vauvan soseista

  • Viestiketjun aloittaja uus avuton
  • Ensimmäinen viesti
uus avuton
Miten tuo vauvojen rahka ja jugurtti ruoat, voinko tehdä rahkasta itse välipalan 5kk vanhalle?

Olen ite tehnyt soseet pojalle, nyt kaipaisin vinkkiä soseen "pohjaksi" kun olen laittanut soseeseen isoimman osan bataattia tai maissia, sitten pari kolme jääpalallista porkkanaa, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, parsakaalia yms. ja reilun teelusikallisen naudanlihaa.

Nyt alkanut tuntumaan että bataatti pistää mahan kovin kovalle, perunasta tuntui tulevan näppyjä ja äitiä tuo maissi kyllästyttää... että vinkkejä?
 
mmmmm
Älä tee vielä noin pienelle! Hapanmaitotuotteet vasta 10 kk. Soseuta vaikka erilaisia hedelmiä (vaikka vain haarukalla) ja tee "hedelmäsalaattia".

Kasvissoseen pohjaksi käy myös kukka- ja parsakaali, kesäkurpitsa ja palsternakka ja porkkana!
 
no
Ei tavallinen rahka käy noin pienelle- Ne kaupassa myytävät vauvan rahkat on tehty samasta maidosta kuin korvikkeet. Siinä se proteiini on käsitelty vauvalle sopivaksi.
 
uus avuton
Alkuperäinen kirjoittaja mmmmm:
Älä tee vielä noin pienelle! Hapanmaitotuotteet vasta 10 kk. Soseuta vaikka erilaisia hedelmiä (vaikka vain haarukalla) ja tee "hedelmäsalaattia".

Kasvissoseen pohjaksi käy myös kukka- ja parsakaali, kesäkurpitsa ja palsternakka ja porkkana!
miten noita valmis rahka ja jugurttivälipaloja sitten voi antaa?

kaipaisin vähän ruokaisampaa soseen pohjaa...nuo mainitsemasi passaa ssitten lisäkkeeksi..
 
uus avuton
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei tavallinen rahka käy noin pienelle- Ne kaupassa myytävät vauvan rahkat on tehty samasta maidosta kuin korvikkeet. Siinä se proteiini on käsitelty vauvalle sopivaksi.
ookkeij. selvä se. tuntuu että niissä valmis jutuissa on vain kamalasti sokeria...
 
mmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja uus avuton:
Alkuperäinen kirjoittaja mmmmm:
Älä tee vielä noin pienelle! Hapanmaitotuotteet vasta 10 kk. Soseuta vaikka erilaisia hedelmiä (vaikka vain haarukalla) ja tee "hedelmäsalaattia".

Kasvissoseen pohjaksi käy myös kukka- ja parsakaali, kesäkurpitsa ja palsternakka ja porkkana!
miten noita valmis rahka ja jugurttivälipaloja sitten voi antaa?

kaipaisin vähän ruokaisampaa soseen pohjaa...nuo mainitsemasi passaa ssitten lisäkkeeksi..

Voiskohan riisiä antaa jo? Riisihiutaleista jotain mössöä. Enpä tiiä mistä sais ruokaisampaa, samalla tavallahan ne täyttää mut peruna nyt on vakiintunut perusruoaksi. Tee ihan rohkeasti vaikka kukkakaalipohjaista! Se on sitäpaitsi edullista nyt :)

 
uus avuton
Alkuperäinen kirjoittaja mmmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja uus avuton:
Alkuperäinen kirjoittaja mmmmm:
Älä tee vielä noin pienelle! Hapanmaitotuotteet vasta 10 kk. Soseuta vaikka erilaisia hedelmiä (vaikka vain haarukalla) ja tee "hedelmäsalaattia".

Kasvissoseen pohjaksi käy myös kukka- ja parsakaali, kesäkurpitsa ja palsternakka ja porkkana!
miten noita valmis rahka ja jugurttivälipaloja sitten voi antaa?

kaipaisin vähän ruokaisampaa soseen pohjaa...nuo mainitsemasi passaa ssitten lisäkkeeksi..

Voiskohan riisiä antaa jo? Riisihiutaleista jotain mössöä. Enpä tiiä mistä sais ruokaisampaa, samalla tavallahan ne täyttää mut peruna nyt on vakiintunut perusruoaksi. Tee ihan rohkeasti vaikka kukkakaalipohjaista! Se on sitäpaitsi edullista nyt :)
no niinhän se on joo...ja poika tykkää kyllä kukkakaalista, lähinnä arveluttaa sen ravintoarvo, kun ei siitä kamalasti energiaa saa...tuo poika on muutenkin niin sirppana.
 
