"vauvan" liikkeet vatsassa - ei raskaana(ko)?!?!

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Onko kenelläkään teistä ollut selkeitä liikkeitä vatsassa vaikka ette olekaan olleet raskaana ?

Siis mulla oli eilen ihan selkeästi yli puolen tunnin ajan "vauvan" myllerrystä vatsassa. Olen kolmen pienen äiti joten muistan ja tiedän kyllä miltä se tuntuu.
Tunsin selkeästi potkuja käteenkin kun painoin vähän vatsaani.
Voin tetysti olla raskaanakin, mutta kun mulla on menkat parhaillaankin päällä, niin vähän ihmettelen.....

Olisiko raskaustestin paikka vai mitä ihmeen myllerrystä se oli ?????
 
Emmi
Siellä on saattanut kaasut vähän myllertää. Itselläkin kerran jopa näkyi "potku" vatsan päältä vaikken ollut raskaana. Ihan saman näköinen möykky nousi kuin mitä silloin kun vauvasta alkoi liikkeet näkyä ulospäin.
 
ap
Joo - mullakin niitä "haamupotkuja" on tullut aina silloin tällöin yksittäisiä. Mutta tää puolen tunnin myllerrys mietityttää :/........ no täytyy yrittää "kuulostella" ja hakea sitten se testi jos vielä niin kovasti myllertää :)
 
Riksu
Mullakin oli haamupotkuja ainakin vuoden synnytyksen jälkeen. Syynä luultavasti ilma ja heikot vatsalihakset. Mulla meni lisäksi tosi kauan, ennen kuin se aukko lihasten välissä meni kiinni. Siitä aukostahan on periaatteessa suora yhteys suolistoon ;)
 
Mipsu
Olen 3kkn ikäisen pojan äiti ja mulla on kans ollut sellaisia "haamupotkuja" ja muutenkin maha ollut kummallisen tuntoinen yli viikon ajan. Kaksi raskaustestiä olen tehnyt ja molemmat näytti negatiivista, mutta vaivaa ihan hirveesti nuo tuntemukset.

Onko Riksu siis ihan totta että synnytyksestä jää joku aukko, jonka vuoksi suoliston liikkeet tuntuvat selvästi?? Kummallista että tällaisesta ei ole aiemmin kerrottu missään.. Neuvolassakin sanottiin vain että seuraile ja mee lääkäriin jos möyrintä jatkuu.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Mipsu:
Olen 3kkn ikäisen pojan äiti ja mulla on kans ollut sellaisia "haamupotkuja" ja muutenkin maha ollut kummallisen tuntoinen yli viikon ajan. Kaksi raskaustestiä olen tehnyt ja molemmat näytti negatiivista, mutta vaivaa ihan hirveesti nuo tuntemukset.

Onko Riksu siis ihan totta että synnytyksestä jää joku aukko, jonka vuoksi suoliston liikkeet tuntuvat selvästi?? Kummallista että tällaisesta ei ole aiemmin kerrottu missään.. Neuvolassakin sanottiin vain että seuraile ja mee lääkäriin jos möyrintä jatkuu.
no varsinki jos synnytyksestä on noin vähän aikaa, niin tuo on täysin normaalia!
 
Mulla haamupotkut oli vauvan potkuja, ei ollut raskausoireita, enkä osannut raskautta epäillä. Vasta kun haamun liikkeet näky ulospäin selinmakuulla, aattelin et pakko kai tehdä testi, ja plussaahan se näytti. :D
 
haamunäiti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla haamupotkut oli vauvan potkuja, ei ollut raskausoireita, enkä osannut raskautta epäillä. Vasta kun haamun liikkeet näky ulospäin selinmakuulla, aattelin et pakko kai tehdä testi, ja plussaahan se näytti. :D
Sori ap, käytin vahingossa samaa nimimerkkiä, kun en sun nimees katsonut... Eli vaihdampa nimeni vaikkapa haamunäidiksi... :D

 
mikämaha?
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla haamupotkut oli vauvan potkuja, ei ollut raskausoireita, enkä osannut raskautta epäillä. Vasta kun haamun liikkeet näky ulospäin selinmakuulla, aattelin et pakko kai tehdä testi, ja plussaahan se näytti. :D
Mitä viikot näyttivät kun potkut näky?
Mietinnässä mitä ihmeen mönkinää mun mahassa onkaan... Mulla lapsia siis on ja haamupotkut ovat tuttuja, mutta tässä on nyt ihan eri meno..
Hormoonikierukka on ja viikko sitten testi näytti miinusta, mutkun mieltä painaa (ja rakkoakin ;)
 
