Vauvan nopea/ tiheä hengitys? Kokemuksia?

Sairaalassa ollaan ja tänään pääsemme todenäköisesti pois jo. Vauvalla taas ollut liian nopea hengitys että oli pakko tänne tulla taas. On tutkittu, eilen oli kaikki tutkittu, sydän, keuhkot, kaikki mahdolliset taudit ym ym...Missään vika ei löytynyt. Hengitys kuitenkin silloin tällöin aika nopea 65+ jopa min ja välillä taas ok. Lääkärit eivät tiedä mistä sitten kysymys ja ehkä se jopa on normaalia ja menee ohi kun vika ei missään ole ja perusterve hän on. Onko teillä kokemuksia, kuinka yleistä sellainen on?

Eivät enää ole huolestuneita, mutta kun kysyin jo varma 100krt mistä se sitten voi olla kysymys ja kukaan ei tiedä, ehkä normaalia jopa ehkä ei, mutta vika ei ole missään. Huolestuttaa kuitenkin kun eivät eilen päästäneet meitä vaan halusivat seurata kuitenkin yön yli.

Kyllähän vauvat välillä hengittää nopeasti. Kirjoituksesi perusteella ei osaa sanoa onko normaalia, vai ei. Sinulla on useampi lapsi, joten varmaan olet sitten päätellyt, että kaikki ei ole oikein kokemuksesi perusteella. Ei auta kuin katsoo mitä lääkärit sanovat

Tuossa on yksi ketju jossa on pohdiskeltu samanlaisia, kuulostaako tutulta?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2319667-mika-mun-vauvalla/
Juu mulla kaikki vauvat tekivät niin :). Tämäkin tekee melkein samalla tavalla sekä kun nukkuu tuntu rinta nousee aika nopeasti vatsan kanssa, ei aina mutta usein, sekä täällä kun lääkärit katsoivat hengityksen niin nopea se on ollut, mutta ei aina :/....

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30428818:
Kyllähän vauvat välillä hengittää nopeasti. Kirjoituksesi perusteella ei osaa sanoa onko normaalia, vai ei. Sinulla on useampi lapsi, joten varmaan olet sitten päätellyt, että kaikki ei ole oikein kokemuksesi perusteella. Ei auta kuin katsoo mitä lääkärit sanovat
Ehkä mä en olisi huomannut edes koko jutun, mutta kun se on ollut lastenosastolla synnytyksen jälkeen sen takia, luulivat joku pöpö on mennyt tai vettä keuhkoihin... Kaikki sitten oli kunnossa. Kaks pv sitten huomasin yöllä kun rinta noussut nopealla tavalla, odotin jonkin verran sitten soitin osastoon ja käskivät tulla. Eilen on ollut tutkimus päivä ja kaikki oli tutkittu, monet lääkärit katsoivat läpi, mitään ei löytynyt. Ihmettelen mistä voi olla kysymys ja onko normaalia tai jos normaalia miksi ei päästetty jo eilen pois :/....

"yks"
Meillä oli pienellä välillä ainut hengenahdistuksen oire tuo nopea hengitys, jopa 70x min.

Myöhemmin astma alkoi oireilla muutenkin. Esim. RS-virus infektio alkoi niin, että muutamana päivänä oli tuollaisia nopean hengityksen jaksoja vähän väliä ja vasta kolmantena päivänä tuli muita oireita.

"yks"
Mun kokemuksella ei mistään... aika näyttää mitä oireet on. Mun kuopus oireili synnäriltä lähtien 'kummallisella hengityksellä' välillä tiheää, välillä tosi äänekästä, välillä ähkivää jne. jne vasta 7kk iässä tuli astmadiagnoosi. Ventoline tosin oli käytössä 3vko iästä alkaen.

Varmaan sun tilanteessa pyytäisin lääkäreitä testaamaan ventolinen tai raseemisen adrenaliinin vaikutusta hengitystiheyteen.

Toivottavasti sun vauvalla kaikki hyvin =) Kyllähän se varmasti rasittaa kun pitää elää epätietoisuudessa kun ei tiedä mikä on.. mut onneksi ollaan poissuljettu jo vaikka mitä. Ota vaan rennosti päivä kerrallaan ja aina pääsee takaisin sairaalaan hoitoon jos siltä tuntuu :hug:

Kiitos :)

Juu stressi on kova päällä vaikka kaikki on kunnossa, eikä vikoja ole missään :-/. En tiedä mistä kysymys ja rasittava kun kukaan ei osaa vastata mitään, onko sitten normaalia tai ei...
tuohan se on kaikkein rassaavinta, kun ei tiedä mistä on kyse. epävarmuus on aina se pahin. ja jaksuja sinulle, toivotaan, että kaikki kääntyy hyväksi ja pian

Päivällä päästetty kotiin ja todettu että kaikki kunnossa, näköjään vaan sellainen vauva kenellä silloin tällöin hengitys vaihtele ja varma tasantu pian :). Toivottavasti niin. Kun hirveä huoli aina tulee :/.

Yhteistyössä