vauvan ruuasta 6kk->

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
voiko vauvan ruuassa käyttää kaikkea muuta paitsi maitotuotteit ja suolaaa??

mm. vehnäjauho, rypsiöljy?? Monessa reseptissä oli näitä + tomaattipyreetä, mitä itse en käyttäisi kyllä vielä?!

Teen vauvanruokaohje kirjaa=) (yhdessä repestissä oli KERMAA?!) :D

Joo en tee mitään kirjaa, mikä menee kauppoihin!! :D ja tottakai otan selvää muualtakin kuin täältä, höpösöt! <3

Ja joo unohdin siis kirjoittaa, että tiedän noi kielleteyt ruuat, pinaatit, hunaja, ym.. !=) Noi jauhot sun muut tollaset suurustamisaineet hämää :D

Punajuuri, lanttu, valkokaali ainakin ovat kiellettyjen listalla. Maisteita, tomaattipyrettä, yttejä, vaökosipulia, sipulia jne voi käyttää vapaasti.
Kypsennettyjä maitotuotteita kuten kermakastimetta, muna,aitoa jne 10kk alkaen, tosin hyvin monessa kaupan 8kk soseessa on jo maitotuotteita mukana.
Toki jauhoja voi käyttää

Ja juu, ei mitään käristettyä, ei ne oo terveellisiä vanhemmillekaan. Itse oon kyllä haudutellut öljytuilassa esim kanasuikaleet miedolla lämmöllä, mutta ei mitään Paistopintaa. Mutta keittämistä ja uuniruokia kannattaa suosia. Jauholla jos suurustaa niin sitten osanestesuuruksena nesteen lisäämisen jälkeen. Mutta jos sosetta tekee niin harvoin se suurusta tarvii, ennenmminkin pitää lisätä vettä.

Yhteistyössä