Vauvan päänympärys...

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
38cm oli tuolla nuorimmaisella.
Oliko ihan helppo synnytys? Tai siis että mahtui tulemaan hyvin.. Onko lantiotasi kommenteito mitenkään?

Itellä esikolla oli kans tuo 38cm eikä mahtunut tulemaan kun oli avonainnen raivotarjonta. Toisella oli 39-40cm eikä mahtunut sitten vaikka ihan normaalisti oli tulossa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja pisita:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
38cm oli tuolla nuorimmaisella.
Oliko ihan helppo synnytys? Tai siis että mahtui tulemaan hyvin.. Onko lantiotasi kommenteito mitenkään?

Itellä esikolla oli kans tuo 38cm eikä mahtunut tulemaan kun oli avonainnen raivotarjonta. Toisella oli 39-40cm eikä mahtunut sitten vaikka ihan normaalisti oli tulossa...
No, kyllähän siinä vähän sai pakertaa, mutta ulos mahtui kuitenkin. Oli siis neljäs synnytys.
Lantiota on kommentoitu lähinnä vain toisessa synnytyksessä, tytön päänympärys oli 36cm, hänellä painoa melkein 5kg ja mulle tuli symfyysin diastaasi (häpyluut jousti liikaa ja erkanivat toisistaan) mutta silti sanoivat että on tilava lantio kun mahtui tuon kokoinen tulemaan.
 
mulla sitten ei ainakaan oo mikään synnyttäjän lantio josta mahtus mitä vaan tuleen... mutta koska molemmat ovat päätyneet sektioon niin kolmas jos tulee niin suoraan tehdään suunniteltu sektio.. ei sitten tuo ketju tuolla siitä että naisen jalan koko kertoisin siitä minkäkokoinen lapsi mahtuu tulemaan, koska mulla kenkä saapi olla 42 luokkaa |O
 
Pojalla 38cm,ponnistusvaihe kesti reilu 30min. leikattiin eppari,ei repeämiä,poika painoi 4160kg.

Ei ole muista kokemusta toistaiseksi mut ainakaan ei traumoja jääny,ei tarvittu imukuppia tmv.

Sanoivat että mulla on tilava lantio synnyttää.
 
Esikoinen 33cm ja 3084g/50cm, eppari leikattiin, vaikkakin kätilö sanoi jälkikäteen ettei olisi tarvinnut. :whistle: Kuopus 37,5cm ja 3858g/54cm, ei leikattu, yksi toisen asteen repeämä tuli joka kuitenkin parani helposti. Ponnistusvaiheet molemmista samaa luokkaa, 10min ja 11min, mutta kyllähän kakkosta sai aika lailla enempi pakertaa ennenkuin maailmassa oli!
 
maitovasikka
esikoisella oli 38,2 päänympärys. synnytys meni ihan ok, samoin ponnistusvaihe, sain pojan omin voimin ponnistettua mut repesin kyl aika lailla. toipuminen ja varsinkin pari ekaa viikkoa synnytyksen jälkeen olivat todella karmeita...
 
35cm. pari pikkuriikkistä nirhaumaa tuli synnytyksestä. vaan. onneks. vaikka tuli suht nopeesti ulos (ponnistusvaihe 7min) vaik ol esikoinen. muutenkin oli tosi helppo synnytys. jäi hyvät fiilikset siitä. eli voi mennä toiste uudestaankin :D
 
34 cm. Tehtiin eppari ja repesinkin aika paljon. Eli ei mikään tilava lantio mulla. Vähän ketuttaa ku mulle ei tehty synnytystapa-arvioo koska "ei ole tarvetta". Ja siinähän se sit nähtiinkin synnytyksesä että tarve tutkimukseen olis ollu ja SUURI
 

Yhteistyössä