Vauvan nostaminen käsistä.

Olen monesti nähnyt vauvoja nostettavan käsistä..siis silleen et käsivarret on vartalonmyötäsesti ja otetaan "hauksista" kii ja nostetaan.. Oks tää joku yleinen käytäntö joka opetetaan jossain perhevalmennuksessa? Musta se tuntuu tosi hurjalta. Samoin jotkut nostavat vauvaa ranteista ja ainakin oma lapsi alkaa itkemään jos näin toimii.. :O

"vieras"
minkäikäisistä nyt puhutaan? pientä sylivauvaa en koskaa ole nähnyt nostettavan näin, mutta isompaa olen ja se on ihan ok jos lapsi ei siitä ole moksiskaan. Monet lapset tykkää jopa tuosta että ranteista nostetaan ja keinutetaan hellästi puolelta toiselle... siis tämmösiä tyyliin 9kk ->

Deleted member 70007
No en todellakaan tee niin, mutta tyttö oli n. 6kk kun tykkäsi että häntä hyppyyttää nappaamalla ranteista kiinni ja nostamalla ilmaan ja palauttaa heti takaisin seisomaan.

"vieras"
Kyllähän isompaa vauvaa voi noin nostaa. Siis tarkotan että esim makuulta istualteen mutta ei ilmaan, niinkö tarkoitit? Kyllähän jotkut roikottavat ranteista kun leikittävät lasta, mutta silloin lapsi on osannut jo seisoa.

"vieras"
En oo koskaan nähny nostettavan "hauiksista",mut kainaloiden alta toki,sormet niskaa tukemassa.

Taaperoa/leikki-ikäistäkin jos nostaa ranteista niin kannattaa välttää äkkinäisiä liikkeitä sillon kun lapsi roikkuu. Kaverin n 3v tytöllä meni olkapää sijoiltaan kun isi vähän heilautti.. Leikistä siis kyse siinä tilanteessa,ei mitenkään suutuspäissään tempassu tyttöä ylös.

[QUOTE="piipa";26605506]Mää vissiin joskus nostan kuvailemallasi tavalla, mutta ei siiä käsistä nosteta vaan tuki otetaan kainaloista ja kyljistä kädet ovat vain erilailla.[/QUOTE]

Aaaa..siis painetaanko siinä kädet kylkiä vasten ja sitten nostetaan? Mikä se idea on? Mä nostan kainalon alta...

Yhteistyössä