Vauvan painoarviosta ultralla!! HELP!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Voihan sinun painosi laskea ja vauvan nousta joten paino pysyy ns samana.
Viimeisen kk:n aikana vauvan paino voi viikossa nousta puolikin kiloa.
Aika isohko on vauva.

Mutta ethän sä oikein muuta voi kuin mennä siihen sektioon. Voithan tietty pyytää lääkäriltä että koitettaisiin ensin käynnistystä.

Mä ymmärrän sun leikkauskammon.Itsellä ollut ihan samanlainen.Kaksosia kun odotin niin mä muistan sen kauhun jota tunsin kun ajattelin että joudun puukon alle.
Mulla oli onni myötä ja sain synnyttää alakautta.

Mulla on pitänyt paikkansa ultralla tehdyt arviot.
Vauvat olleet n.3 kilon kokoisia, vähän alle ja pikkasen yli.
 
mä kävin painoarviossa kun tuo 41+3 tuli mittariin. Siellä ne lupaili 4kg veitikkaa eli parhaimmillaan 4,200kg. Eipä ne ottanut mua sisään eikä mistään synnytystavasta puhuttu ja oli muutenkin tunne et "herran haltuun". Esikoinen tuli sitten ihan alakautta ja ilman apuvälineitä. Painoa oli sellaset 3328g ja pituutta 51cm. se siitä arviosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Voihan sinun painosi laskea ja vauvan nousta joten paino pysyy ns samana.
Viimeisen kk:n aikana vauvan paino voi viikossa nousta puolikin kiloa.
Aika isohko on vauva.

Mutta ethän sä oikein muuta voi kuin mennä siihen sektioon. Voithan tietty pyytää lääkäriltä että koitettaisiin ensin käynnistystä.

Mä ymmärrän sun leikkauskammon.Itsellä ollut ihan samanlainen.Kaksosia kun odotin niin mä muistan sen kauhun jota tunsin kun ajattelin että joudun puukon alle.
Mulla oli onni myötä ja sain synnyttää alakautta.

Mulla on pitänyt paikkansa ultralla tehdyt arviot.
Vauvat olleet n.3 kilon kokoisia, vähän alle ja pikkasen yli.

Joo, siis tajuan kyllä, että vauvan paino voi nousta viimeisen kuukauden aikana 0,5kg. Mutta jos vauva painoi viikolla 36 3,2kg ja sitten yhtä-äkkiä viikolla 40 4,8kg, niin minusta kyllä 1,6kg painon nousu vauvalla on todella paljon, jos äidin paino taas ei ole noussut. Siksi minua vähän epäilyttää koko tämä juttu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NewYork:
mä kävin painoarviossa kun tuo 41+3 tuli mittariin. Siellä ne lupaili 4kg veitikkaa eli parhaimmillaan 4,200kg. Eipä ne ottanut mua sisään eikä mistään synnytystavasta puhuttu ja oli muutenkin tunne et "herran haltuun". Esikoinen tuli sitten ihan alakautta ja ilman apuvälineitä. Painoa oli sellaset 3328g ja pituutta 51cm. se siitä arviosta.
Justiinsa, että näin. Enemmän vahvistuu tuo epäilykseni arvion pileenmenosta...
 
Hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Justiinsa, että näin. Enemmän vahvistuu tuo epäilykseni arvion pileenmenosta...
No meillä taas kummallakin osunut oikeaan. Esikoisesta sanottiin että 3600g-4000g, painoi 3800g ja kuopuksesta veikattiin että 3500, painoi 3510g :D Että kuopus heitti vaan 10grammalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NewYork:
mä kävin painoarviossa kun tuo 41+3 tuli mittariin. Siellä ne lupaili 4kg veitikkaa eli parhaimmillaan 4,200kg. Eipä ne ottanut mua sisään eikä mistään synnytystavasta puhuttu ja oli muutenkin tunne et "herran haltuun". Esikoinen tuli sitten ihan alakautta ja ilman apuvälineitä. Painoa oli sellaset 3328g ja pituutta 51cm. se siitä arviosta.
Justiinsa, että näin. Enemmän vahvistuu tuo epäilykseni arvion pileenmenosta...
Sitten pitäis vaan pystyä päättelemään että KUMPI arvio on mennyt pieleen... alkuperäinen vai viimeisin... ;)

Mulla arvioitiin ilman ultraa lapsi 3.5kg. Arvion teki sekä lääkäri että kätilö käsin vatsan päältä. Tästä alle 2 viikkoa myöhemmin arvio oli ultralla 4.900kg... lopputulos oli 4.700.

 
vatsakasilmanvauvaa
Mulle annettiin painoarvioksi ultralla äitipolilla (synnytys oli jo käynnissä) 3,5 kg.
Synnytyssalissa kätilö kokeili vatsan päältä ja totesi vauvan olevan ainakin 4 kg.
Lopulta vauvan synnyttyä puntari näytti 4560g.

Vaikka olikin iso vauva, oli synnytys helppo. Silti aika pahasti meni arviot pieleen...
 

Yhteistyössä