vauvan pakkasraja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
mikäs olikaan vauvan pakkasraja? -10? Minkä ikäisille tuo pakkasraja on? Eikö voi kovemmalla pakkasella ulos lähteä ollenkaan? vai onko se vaan että ei voi nukkua pitkään ulkona?

Meille aikoinaan sanottiin -12. Mutta kovemmillakin pakkasilla puin vauvan ulos, tyrkkäsin vaunuihin ja annoin olla ulkona sen aikaa, että nukahti kunnolla, ja sit vedin vaunut sisälle. Vähän enimpiä vällyjä ja pukuja auki, ja siinä se nukkua tursotti eteisessä vaunuissa.

Minä oon kuulemma vauvana nukkunut -40 asteen pakkasessakin ulkona.. :whistle: Ja ihan lämmin olin ollut päikkäreiltä herätessä. Eihän sinne vaunuihin kylmä ilma pääse kun tarpeeksi hyvin vuoraa.

Itse olen kyllä pitänyt -20 asteen pakkasissakin, kun laittaa harsoa kuomun aukon eteen ja paljon vaatetta,pussiin,peittoa päälle ja vielä vaunun päälle peittoa, niin ei ole tullut koskaan vauvalle kylmä.Melkein paremmin nukkui aina kovilla pakkasilla.

Meillä poju nukkui -30 asteen pakkasellakin. Toppapuku ja-pussi, vaunujuen päälle viltti ja eteen harso ja sitä vilttiä kans, pienen tuuletus reiän jätin ja ei ollut ikänä kylmä kun heräsi.Posket sopivasti viileät...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen kyllä pitänyt -20 asteen pakkasissakin, kun laittaa harsoa kuomun aukon eteen ja paljon vaatetta,pussiin,peittoa päälle ja vielä vaunun päälle peittoa, niin ei ole tullut koskaan vauvalle kylmä.Melkein paremmin nukkui aina kovilla pakkasilla.

Kyllä sitten isomapana nukku mielläkin kymemmilläkin ilmoilla, mutta ap puhui nyt vauvasta niin oletin sen perusteella, että kyse on alle 4kk ikäisestä.

Yhteistyössä