mmmm
Niin, no, toivottavasti löytyy joku mikä toimii! Anna perunaa vähän myöhemmin uudestaan, nyt tulleet näpyt voi olla myös hikinäppyä. Eikä niillä pöperöillä vielä oo yhtään kiire :)
 
riisiä
Riisiä riisiä, sitä todellakin voi antaa jo. Monissa maissa kiinteiden syönti nimenomaan aloitetaan riisillä koska se on niin mieto ja vatsaystävällinen. Joko ihan keittämällä riisiä ja sauvasekottimella muusiks tai sit sitä vauvan riisihiutalepuuroa. Itse käytän jälkimmäistä. Teen melko paksua puuroa joko veteen tai korvikkeeseen ja siihen lisään kasviksia ja myöhemmin sitte lihaa.
 
uus avuton
Alkuperäinen kirjoittaja mmmm:
Niin, no, toivottavasti löytyy joku mikä toimii! Anna perunaa vähän myöhemmin uudestaan, nyt tulleet näpyt voi olla myös hikinäppyä. Eikä niillä pöperöillä vielä oo yhtään kiire :)
niin no ne näpyt tuli jo tossa kk sitten, voishan olla ettei nyt enää tulisikaan, pitää kokeilla. meillä kun on korvikeruokittuvauva niin ei niistä pöperöistä haittaakaan ole...mutte ei oteta ressia.. :) Kiitos sinulle
 
uus avuton
Alkuperäinen kirjoittaja riisiä:
Riisiä riisiä, sitä todellakin voi antaa jo. Monissa maissa kiinteiden syönti nimenomaan aloitetaan riisillä koska se on niin mieto ja vatsaystävällinen. Joko ihan keittämällä riisiä ja sauvasekottimella muusiks tai sit sitä vauvan riisihiutalepuuroa. Itse käytän jälkimmäistä. Teen melko paksua puuroa joko veteen tai korvikkeeseen ja siihen lisään kasviksia ja myöhemmin sitte lihaa.
ookkeij! hienoa, kiitos! tätä heti huomena :)
 
riisiä
Alkuperäinen kirjoittaja uus avuton:
Alkuperäinen kirjoittaja riisiä:
Riisiä riisiä, sitä todellakin voi antaa jo. Monissa maissa kiinteiden syönti nimenomaan aloitetaan riisillä koska se on niin mieto ja vatsaystävällinen. Joko ihan keittämällä riisiä ja sauvasekottimella muusiks tai sit sitä vauvan riisihiutalepuuroa. Itse käytän jälkimmäistä. Teen melko paksua puuroa joko veteen tai korvikkeeseen ja siihen lisään kasviksia ja myöhemmin sitte lihaa.
ookkeij! hienoa, kiitos! tätä heti huomena :)
Ole hyvä :D

 
riisiä
Alkuperäinen kirjoittaja uus avuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Minä olen tehnyt pasta/tomaattisose/jauheliha-sosetta.
meillä ei vissiin ihan saa vielä tuota pastaa antaa, piakkoin kyllä :)
Ja pasta nyt muutenki on melko turhaa höttöä, mieluummin jotain muuta jos haluaa, että siinä on myös jotain ravintoarvoa.

 
riisiä
Riisi on muuten vaikea ite saada ihan sileäks joten kannattaa alotella sillä riisihiutalepuurolla. Sitä myydään vauvoille erikseen (on hienompaa) mutta yhtä hyvin käy se aikuisten riisihiutalepuuro jos sen keittää puuroks ja sit sauvasekottimella soseuttaa. Tai jotkut vissiin hienontaa ne hiutaleet ennen kypsentämistä mutta mä soseutan vasta valmiin puuron :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja riisiä:
Alkuperäinen kirjoittaja uus avuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Minä olen tehnyt pasta/tomaattisose/jauheliha-sosetta.
meillä ei vissiin ihan saa vielä tuota pastaa antaa, piakkoin kyllä :)
Ja pasta nyt muutenki on melko turhaa höttöä, mieluummin jotain muuta jos haluaa, että siinä on myös jotain ravintoarvoa.
Eikös viljoja saa antaa 5kk lähtien...?
Ja turhaa höttöä on, mutta on myös kuitupitoisempaa, ei niin höttöä. Ei se riisi tai peruna ole yhtään sen parempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja riisiä:
Alkuperäinen kirjoittaja uus avuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Minä olen tehnyt pasta/tomaattisose/jauheliha-sosetta.
meillä ei vissiin ihan saa vielä tuota pastaa antaa, piakkoin kyllä :)
Ja pasta nyt muutenki on melko turhaa höttöä, mieluummin jotain muuta jos haluaa, että siinä on myös jotain ravintoarvoa.
Eikös viljoja saa antaa 5kk lähtien...?
Ja turhaa höttöä on, mutta on myös kuitupitoisempaa, ei niin höttöä. Ei se riisi tai peruna ole yhtään sen parempaa.
Tummaa makaronia :p
 

Yhteistyössä