsista liikkui vaisusti ja venytteli vaan jalkoja, hän on lievästi jälkeenjäänyt.

No voi ei! Joo, kyllä tässä on kaikki käynyt mielessä. Toisaalta nyt on tullut sellaisia tosi kovia potkuja, että meinaa mammalta lehti puodota kädestä kun säikähdän sitä tömähdystä... Joten toivottavasti tuo vaisuus oli vain jokin koko päivän istumisesta johtuvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
itse olin kaksosissa tuntevani liikkeitä, mut he "muljusivat" kuolleina siellä, itse menin sydänäänten kuunteluun kun tuli itselle olo että kaikki ei ole hyvin, no istukan äänet löytyi, mut vauvojen ei, eikä he liikkuneet ultrassakaan, pidän käteni ristissä, jotta teillä olisi kaikki hyvin :hug:

Olen pahoillani teidän puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Argh. kiitos vastuksista! H---tti et mua ottaa päähän. En ihan oikeasti edes tajunnut asiaa kuin vasta nyt rupesin kelaamaan.
Ei olisi pitänyt luottaa sen lekurin juttuihin ollenkaan :(

miten niin et tajunnut :o vauvan sydämen äänet ei kuuluneet etkä sinä tajunnut huolestua :o eikös ne äänet ole ainoa tapa neuvolassa varmistaa että vauva on hengissä. mä en ainakaan olisi asiaa voinut tuohon jättää. odotat varmaan esikoista kun et äidillistä huolta yhtään tuntenut. toivon todella että vauvalla kaikki hyvin. ja anteeksi jos kuulostin siltä että syyllistin sinua.
äkkiä tarkastuttamaan tilanne

Mulla oli viimesessä raskaudessa istukka edessä ja sydänäänet oli vaikea löytää ihan loppuraskauteen asti. Mutta joka kerta terveydenhoitaja ja lääkäri haki niin kauan, että sai kuunneltua. Kun olin noin viikolla 30 hakemassa sairaslomaa, lääkäri ei löytänyt millään kohtaa, josta sais kuuluun sydänäänet kunnolla, haki paikalle neuvolan terveydenhoitajan ja kun ei sekään löytänyt kohtaa, josta äänet kuuluis, niin hakivat ultran ja katsoivat sillä.

Jep. Minulla istukka on takana, ja AINA terveydenhoitaja on hakenut ääniä, kunnes ne kuuluvat! Mutta tämä lääkäri ei lähtenyt niitä ääniä etsimään vaan totesi, että istukan virtaukset ok! Ja siinä se. Ei edes antanut sairauslomaa, vaikka olen oksennellut öisin, kädet ovat kipeät, jalat eivät tahdo kantaa työpäivän/8 tunnin istumisen jälkeen. lisäksi verenpaineet oli 102/97...

Että tämmöistä.

Argh. kiitos vastuksista! H---tti et mua ottaa päähän. En ihan oikeasti edes tajunnut asiaa kuin vasta nyt rupesin kelaamaan.

miten niin et tajunnut :o vauvan sydämen äänet ei kuuluneet etkä sinä tajunnut huolestua :o eikös ne äänet ole ainoa tapa neuvolassa varmistaa että vauva on hengissä. mä en ainakaan olisi asiaa voinut tuohon jättää. odotat varmaan esikoista kun et äidillistä huolta yhtään tuntenut. toivon todella että vauvalla kaikki hyvin. ja anteeksi jos kuulostin siltä että syyllistin sinua.

No vähän se on vaikeaa, jos lääkäri sanoo, että kaikki on ihan hyvin! Sitten tuli vain mieleeni seuraavana päivänä, kun tuossa kertoilin miten lääkäri oli käyttäytynyt, niin tajusin, et ehkäpä ei kannatakkaan luottaa sen arvioon asioiden laidasta!

Ja kyllä on käyty polilla ja kaikki oli sitten ok..

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
antovatko sulle pkl:lta saikkua?

Joo siis eivät antaneet, ja sitten vielä tässä sellainen kiva juttu, että eilen en päässyt sängystä ylös vaikka mies auttoi. En vaan voinut nousta kun koko reisi, pohje meni kovaan kramppiin :(

Nyt pelottaa kun mies lähtee 4 päiväksi pois kotoa ja jään yksin tänne, et mitenköhän pärjään..

No vähän se on vaikeaa, jos lääkäri sanoo, että kaikki on ihan hyvin! Sitten tuli vain mieleeni seuraavana päivänä, kun tuossa kertoilin miten lääkäri oli käyttäytynyt, niin tajusin, et ehkäpä ei kannatakkaan luottaa sen arvioon asioiden laidasta!

Ja kyllä on käyty polilla ja kaikki oli sitten ok..

Mut pitäis aina muistaa ettei ne lääkärit oo mitää jumalia.. ne on vaan ihmisiä ja tekevät virheitä... ei niihin kannata luottaa ihan sokeasti varsinkaa tälläsessä tapauksessa! Mut onneks kaikki oli hyvin ja menit näytille.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:

Mulla toinen lapsi ei liikkunut koko raskauden aikana niin, että olisin huomannut ne 10 liikettä tunnissa. Silloin tällöin vaan tuntui pieniä liikkeitä, vaisusti liikkui. Ihan normaali terve lapsi on.

Yhteistyössä