Vauvan pukliminen

Onko kellään paljon puklaavaista vauvaa?ent ons paino kumminki noussu hyvin vauvallanne?mulla on kymmen viikkonen tyttö joka kausi luonteisesti puklaa tosi paljo koko ajan saa olla huolissaan paino kumminki on noussu tosi hyvin ja siks lääkärit eivät tutki tota puklimista vaik kävis yksityisel. :(
 
täti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 06:25 Niina kirjoitti:
Onko kellään paljon puklaavaista vauvaa?ent ons paino kumminki noussu hyvin vauvallanne?mulla on kymmen viikkonen tyttö joka kausi luonteisesti puklaa tosi paljo koko ajan saa olla huolissaan paino kumminki on noussu tosi hyvin ja siks lääkärit eivät tutki tota puklimista vaik kävis yksityisel. :(
eihän siinä mitään hätää ole jos vauvan paino nousee puklimisesta huolimatta.
mun siskon tyttö pukli kans paljon ja vauva oli tai on vieläkin allerginen tavan maidolle..apteekista joutuvat silloin käymään kallista maitojauhetta..nyt isompana voi juoda sitä maitojuomaa.
 
Meillä on MOLEMMAT lapset olleet puklaajia :( Molemmilla nousi paino ihan normaalisti niin ei siihen neuvolassa ole puututtu. Esikoisella loppui puklaus kun nousi pystyy ja kakkosella on jo paljon vähentynyt, kohta onneks loppuu =)

Mutta paljon on pyykkiä joutunu pesemään ja vaatteita on menny pilalle :headwall:
 
Meidän esikko oli varsinainen puklaaja, puklasi jatkuvasti ja koko meidän asunto haisi puklulle ja välillä oksennuksellekin. Kasvoi kuitenkin ihan hyvin pituutta, aika laiha vauva oli kyllä... Puklaaminen loppui vasta 7 kk iässä, kun nousi pystyasentoon ja silloin pystyimme vasta aloittamaan kiinteät ruoatkin, koska aikaisemmin ne eivät pysyneet sisällä lainkaan. Meillä puklaamiseen ei vaikuttanut edes syötetyn ruoan määrä, puklua tuli aina, vaikka olisi syönyt vaan pisaran... Meillä pojalla diagnosoitiin löysä vatsanportti, mutta en halunnut häntä leikkaukseen, ellei olisi ihan pakko, koska vaiva todennäköisesti paranisi myös itsekseen. Poika kuitenkin kasvoi kohtalaisesti ja nykyisin ei enää ole mitään ongelmaa.

Vaatteita meni pilalle ihan hirveästi ja puklun ominaishaju on vielä minulla tänä päivänäkin nenässä :/
 
meillä esikko puklaili 1v asti ja 4kk iässä todettiin refluksi vaiva eli kehittymätön vatsaportti... eli päästi ruuan vatsasta nousemaan ylös vaikka ei olisi ollut tarvetta.... kun oppi kävelemään väheni toi vaiva tosi paljon.... nyt 3v 6kk ja täysin nor,maalisti kasvanut
ja kasvoi jo vauvana.... eli jos paino nousee nii kaikki on ok... näin meille aina neuvola sanonut ja allergia keskuksen lääkärit.... ekaksi muuten silloin testattiin toi maito allergia... mutta meillä sitä ei olut...
 

Yhteistyössä