Lääkärin huono käytös seurantaultrassa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuli-Anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen sairaanhoitaja. Olen ollut aluksi yleisellä puolla, kunnes pääsin töihin ykstyiselle klinikalle. Kyllä todellakin on asiakaspalvelua! Yleisellä puolella lääkärit voivat olla juuri niin hapannaamoja kuin haluavat, samoin tietenkin sairaanhoitajat ja osastosihteeritkin, mutta yksityinen lääkäriasema on bisnes siinä missä muutkit yritykset. Tietenkin silloin pitää olla asiakaspalveluhenkinen!

Asiakkaat äänestävät jaloillaan, eikä yrmeältä epäkohteliaalta lääkäriltä tarvitse varata uutta aikaa, toisin kuin terveyskeskuksessa.

Ei se lääkäri mikään asiakaspalvelija ole vaan asiantuntija. Mitä väliä on enää termillä asiantuntija, jos kaikki aletaankin luokittelemaan asiakaspalvelijoiksi?! Lääkäreiltä ei voi vaatia mitään tuollaisia juttuja. Piste. Jos ei joku sitten siinä kyseisessä lääkäriasemassa miellytä, niin menkää hakemaan uutta konsultaatiota muualta. Se on vähän voi voi. Lääkäri hoitaa niin miten näkee tarpeelliseksi eikä niin miten potilas näkee tarpeelliseksi, siksi koska se on se lääkäri joka on se alansa asiantuntija. Jos potilas saisi itse päättää hoidostaan, niin kai niitä olisi sitten itsehoito sairaaloitakin... Mutta ei ole. Sen takia, koska ei muut voi tietää niin hyvin kuin alan asiantuntija.

Oli asiakaspalvelija tai asiantuntija, niin minusta ihmisellä pitäisi aina olla kykyä toimia kohteliaasti eri tilanteissa. Tietysti sitten, jos viesti ei vain kerta kaikkiaan mene perille, voi sanomaa yrittää vähän tiukentaa.

Toisaalta ymmärrän kyllä lääkäriäkin, sillä jotkut asiantuntijat ovat sitä mieltä, että ylimääräiset ultraäänitutkimukset stressaavat vauvaa ja voivat olla tälle jopa haitallisia. Olen myös itse törmännyt siihen, että yksityisilläkin asemilla toiset lääkärit tekevät tiettyjä tutkimuksia ja toiset eivät ja ymmärrän kyllä molempia. Jos kuitenkin itse äitinä tunnen jonkin tutkimuksen ihan oikeasti tarpeelliseksi, toivon, että ajanvaraaja tietää, ketkä mitäkin tutkimuksia tekevät - onneksi itselleni on tähän asti käynyt näin.

Mietitäänpä asiaa hieman toisin...... insinööri suunnittelee "vempelettä" ja hänhän on silloin asiantuntija!!! Jos hän käyttäytyy epäkohteliaasti eikä osaa käyttäytyä fiksusti vaikka on erittäin hyvä asiantuntija niin kuinka moni yhtiö tulee tarjoamaan uusimpia komponentteja ensimmäisenä tälle kaverille????? Kyllä ne yhteistyökumppanit menevät ja asioivat mielummin muiden kanssa ensin ja viimeisessä hädässä tämän moukkamaisen asiantuntijainsinöörin kanssa. Siinähän kilpailijat saavat kilpailuetua!!!

(niin ja minulla on kokemusta tuosta alueelta, kun kuuntelen yhteistyökumppaneiden valituksia moukkamaisesta kaverista)

Alkuperäinen kirjoittaja Outoa...:
Ei se lääkäri mikään asiakaspalvelija ole vaan asiantuntija. Mitä väliä on enää termillä asiantuntija, jos kaikki aletaankin luokittelemaan asiakaspalvelijoiksi?! Lääkäreiltä ei voi vaatia mitään tuollaisia juttuja. Piste. Jos ei joku sitten siinä kyseisessä lääkäriasemassa miellytä, niin menkää hakemaan uutta konsultaatiota muualta. Se on vähän voi voi. Lääkäri hoitaa niin miten näkee tarpeelliseksi eikä niin miten potilas näkee tarpeelliseksi, siksi koska se on se lääkäri joka on se alansa asiantuntija. Jos potilas saisi itse päättää hoidostaan, niin kai niitä olisi sitten itsehoito sairaaloitakin... Mutta ei ole. Sen takia, koska ei muut voi tietää niin hyvin kuin alan asiantuntija.

kyllä täällä juuli-annaa kompataan ja ollaan tyrmistyneitä lääkärin käytöksestä. paitsi yhdeltä ja samalta vaikuttavilta kirjoituksilta, joiden mukaan asia on niin yksiselitteinen kuin että "lääkäri tekee ne tutkimukset jotka katsoo tarpeellisiksi".

Siis voi herrajumala! Kyllähän jokainen ajattelevainen ihminen tietää, että ei lääkäri ole potilaan pompoteltavana. Siitä vain konsultoimaan toista, jos ei tyydy ensimmäiseen mielipiteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsot tsot:
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei..:
Toivottavasti ap jätti käyntinsä maksamatta!! Tai ainakin sai käynnin ihan pyytämättä ilmaiseksi. Kun ei kerran saanut tilaamaansa palvelua. Itse en ainakaan olisi maksanut senttiäkään siitä, että käy kuuntelemassa pään aukomista. Lääkäritkin ovat ikävä kyllä puolijumalan asenteestaan huolimatta asiakaspalveluammatissa..

