Vauvan passikuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Tietääkö kukaan, kuinka tarkkoja ovat vauvan passikuvien suhteen? Poliisin sivuilla ainut erityismaininta oli, että kasvojen korkeus saa olla 25 mm ylöspäin (aikuisilla muistaakseni 30 mm ylöspäin).

Otin kuvia itse ja muuten täyttää vaatimukset, mutta katse ei ole 100 % kameraan ja kulmat koholla. Ei 2 kk vanha vielä ymmärrä vaikka kuinka kehottaa olemaan nostamatta kulmia. :D

Varmasti en osaa sanoa, mutta mulla on vajaa 4 vuotta vanhassa passissa kuva, josta valokuvaamon heebo sanoi, että tuu takaisin, jos ei kelpaa. Kelpasi kuitenkin, vaikkei ihan täytäkään vaatimuksia. Voisin siis kuvitella, että 2 kk ikäinen vauva ei ole ainakaan suurempi uhka yleiselle turvallisuudelle kuin minäkään.

Eikos se kuvan kelpaaminen riipu nykyaan siita koneesta? Ainakin mulle pari vuotta sitten nain sanoivat etta kone ei kelpuuttanut ensimmaista kuvaa kun oli liian lahelta, joten jouduin otattamaan uuden kuvan joka onneksi kelpasi. Jos koko on oikea niin uskon etta kelpaisi.

[QUOTE="vieras";22007499]Eikos se kuvan kelpaaminen riipu nykyaan siita koneesta? Ainakin mulle pari vuotta sitten nain sanoivat etta kone ei kelpuuttanut ensimmaista kuvaa kun oli liian lahelta, joten jouduin otattamaan uuden kuvan joka onneksi kelpasi. Jos koko on oikea niin uskon etta kelpaisi.[/QUOTE]

Pään koko kuvassa on ainakin oikea, koska sen kuvankäsittelyohjelmalla niin laitoin. Niin ja toisella ohjelmalla vielä varmistin. On vaan kulmat koholla ja aivan pieni varjo (lähes huomaamaton) toisessa reunassa päätä. Kaikkia vaatimuksia kun todella on vaikea täyttää pienen vauvan kuvissa.

Meillä ainakin tyttö ihan veltto kuvassa, ja pää kallellaan.10v passi sanoivat kyllä ettei valtämättä kelpaan koko aikaa... Nyt 5 ja ei kyllä ole enää tunnistettavissa.

Hain just eilen passin vauvalle ja jännäsin myös sitä kuvaa, kun vauvalla oli otsa kurtussa ja kuva ei ollut ihan suoraan edestä ja toinen korva ei näkynyt. Läpi meni silti, joten varmaan pikkasen läpi sormien katsotaan noita vauvojen kuvia. Meillekin virkailija vielä sanoi, että kun kasvonpiirteet muuttuu niin uusi passi on haettava, eli ei voi pelkästään luottaa siihen passin voimassaoloaikaan.