haamunäiti
Alkuperäinen kirjoittaja mikämaha?:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla haamupotkut oli vauvan potkuja, ei ollut raskausoireita, enkä osannut raskautta epäillä. Vasta kun haamun liikkeet näky ulospäin selinmakuulla, aattelin et pakko kai tehdä testi, ja plussaahan se näytti. :D
Mitä viikot näyttivät kun potkut näky?
Mietinnässä mitä ihmeen mönkinää mun mahassa onkaan... Mulla lapsia siis on ja haamupotkut ovat tuttuja, mutta tässä on nyt ihan eri meno..
Hormoonikierukka on ja viikko sitten testi näytti miinusta, mutkun mieltä painaa (ja rakkoakin ;)
satuimpa linjoille nytkin samaan aikaan, vaikka ketju onkin vanha... Eli mulla viikkoja oli testin tehdessä noin 20, ultra kertoi parin viikon päästä plussauksesta että mennään viikolla 22+5, mutta sehän oli vain suuntaa antava arvio, tossavaiheessa tulos voi heittää ainakin viikolla suuntaan tai toiseenkin. Kun plussasin, mun testi näytti TODELLA haaleeta plussaa, ja eikös se olekin niin, että se raskaushormoni on ylimmillään alkuraskaudessa, ja vähenee loppua kohden, joten testi ei välttämättä näytäkään vahvaa plussaa.... Itse olen ruumiinrakenteeltani hiukan tukeva mutten lihava, eikä mulla ole koskaan ollut selkeää vauvamahaa vielä noilla viikoilla (kohtu takana ja lapset pieniä, joten maha ei olisi ollut iso tosi hoikkanakaan), vasta sitten reilusti yli 30 viikoilla on selkeä vauvamaha ollut.
 
mikämaha?
Alkuperäinen kirjoittaja haamunäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja mikämaha?:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla haamupotkut oli vauvan potkuja, ei ollut raskausoireita, enkä osannut raskautta epäillä. Vasta kun haamun liikkeet näky ulospäin selinmakuulla, aattelin et pakko kai tehdä testi, ja plussaahan se näytti. :D
Mitä viikot näyttivät kun potkut näky?
Mietinnässä mitä ihmeen mönkinää mun mahassa onkaan... Mulla lapsia siis on ja haamupotkut ovat tuttuja, mutta tässä on nyt ihan eri meno..
Hormoonikierukka on ja viikko sitten testi näytti miinusta, mutkun mieltä painaa (ja rakkoakin ;)
satuimpa linjoille nytkin samaan aikaan, vaikka ketju onkin vanha... Eli mulla viikkoja oli testin tehdessä noin 20, ultra kertoi parin viikon päästä plussauksesta että mennään viikolla 22+5, mutta sehän oli vain suuntaa antava arvio, tossavaiheessa tulos voi heittää ainakin viikolla suuntaan tai toiseenkin. Kun plussasin, mun testi näytti TODELLA haaleeta plussaa, ja eikös se olekin niin, että se raskaushormoni on ylimmillään alkuraskaudessa, ja vähenee loppua kohden, joten testi ei välttämättä näytäkään vahvaa plussaa.... Itse olen ruumiinrakenteeltani hiukan tukeva mutten lihava, eikä mulla ole koskaan ollut selkeää vauvamahaa vielä noilla viikoilla (kohtu takana ja lapset pieniä, joten maha ei olisi ollut iso tosi hoikkanakaan), vasta sitten reilusti yli 30 viikoilla on selkeä vauvamaha ollut.
No olipa mulla tuuri kun satuit tänne! Hienoo!
Mulla ei kyllä oo kovin mahaa tällä hetkellä paljon, tosin kuin raskaana ollessa (ei uskalla sanoo aiemmissa raskauksissa..)
Kiitos sulle, josko pitäis tutkia asiaa tarkemmin kun tämä kyökki diagnostiikka ei ehkä tuo hengen rauhaa ;)
 
"Ankkuli"
Mulla on ollu kans noita haamupotkuja, synnytyksestä on nyt hieman yli 5kk. Tosi kummallista koska mahameteli kuulostaa ja tuntuu just samalle ku viikkoja ois enemmänkin vaikken ole raskaana. Ainakaan pitäisi olla koska ehkäsy on käytössä.. Ja ensimmäiset metelit tuntu silleesti että kaiken järjen mukaan mun olis pitäny olla raskaana jo lopputarkastuksessa ja se ei ole mahdollista koska petipuuhia oltiin harrastettu viimeksi ennen tytön syntymää. Kummastuttaa. Mutta pakkohan tässä on testi hakea että saa selvyyden :) Vaikka järki puhuukin! Mutta tosiaan yhdyn aiempaan, on tosiaanki kumma että tällasesta asiasta ei oo puhuttu aiemmin missään!
 
skibbu
Moi! mulla oli niitä haamupotkuja kesällä ja vieläkin välillä. Nyt työterveystarkastuksen yhteydessä otetussa sydänkäyrässä näkyi lisälyöntejä. Kysyin sitten että voiko ne tuntua samanlaisina kuin vauvan potkut, ja vastaus oli että kyllä: lisälyönnit voi tuntua esim joko niin että sydän tuntuu hyppäävän kurkkuun, tai sitten vatsaanpäin. Nämä todettiin muuten harmittomiksi, joten nyt kuuntelen potkuja ihan uudelta kantilta.
 
"koppis"
Moi! mulla oli niitä haamupotkuja kesällä ja vieläkin välillä. Nyt työterveystarkastuksen yhteydessä otetussa sydänkäyrässä näkyi lisälyöntejä. Kysyin sitten että voiko ne tuntua samanlaisina kuin vauvan potkut, ja vastaus oli että kyllä: lisälyönnit voi tuntua esim joko niin että sydän tuntuu hyppäävän kurkkuun, tai sitten vatsaanpäin. Nämä todettiin muuten harmittomiksi, joten nyt kuuntelen potkuja ihan uudelta kantilta.
Luulen, että minulla on näitä lisälyöntejä. Olen menossa lähiaikoina lääkärille. Onko sinulla nyt niihin siis mitään lääkitystä? Mua vähän pelottaa, että mitäs jos mulla on joku sydänvika..
 

Yhteistyössä