vauvan kura/oksennustauti

  • Viestiketjun aloittaja kukka68
  • Ensimmäinen viesti
kukka68
viikon ollut kamala kura tauti 8kk ikäisellä tytöllämme ja oksenti petinsä viime yönä .juo kyllä nestettä . nyt jo toinen kerta elämänsä aikana. pitääkö paikkaansa että pullo laPSILLA ENEMMÄN RIPULIA JA PEPTID TUTTELI ON KÄYTÖSSÄ
 
Äippä vaan
Minä en ainakaan ole ikinä kuullut,että pullolapsilla enemmän mahatauteja. Mulla kaksi "melkein" kokonaan pullolapsia ja eivät ole sairastaneet normaalia enempää,ainakaan mahatauteja.

Mutta jos teillä nyt jo viikon ollut niin kyllä pitäs varmaan pian lekurissa käydä. Tai sen nyt tietää,että ekana kysyvät yleistä vointia ja juoko riittävästi. Mut vaan jotenki tuntuu kauheen pitkältä ajalta toi viikko ja noin pienestä kuiteski kyse. Jos se teidän maito ei sovikaan?
Kysy neuvolasta vinkkejä tai sit suoraan sairaalan allergiapolilta! Noin mä ainakin tekisin!

Tuli vaan mieleen mun kaverin lapsen tapaus (en tarkoita pelotella) kun oli kanssa mahataudissa monta päivää ja lopulta oli tosi heikossa kunnossa ja olivat sairaalassa muutaman päivän. Taustalta löytyi joku adeno-virus. Jos nyt muistan viruksen nimen oikein.. Eli tällasten takia kantsii vähän kysellä,mikä "normaalia"mahatautia ja mikä ei. =)
 
enpäs ole moista kuullut että pullolapsilla enempi maha tautia... :)
Eikä varmasti pidä ainakaan paikkaansa!
Se riippuu aivan lapsen vastustus kyvystä!! Eikä lainkaan epä normaalia vaikka sairastas saman taudin 10 kertaa vuodessa........
 

Yhteistyössä