Vauvan liikkeistä...

Mulla rv 20+3 ja liikkeitä tuntuu todella harvakseltaan, eikä vielä tunnu/näy päälle, niinkuin monilla muilla tässävaiheessa jo tuntuu/näkyy. Liikkeet ovat myös hyvin hentoja. Alkanut pelottamaan onko lapsellani kaikki hyvin... :( Istukka ei sijaitse edessä, eli se ei voi olla "syynä"(vaimentamassa siis). Ja olen uudelleensynnyttäjä,toista odotan... (4raskaus menossa,2niistä km:ja)

Olisin kiitollinen jos kertoisitte raskausviikkonne ja kuinka paljon teillä vauva liikkuu?
Missävaiheessa liikkeet voimistuivat?
Milloin ne ovat tuntuneet/näkyneet päällepäin?

Kiitos :flower:
 
Mulla ihan sama tilanne, toista lasta odotan raskausviikolla 19+2, ja liikkeet tuntuu todella hentoisina, joinain päivinä ei ollenkaan. Viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin ja istukka sijaitsi takaseinämässä.
Esikoista kun odottelin, niin potkut tuntui jo tässä vaiheessa vahvempina ja vauvan liikkeet selvempinä. Mutta eiköhän ne liikkeet sieltä voimistu, ehkä tästä nyt tulisi vähän rauhallisempi vauva, esikoisen vaativuuden jälkeen se ois taivaallista!!! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 08:48 wilmuri kirjoitti:
Mulla ihan sama tilanne, toista lasta odotan raskausviikolla 19+2, ja liikkeet tuntuu todella hentoisina, joinain päivinä ei ollenkaan. Viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin ja istukka sijaitsi takaseinämässä.
Esikoista kun odottelin, niin potkut tuntui jo tässä vaiheessa vahvempina ja vauvan liikkeet selvempinä. Mutta eiköhän ne liikkeet sieltä voimistu, ehkä tästä nyt tulisi vähän rauhallisempi vauva, esikoisen vaativuuden jälkeen se ois taivaallista!!! :D
Ai että, ihana kuulla :) Kiitos sulle wilmuri vastauksesta :hug: Helpotti kummasti mieltä =) Meillä kun ei kunta tarjoa rakenneultraa...menen yksityiselle kyllä, mutta sekin vasta reilun viikon kuluttua...eikä neuvolaakaan enää ennen sitä että sais sydänäänet kuulla :/ Viimeviikolla neuvolassa :heart: äänet kyllä kuului ja 140 oli syke.
Täytys vaan nyt rauhottua ja olla vähän luottavaisempi. Mutta vertaan edelliseen raskauteen jossa liikkeet tuntui ainakin jo rv 18 tosi selvästi ja voimakkaina :) Sitä kun sanotaan et uudelleensynnyttäjä tuntis liikkeet aiemmin jne, niin pah sanon mä :(
 
En usko, että olisi syytä huoleen! Jos kuitenkin jotain liikkeita tunnet, niin se on jo tosi hyvä.

Itse odotan pikkukakkosta nyt rv 33+3. Ekat liikkeet tunsin jo tosi varhain, rv13. Mutta liikkeet ovat koko ajan olleet todella hentoja ja helliä =) Ja satunnaisia, aika harvakselta tuntunut, vaikka päivittäin kuitenkin. Ja minullakin istukka takaseinässä, eli ei ole vaimentamassa liikkeita. Päällepäin alkoivat liikkeet näkyä vasta reilusti yli puolen välin. Ja minusta vasta nyt pari viimeistä viikkoa on vauveli tymistellyt mahassa kovempaan. Lieneekö hänellä sitten jo kokoa sen verran ja tilaa niin vähän, että pakosta tuntee ryminät kovempaan.

Ja ero ensimmäiseen raskauden on valtaava. Silloin tunsin liikkeet rv 18 ja potkut olivat heti kovia ja ulospäin näkyviä. Poika myllersi mahassa koko ajan, ei pysynyt hetkeäkään paikallaan ;) Ja hänen potkut oikein sattuivat..... Kaiken lisäksi istukka oli etuseinämässä!

Että koita otta rauhallisesti, jospa ne vauvat ovat vaan erilaisia =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 08:57 kukeseen kirjoitti:
En usko, että olisi syytä huoleen! Jos kuitenkin jotain liikkeita tunnet, niin se on jo tosi hyvä.

Itse odotan pikkukakkosta nyt rv 33+3. Ekat liikkeet tunsin jo tosi varhain, rv13. Mutta liikkeet ovat koko ajan olleet todella hentoja ja helliä =) Ja satunnaisia, aika harvakselta tuntunut, vaikka päivittäin kuitenkin. Ja minullakin istukka takaseinässä, eli ei ole vaimentamassa liikkeita. Päällepäin alkoivat liikkeet näkyä vasta reilusti yli puolen välin. Ja minusta vasta nyt pari viimeistä viikkoa on vauveli tymistellyt mahassa kovempaan. Lieneekö hänellä sitten jo kokoa sen verran ja tilaa niin vähän, että pakosta tuntee ryminät kovempaan.