Vähän olet hakoteilla. Eikö ole siis mitään kunnioitusta koko ammattikuntaa kohtaan? Ilman lääkäriä et ehkä pelastuisi hengenvaarallisesta tilanteesta. Toiseksi, jos lääkäri mokaa, niin hän saa maksaa siitä kyllä kovasti myös ja jos jotain pahaa tapahtuu, niin saattaa menettää lupansa. Ei siis todellakaan ole mikään helppo työ tehdä isoja päätöksiä. Vaikea uskoa, että kukaan kyseisessä työssä tekisi virheitä tahallaan vaikka joku yksittäinen mätämuna vahvistaa säännön tietty.

Ei ne lääkärit ole mitään puolijumalia, yrittäkää nyt se ymmärtää. Varsinkin yksityisellä käydessä ja siitä itse maksaessa, voi odottaa ja vaatia kunnon palvelua. Rahalla saa ja hevosella pääsee!
Ja hei, ei lääkäri Suomessa edes isommasta mokasta menetä lupiaan, kyllä se on ihan totta!
Mikä ihme täällä ihmisiä vaivaa, että heitä pitäisi kumarrella ja ottaa lokaa niskaansa syyttä suotta?? Jos ajanvaraus on tehnyt mokan niin ei se ole ASIAKKAAN vika!!! Törkeää käytöstä, ap;lle lohtuhalit ja toivottavasti pääset ultraan, kunnon lääkärille! (Ilmainen käynti tietysti edellisen hyvitykseksi, kysy vaikka kuluttaja-asiamieheltä)

Yksityinen lääkärivastaanotto on nimenomaan asiakaspalvelua, jota antaa alan asiantuntia. Haloo?!
Ilman asiakkaita, ei olisi vastaanottoa.

Alkuperäinen kirjoittaja nunnuka:

Yksityinen lääkärivastaanotto on nimenomaan asiakaspalvelua, jota antaa alan asiantuntia. Haloo?!
Ilman asiakkaita, ei olisi vastaanottoa.

potilaita.

Alkuperäinen kirjoittaja 8asihtöoah:
Ei ne lääkärit ole mitään puolijumalia, yrittäkää nyt se ymmärtää. Varsinkin yksityisellä käydessä ja siitä itse maksaessa, voi odottaa ja vaatia kunnon palvelua. Rahalla saa ja hevosella pääsee!
Ja hei, ei lääkäri Suomessa edes isommasta mokasta menetä lupiaan, kyllä se on ihan totta!
Mikä ihme täällä ihmisiä vaivaa, että heitä pitäisi kumarrella ja ottaa lokaa niskaansa syyttä suotta?? Jos ajanvaraus on tehnyt mokan niin ei se ole ASIAKKAAN vika!!! Törkeää käytöstä, ap;lle lohtuhalit ja toivottavasti pääset ultraan, kunnon lääkärille! (Ilmainen käynti tietysti edellisen hyvitykseksi, kysy vaikka kuluttaja-asiamieheltä)

Tiedätkö yhtään tapausta, jossa lääkäri olisi hepposesti menettänyt lupansa. Valitettavasti minä tiedän. Siitä on jo vuosia ja se on sen verran surullinen, että en aio siitä täällä kertoa.

Kuka täällä on väittänyt, että lääkäri on puolijumala. Onkohan sinulla jokin alemmuuskompleksi, kun ottaa niin pannuun?

Lääkärin vika ei ole, jos ajanvaraus mokaa!

Ajanvarauksen moka kyllä, mutta asiallista käytöstä vaaditaan myös lääkäriltä. Tätä saatiinkin, koska maksua ei peritty. Mutta: yksityisellä asiakas on kyllä nimenomaan ASIAKAS koska hän maksaa, kunnallisella hän on potilas. Tämän täydentää taas yksi yksityisen puolen työntekijä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs tässä nyt on epäselvää:
Ajanvarauksen moka kyllä, mutta asiallista käytöstä vaaditaan myös lääkäriltä. Tätä saatiinkin, koska maksua ei peritty. Mutta: yksityisellä asiakas on kyllä nimenomaan ASIAKAS koska hän maksaa, kunnallisella hän on potilas. Tämän täydentää taas yksi yksityisen puolen työntekijä... :)

Eipä kyllä yksityisellä puolella tituleerata asiakkaaksi, vaan ihan potilaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja erdfx:
Eipä kyllä yksityisellä puolella tituleerata asiakkaaksi, vaan ihan potilaaksi.

Tituleerattiin sitten asiakkaaksi tai potilaaksi, niin kyllä silti kohtelias ja inhimillinen käytös on paikallaan. Eikö? En ymmärrä näitä, jotka selittelevät, että lääkärit eivät ole asiakaspalvelutyössä. Sellaisessa ne nimenomaan ovat, sillä he hoitavat ihmisiä, eivät koneita. He ovat asiantuntijoita kyllä mutta heidän työhönsä kuuluu nimenomaan asioiminen ihmisten kanssa. Asiallinen, empaattinen ja kohtelias käytös on vähintäänkin yhtä tärkeää kuin se, että osaa sen lääketieteellisen puolen.

Yhteistyössä