Vauvan painoarvio

  • Viestiketjun aloittaja Tammimasu
  • Ensimmäinen viesti
Tammimasu
Mitä teidän vaaveleiden painoksi on arvioitu synnytystapa-arvioinnissa? Mulle sanottiin 3.2 kiloa, tällä hetkellä rv 36+4. Alkoi vähän hirvittämään että miten isoksi kasvaa vielä ennen syntymää...! Kohdunsuu myös sentin auki, toivottavasti päästään kuitenkin ensi vuoden puolella vasta synnärille. =O)
 
oona2
tässä raskaudessa jo rv 36 painoarvio 3,3-3,5 kg :( joulun jälkeen uusi arvio, joten sitten katsellaan mitä tehdään.

viime raskaudessa lääkäri povasi yli nelikiloista j aisohka päätä, synnytyssalissa kätilö kokeili vatsan päätlä ja sanoi 3,8 kg (oli 3,77 eikä isopäinenkään...)
 
joulupukki2006
tyttäreni kun syntyi 13-vuotta sitten hänen painoksi arvioitiin alle 3500 g ja pituutta alle 50 cm ,.. mutta mitäs sielt tulikaan 4090 g ja 54 cm iso tyttö...... eli näin ne heittää..
en tiedä mikä hongankolistaja tästä vauvasta nyt tylee.. kun rv 16 oli jo 17 cm kohdunkorkeus, kun tytöllä oli vasta rv 20 sama
 
kata..
36 viikolla 2800g ja 39 viikolla tyttö syntyi ja painoi 3100 g.

ja tuo 13 vuotta sitten on ollut aika erilaiset ultravehkeet,mulla arvoitiin päivää ennen syntymää paino ja heitti 60 g.Mikä on melkosen hyvin!
Jos koneet hyvät ja näkyvyys,paino saaadaan melkosen hyvin ja tarkalleen.
 
*Lilli*
Meidän pojan syntymäpainoksi arvioitiin max 3500 g ja siroksi kaikki häntä ennustivat kovasti. Yliaikaiskontrollissakin arioitiin painoksi max 3700g. Synnytys käynnistyi samana päivänä kun yliaikaiskontrolli oli ollut, poika syntyi seuraavana päivänä. Paino 3950 g ja pituutta 53 cm, pipo 36 cm. Kyllä neuvolantäti ihmetteli kun sai kuulla, hänestä poika oli tuntunut tosi sirolta :)
 
Pikkukakkosta jo odottava
Meillä vaavia ultrattiin viimeisen kk:n aikana muistaakseni neljä kertaa, viikolla 36 ja lasketun ajan jälkeen kolmasti, viimeisen kerran sinä aamuna kun synnytys käynnistettiin rv 41+5. Hurjin arvio oli muistaakseni 3,8 kg, 500 g haittoa suuntaan tai toiseen. Ja pikkuneiti painoi 4,8 kg. Joten se siitä paikkansapitävyydestä...

Mutta onnea matkaan, lapsen pään kokohan ja tarjonta ym. seikat ratkaisevat paljon enemmän kuin pelkkä paino.
 
Alkuperäinen
No pianhan sen sitten näkee minkä kokoinen sieltä putkahtaa. Huomenna rv38! Tänään olin neuvolassa ja terkka käsikopelolla vaavelia kokeili ja sanoi että hänen mielestään olis nyt sellanen kolmekiloinen vasta. Mutta niinkuin sanottu niin arvioitahan nuo ovat kaikki, ja eipä tässä kauaa enää tarvitse odotella. Sekä lääkäri että terkka ovat veikanneet asukin putkahtavan maailmaan ennen laskettua aikaa, itse toivon että päästäis edes minuutin verran ens vuoden puolelle, olis lapselle itselleen kivempi sitten.
 
*Ruska*
36 viikolla senhetkinen painoarvio oli n. 3300g. Lääkäri sanoi että mikäli menee täysaikaiseksi, painanee hitusen päälle 4 kg.
Laskettuna päivänä neuvolantäti arvioi mahan päältä painelemalla kooksi aika tasan 4 kg.
Poika syntyi 40+6 ja mitat 51 cm, 4695g :)
 

Yhteistyössä