Ja ero ensimmäiseen raskauden on valtaava. Silloin tunsin liikkeet rv 18 ja potkut olivat heti kovia ja ulospäin näkyviä. Poika myllersi mahassa koko ajan, ei pysynyt hetkeäkään paikallaan ;) Ja hänen potkut oikein sattuivat..... Kaiken lisäksi istukka oli etuseinämässä!

Että koita otta rauhallisesti, jospa ne vauvat ovat vaan erilaisia =)
Lämmin kiitos sulle myös :hug: Joo mä yritän nyt rauhottua ja koittaa olla kärsivällisempi ;)
 
teesi
Mulla menossa rv 25 ja vieläkin ovat melko hentoisia kaikki potkut ja tunnen vain muutaman aina iltaisin. Istukka on tosin etuseinämässä,mutta niin se oli esikoisenkin kanssa ja hänen potkut tuntui/näkyi jo hyvin tässä vaiheessa. Neuvolassa sydänääniä kuunnellessa vauveli liikkui ahkerasti,mutta minä en tuntenut yhtäkään liikettä,joten en siis rekisteröi kaikkia liikkeitä vaikka hän siellä liikkuukin. Myös eilisessä ultrassa liikkui kovin,mutta niitäkään en tuntenut. Nyt olen tänään tuntenut jo päivälläkin liikehdintää,että kai niitä alkaa pikkuhiljaa tuntemaan enemmän kun vauvalla tulee ahdasta.Lääkäri sanoi,että ei sen aina tarvitse olla että toisen kanssa tuntisi liikkeet aiemmin ja paremmin. Kunhan tuntee joka päivä vähän. =) Neuvolassa sanoivat aika hyvin,että voi olla että esikoisesta muistaa vain ne kovat potkut ja kääntymiset, eikä muistakaan tätä aikaa kun tuntui vain vähän liikkeitäö ja hentoja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 09:03 teesi kirjoitti:
Mulla menossa rv 25 ja vieläkin ovat melko hentoisia kaikki potkut ja tunnen vain muutaman aina iltaisin. Istukka on tosin etuseinämässä,mutta niin se oli esikoisenkin kanssa ja hänen potkut tuntui/näkyi jo hyvin tässä vaiheessa. Neuvolassa sydänääniä kuunnellessa vauveli liikkui ahkerasti,mutta minä en tuntenut yhtäkään liikettä,joten en siis rekisteröi kaikkia liikkeitä vaikka hän siellä liikkuukin. Myös eilisessä ultrassa liikkui kovin,mutta niitäkään en tuntenut. Nyt olen tänään tuntenut jo päivälläkin liikehdintää,että kai niitä alkaa pikkuhiljaa tuntemaan enemmän kun vauvalla tulee ahdasta.Lääkäri sanoi,että ei sen aina tarvitse olla että toisen kanssa tuntisi liikkeet aiemmin ja paremmin. Kunhan tuntee joka päivä vähän. =) Neuvolassa sanoivat aika hyvin,että voi olla että esikoisesta muistaa vain ne kovat potkut ja kääntymiset, eikä muistakaan tätä aikaa kun tuntui vain vähän liikkeitäö ja hentoja.
Mä kun en tunne välttämättä ees jokapäivä yhdenainoatakaan liikettä :/ Eilenkin illalla sellasen puoli tuntia ennen nukkumaan menoa makasin sängyllä ja kuulostelin tarkasti josko jotain ees tuntisin, niin en sit yhtään mitään :ashamed: Mutta mä nyt vaan odottelen...*huokaus*

Mutta kiitos sullekkin teesi vastauksesta =)
 
Hei, tähän on pakko vastata :whistle:

Mulla on nyt rv 18+5 ja en ole tuntenut yhtään minkäänlaista liikehdintää missään vaiheessa. Esikoista odotan. Välillä meinaa jo ihmetys nousta, että miksei mitään tunnu, mutta koitan rauhoittua ja muistaa että neuvolantäti sanoi että voi hyvinkin mennä yli 20 viikon ennenkuin niitä huomaa. Kaksi viikkoa sitten kuulin sydänäänet, ja kaikki oli hyvin. Istukan sijainnista mulla ei ole minkäänlaista tietoa joten en tiedä vaikuttaako se tähän "hiljaiseloon".

Rakenneultraan ollaan menossa reilun viikon päästä, toivottavasti siellä sitten jotain näkyy.
 

Yhteistyössä