V
vierailija
Vieras
Olen tällä hetkellä 33+5 viikolla raskaana. Vauva on ollut lähes koko raskauden ajan oudon hiljainen liikkeiden suhteen. Pari viikkoa sitten hän kuitenkin alkoi liikkua säännöllisesti ja liikkeet voimistuivat. Lauantaina vauva möyrysi niin ettei ollut epäselvyyttä onko hengissä vai ei. La-su välisenä yönä tilanne muuttui ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Liikkeet ovat vaimentuneet selvästi enkä ole nähnyt mahan päältä/tuntenut niin kovia liikkeitä. Olen kokeillut mehut, suklaat, mahan tönimiset yms. mutta en vain tunne kunnollisia liikkeitä. Pahinta on, etten tiedä pitäisikö huolestua vai ei, koska olen raskauden aikana ravannut paljon synnytysvastaanotolla tämän saman ongelman vuoksi ja ktg on aina ollut hyvä. Käyn myös samasta syystä äitipolilla kontrollissa 2 viikon välein ja virtauksissa ei ole havaittu ongelmaa. Noina päivinä tosin sikiö on sitten aina virkistynyt ja aloittanut jumpat, mutta nyt tuntuu jotenkin eriltä kuin aiemmin. Vauva on kääntynyt raivotarjontaan, joten liikkeitä pitäisi tuntua suhteellisen hyvin, istukka on takaseinässä ja kätilötkin ovat ihmetelleet etten tunne liikkeitä kun viikkojakin on jo mukavasti. Olen saanut ohjeet liikelaskennasta, mutta nekään kriteerit eivät ole täyttyneet kuin kerran. Tämä on toinen raskauteni ja edellinen päättyi keskenmenoon alkuvaiheessa. Hermostuttaa siis valtavasti kun pieni ei liiku ja pelkään tämänkin vauvan puolesta. Huomenna olisi aika äitipolille, niin mitä suosittelisitte tekemään? Pitäisikö odottaa sinne saakka vai mennä käymään jo nyt kun tuota hiljaiseloa on ollut jo usean päivän?