Vauvan kanssa on ihanaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pupusöpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mietipäs pupusöpö mitä olet kirjoitellut!!

Minäpä muistutan...

Alkuperäinen kirjoittaja pupusöpö:
Liikaa on näitä ketjuja, mitä teen kun vauvani heräilee (mitäpä luulet?), mitä kun vauva itkee (??), kitisee...

Että siis mitäpä luulet? !!!

Mieti kuule vähän mitä päästäsi lauot!! Et ole yhtään sen parempi äiti, jos lapsesi nukkuu hyvin. Se ei todellakaan ole sinun ansiotasi. Voi hyvänen aika...

Piti tänne tietysti heti tulla kirjottamaan just tätä "mutta meillä on koliikki plaaplaa" ja juuri toivoin, että kirjottakaa omaan itkuketjuunne...

Koliikki plaaplaa... itkuketjuun...

Taidat todella olla nuori tai sitten omat vanhempasi eivät ole opettaneet sinulle minkäänlaisia tapoja saati sitten muiden kunnioitusta!!

En minäkään tule "kun kitinä vie järjen"- tyylisiin keskusteluihin...

Ei siellä ollakaan heti aloitusviestissä mollattu heitä, joiden lapset ovat niitä helppoja.

Mene nyt jo itseesi.

Ja haluan vielä sanoa, että minulla on helppo lapsi ja tällainen ketju olisi ihan mukava, jos se vain olisi asiallinen, eikä lähtisi lapasista heti alkuunsa.
Kukaan tuskin olisi hermostunut, jos olisit avannut ketjun yksinkertaisesti kysymällä vain muita helppojen vauvojen vanhempia keskusteluun, etkä alkanut heti retostella omalla pumpulielämälläsi ja mollannut niitä, jotka eivät ole päässeet yhtä helpolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ernosta:

Minäpä muistutan...

Liikaa on näitä ketjuja, mitä teen kun vauvani heräilee (mitäpä luulet?), mitä kun vauva itkee (??), kitisee...

Mieti kuule vähän mitä päästäsi lauot!! Et ole yhtään sen parempi äiti, jos lapsesi nukkuu hyvin. Se ei todellakaan ole sinun ansiotasi. Voi hyvänen aika...

Piti tänne tietysti heti tulla kirjottamaan just tätä "mutta meillä on koliikki plaaplaa" ja juuri toivoin, että kirjottakaa omaan itkuketjuunne...

Taidat todella olla nuori tai sitten omat vanhempasi eivät ole opettaneet sinulle minkäänlaisia tapoja saati sitten muiden kunnioitusta!!

Ei siellä ollakaan heti aloitusviestissä mollattu heitä, joiden lapset ovat niitä helppoja.

Mene nyt jo itseesi.

Ja haluan vielä sanoa, että minulla on helppo lapsi ja tällainen ketju olisi ihan mukava, jos se vain olisi asiallinen, eikä lähtisi lapasista heti alkuunsa.
Kukaan tuskin olisi hermostunut, jos olisit avannut ketjun yksinkertaisesti kysymällä vain muita helppojen vauvojen vanhempia keskusteluun, etkä alkanut heti retostella omalla pumpulielämälläsi ja mollannut niitä, jotka eivät ole päässeet yhtä helpolla.

Piti vielä sanomani, että ihan itse aiheutit noiden "katkerien" viestien ryöpyn kommenteillasi...

Minäpä muistutan...

Mene nyt jo itseesi.

Piti vielä sanomani, että ihan itse aiheutit noiden "katkerien" viestien ryöpyn kommenteillasi...

Ja missä viestissä olen todennut olevani parempi äiti..En missään, kyllä on kova pala, kun joku kirjoittaa jotain positiivista ja vielä omasta elämästään. Yksinkertaisesti, minun lapseni kitisevät joskus, se kuuluu lapsen elämään olennaisena osana. Se ei ole minusta raskasta vaan normaalia elämää, enkä ikinä tuhlaisi energiaa vatvomalla kitinää nettipalstoilla, mielummin perusoptimistisena nostan esiin ne hyvät puolet. Jos olen nukkunut yöllä 4 h, en marise että olen niiiiiin väsynyt, vaan ajattelen mielummin, että vaikka valvoin 02.00 viime yönä, oli kyllä sen arvoista miehen kanssa aika, hyvää ruokaa ja seksiä.. Jaksaa huomattavasti paremmin.

