Vauvan korva- ja hammasasiaa... Äipät hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Tietääkö joku onko olemassa jotakin korvienpuhdistajaa pienelle vauvalle ilman reseptiä? Meillä 5kk poika ja korvat kutittavat ja niistä tulee jonkin verran vaikkuakin. Yrittää kovasti raapia, ja on kärttyisä. Korvatulehdusta ei ole, käytiin juuri lääkärissä tarkistamassa asia, enkä tietenkään ymmärtänyt kysyä korvanpuhdistajasta..

Toinen asia on tämä, pojalle tulee selvästi hampaita koska hankaa ikeniään niin rajusti. On levoton varmaankin korvakutinan lisäksi sen takia.. Auttaako ikenien kutinaan tai tuohon inhottavaan oloon panadolsuppo vai auttaako se vain jos on kuumetta tai selkeää kipua? Onko teillä suppo auttanut hampaiden tulemisesta johtuvaan ienkutinaan ja yleisäkäisyyteen? Kun ei oikein voi kysyä pojalta mihin sattuu vai sattuuko mihinkään :D

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen! :)

Mä olen antanut lapsilleni kipulääkettä (suppo myöhemmin nestemäinen panadol) ainakin hampaiden puhkeamisen yhteydessä, jos ollut selvästi kärttyinen vaikkei kuumetta välttämättä ollutkaan. Lastenlääkäriltä asiaakin tiedustelin ja se oli sitä mieltä, että pienten lasten kiputiloja ennenminkin alilääkitään kuin ylilääkitään. Ja ne korvat tosiaan saattaa sinne korvaankin heijastella. Itselläni viisurit vaivaa ja just korvissa tuntuu ikävästi. Korvan puhdistajasta en tiedä, ei olla jouduttu käyttämään.

Vaikku ongelmaan en osaa auttaa, mutta särkylääkettä meilläkin on annettu lapsille aika herkästi jos ovat olleen sen oloisia että on koskenut johonkin. eikä lääkettä silti ole syöty kun karkkia.
Itse annan mielumin kerran tai pari turhaan särkylääkkeen kun annan lapsen kärsiä kipuilusta.

Yhteistyössä