vauvan pulloilu

Meidän nuorin on nyt 6kk ja ollaan yritetty opetella pullon juontia, että kun iskä jää murun kanssa kotiin, esim. mun koirareenien ajaksi, että saisi antaa maitoa niin eipä tää heppu huoli alkuunkaan.. :/ aikasempien muksujen kanssa ei vastaavaa ole ollut ollenkaan ja mulla menee sormi suuhun tän kanssa..
Miten te ootte saaneet juomaan pullosta tai nokkamukista?
 
meillä ei esikon kanssa auttanut kuin imetyksen lopetus. eikä tää kakkonenkaan (9,5kk) huoli pulloa nyt kun tissillä saa roikkua. katsotaan kauanko äiti jaksaa.....

vinkkejä kaipaan minä myös :wave:
 
En tiedä onko teille apua samasta kuin meille, kun meillä tyttö vasta vajaa 4kk, mutta oli pullolakossa 2kk iästä alkaen. Meillä on kuitenkin ilta tulossa, jolloin en ole paikalla, joten pullolle oli kuitenkin opittava. Apu löytyi meillä pullon vaihtamisesta erilaiseen (tytön ollessa pienempi, syötin suoraan Ainun käsikäyttöisen rintapumpun mukana tulleesta pullosta ja sen tutista). Ostin Ainun Mam-pullon, jossa on erilainen tuttiosa ja tutustutin tytön siihen ensin näyttämällä pulloa ja antamalla tytön sitä ihastella ja kosketella - pullo kun sattui olemaan nätin vaaleanpunainen ja sitä katseltiin silmät ja suu pyöreänä moneen otteeseen. Syöttöön viimein ryhdyttäessä pidin huolen, että pakkasesta sulattamani maito oli todellakin lämmintä, ei haaleaa - tämän virheen tein ensin kun yritin tarjota pullosta ja pieni vain ähisi ja työnsi tyypilliseen tapaansa kielellä tuttia pois suustaan. Usein sai myös raivarin, jos maito oli haaleaa. Kun maito tosiaan oli lämmintä, tyttö alkoi juoda pullosta kuin vanha tekijä ja piteli pullon kyljistä ahnaasti kiinni. Tähän meni muutama kerta harjoitellessa, ja tätä tehtiin päivittäin.

Nykyään pelkkä pullon näkeminen saa pienen aukomaan suutaan ja hamuamaan ilmaa. =) Eli viimein kotoa poissaolo illalla ei aiheuta kauheata huolta, kun noin hyvin loppujen lopuksi oppi. :saint: En tiedä oliko tästä mitään apua, kun kyseessä on 6kk ikäinen, mutta näin meillä kokemuksena. Tsemppiä!
 
mamma80
Oletteko koittaneet niin että isä antaa pullosta ja äiti on poissa paikalta? Olen kuullut että äidiltä eivät aina pulloa huoli.

Mä annoin pullosta maitoa ekan kerran 5 kk täyttäneelle ja hyvin kelpasi.

Pullon suuosan mallin vaihtaminenkin voi auttaa.

Mutta onko vauva syönyt jo kiinteitä? Jos pärjäisi niillä silloin kun olet poissa. Ja nokkamukistahan voi kans antaa, ei oo pulloa pakko käyttää ollenkaan kun ootte noin pitkälle päässeet ilman.
 

Yhteistyössä