Ja missä viestissä olen todennut olevani parempi äiti..

Et ole todennut. Minä totesin.

kyllä on kova pala, kun joku kirjoittaa jotain positiivista ja vielä omasta elämästään.

Kova pala on vain ja ainoastaan se, että mollaat muita, joilla ei ole niin helppoa! Ymmärrä nyt hyvä ihminen, äläkä jäkätä turhaa p**kaa!

Yksinkertaisesti, minun lapseni kitisevät joskus, se kuuluu lapsen elämään olennaisena osana.

Kaikki tietävät tämän.

Se ei ole minusta raskasta vaan normaalia elämää

Sitähän se on. Joihinkin se vaan vaikuttaa enemmän. Onko siinä jotain pahaa?

enkä ikinä tuhlaisi energiaa vatvomalla kitinää nettipalstoilla

Mutta on ok "tuhlata energiaa" mollaamalla muita... ja kirjoittelemalla muutenkin omasta elämästä. Muut vaan ei saa sitä ilmeisesti tehdä. Hieno asenne!
Kitinä kuuluu toisten elämään yhtä paljon, kuin sinun pitkät yöunesi sinun elämääsi. Mikä etuoikeus sinulla muka on kirjoittaa mutta muilla ei?

mielummin perusoptimistisena nostan esiin ne hyvät puolet.

Jos yhtään osaat miettiä terveellä järjellä, niin ihan varmasti jokainen "valittaja" kirjoittaa myös kuinka rakas ja tärkeä lapsi hänelle on ja kuinka ihania ja hyviä hetkiä on myös huonompien seassa. Normaali tai ainankin enemmistö vauva-arjista nyt on vaan välillä väsymystä ja sen seurauksena tunteen purkauksia ja niistä vauva palstoilla useimmiten ko. syystä keskustellaan.

Jos olen nukkunut yöllä 4 h, en marise että olen niiiiiin väsynyt, vaan ajattelen mielummin, että vaikka valvoin 02.00 viime yönä, oli kyllä sen arvoista miehen kanssa aika, hyvää ruokaa ja seksiä.. Jaksaa huomattavasti paremmin

Hienoa, että sinulla menee noin hyvin. Revit pelihoususi, kun kerron, että väsyneenä ei jaksa edes ajatellakaan seksiä, joskus ei edes jaksa syödä, tekee vaan mieli kaatua sänkyyn ja nukkua se kaikki aika mikä on mahdollista...

Mitä vielä...?

Olen itse meinannut miljoona kertaa laittaa tänne viestiä; meillä 3kk:n ikäinen tyttö joka nukkuu omassa sängyssä, omassa huoneessa, herää 1 kerran yöllä syömään, ei itke, hymyilee ja jokeltelee ja on näin ollut alusta alkaen. On niin ihanaa ja helppoa ja itse olen päässyt entisiin mittoihin jo kuukausi sitten ja käyn treenaa jo paljon ja kaikki on sanonut ettei ikinä uskoisi että olen saanut vastikää lapsen. Miehen kanssa menee ihanasti, yhtä rakkautta ollut vain jne. Seksi entistä parempaa. Mutta sen olen täällä huomannut käydessäni, että kun tällaista menet sanomaan, saat kauheat vihan niskaasi. Siksi että täällä ei ole tarkoitus puhua hyvistä asioista, aivan kun ne olisi toisilta pois. Omasta mielestäni ihana kuulla alkuperäiseltä että olet ollut niin onnellisessa tilanteessa kuin minäkin !!! Tsemppiä vain ja nauti!! kiva kun tulit tänne kertomaan että näkee ettei kaikilla mene kurjasti !!!

kuopus on 9 kk, eikä tähän asti ole vielä nukkunnut yhtään yötä heräämättä vaikkapa vain tutin perään. univelkaa on vaikka muille jakaa. mutta: tämä on silti varmasti elämäni hienointa aikaa, vauva on kaikesta huolimatta nauravainen ja ihana söpöilijä ja muutkin lapset ovat vielä alle kouluiässä, joten elämässä ei kerrassaan ole vielä isoja ongelmia. en väitä, että olisin jatkuvasti pelkkää hymyä juuri tuon pienen väsymyksen takia, mutta siitä huolimatta -päivääkään en vaihtaisi pois :).

