Vauvan on-off ripuli

Meillä tyttö 4kk, joka sai toisen erän rota- rokotteesta viime viikon tiistaina. Saman päivän iltana tuli vaippaan ensimmäinen ripulisatsi ja sitä jatkui 6 päivää kunnes välissä oli kahdet normaalit kakat. Nyt oli taas 3 päivää ripulia, kaksi normaalia kakkaa kunnes taas äsken tuli ripulia Mitä ihmettä tää nyt on?? Ripuli on välillä lievempää, mutta jotkut vaipat ovat ihan vihreää limaa täys, kuin olisi ruohoa syönyt

Täällä meillä päin on vatsatautia ja noro-virusta liikkeellä, mutta ei kai niistä nyt tällaisia oireita tulisi...

Neuvolassa eivät oikein osanneet ottaa kantaa asiaan, kun vauvalla ei ole mitään muita oireita ja on normaali, tyytyväinen ja iloinen itsensä. Ehdottivat kokeilla NANnin maitohappobakteerikorviketta tavallisen sijaan (annan n.3krt/pvä korviketta, muutoin imetän).

Ehdotuksia diagnoosiksi?

Maitoallergiaa mietin itse, mutta eikö siinä nyt olisi mahakipuja, iho-oireita yms.?
 
vieras
Tuli ensimmäisestä rotarokotteesta mitään oireita? Kannattaa kysäistä neuvolasta/apteekista onko noin pienille mitään maitohappobakteeri tippoja, jotka rauhoittaisivat vatsaa.
 
korjaus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli ensimmäisestä rotarokotteesta mitään oireita? Kannattaa kysäistä neuvolasta/apteekista onko noin pienille mitään maitohappobakteeri tippoja, jotka rauhoittaisivat vatsaa.
ups... siis tuliko ensimmäisestä...
 
Ensimmäisestä annoksesta (2kk iässä) ei tullut mitään mainittavia oireita ja maitohappobakteerit on jo käytössä. Tosin meillä on ollut ongelmia löytää sopivaa korviketta: aloitin NANnilla, joka alkuun teki kauheita kipuja vauvalle. Siirryin Semperiin, joka aiheutti monta päivää kestävää ummetusta. Tuttelia testasi itseasiassa alkaen samana päivänä, kun tuo 2.erä rotasta annettiin, mutta lopetin aika lyhyeen, kun luulin sen aiheuttavan tuon ripulin. Nyt palasin takaisin NANniin, mutta ripuli sen kun jatkuu :/


Oltiin juuri 4kk neuvolassa, jossa lääkäri "kaipaili" myös muita oireita, kun ehdotin maitoallergiaa. Ja kummallista tässä on myös se, että ripuli alkoi aivan yht'äkkiä! Kuitenkin itse olen syönyt normaalisti maitotuotteita ihan alusta asti..
 

Yhteistyössä