On joo tosi kiva kun jollain menee kaikki hyvin ja helposti, mikas siina, mutta mika pointti siina on, etta pitaa samalla tuomita sellaiset, jotka valittaa vasymystaan, varsinkaan kun itse ei ole sita kokenut?? Minusta kertoo empatian puutteesta. Itsekaan en jaksa kuunnella kaikesta valittajia, mutta jos on todella univelkainen niin ei sita kylla jaksa millaan olla iloinen ja onnellinen koko ajan! Minullakin on aika helppo lapsi,mutta ei nuku oisin kovin hyvin, en ole nukkunut 4 tuntia pidempaan kertaakaan putkeen, en valita totean vain, etta olen helvetin vasynyt valilla.

Viela kommentoin sita, etta pupusopo kirjoitteli, etta jos valvoo 02 saakka sekstaillen ja syoden niin ihan ok silloin kun se on oma valinta!! Mutta asia onkin eri kun haluis nukkua ja vauva valvottaa, minusta tamakin kommentti kielii ap:n empatian puutteesta!

Minun mielestäni ei ap vaikuta siltä etteikö tuntisi empaattisuutta. Tottakai väsymys on ihan eri asia, eikä täällä ole sellaisia mollattu. Nyt kyse on tosiaan ollut niistä turhista valittajista, jotka kokee samanlaisen asian erilailla, eli temperamenttieroista.

Meillä nyt siis 9kk ja reilu 2v tytöt. Vanhempi uhmaa ja saa kauheita raivokohtauksia pitkin päivää, ei nuku päikkäreitä, vie pikkusiskolta lelut käsistä. Ei usko mitään mitä sanoo ja kaikki on ei ei ei ja ei. Pienempi herätti viime yönä kahden tunnin välein (pääsääntöisesti nukkuu siis yöt läpi) itkullaan, kitisee aamulla melkein koko sen ajan kun ollaan syöty ja pitäis lähtee ulkoilemaan. Siis silloin, kun pesen hampaat kaikilta vuorotellen, siistiydyn, puen kaikille ensin sisävaatteet ja sitten ulkovaatteet. Sen ajan pienempi huutaa pää punaisena. Nukkuu puoli tuntia. Sen jälkeen puoli tuntia naureskellen ja hyväntuulisena ulkona. Sit alkaa kitinä ja pakko jättää esikoisen leikit kesken ja lähteä kotiin syömään. No sit onkin hyväntuulinen siihen asti et menee toisille päikkäreille. Nukkuu vajaa 2h. Esikoista pitää viedä takaisin sänkyyn miljoona kertaa eikä siltikään nuku. Illalla vaihtelevaa kitinää ja huutoa milloin mistäkin syystä. Nuorempi nousee kaikkialle seisomaan, vahtia pitää ja sit huutaa kun ei osaa laskeutua. Välillä muksahtelee. En saa syödä rauhassa. Esikoinenkaan ei vielä syö kaikkea itse. Onneksi on vaipoista päässyt jo eroon. On epäilty kaikenlaista, joutunut olemaan huolissaan. Sairaalassakin ollaan oltu.

Miten tällaiseen monet suhtautuvat?? Vaikeaa, rankkaa, uuvuttaa, ei ole yhtään omaa aikaa. Uhma ottaa voimille. yms... Minä taas pidän omia lapsiani helppoina ja elämää ihanana!!! En ota turhaa stressiä. Olen kokenut elämäni aikana vaikka mitä. Lapsuudessa oli paljon traumaattisia kokemuksia. Hyvä ystäväni on tehnyt itsemurhan, vanhempani ovat eronneet. Se on kasvattanut ja olen kolhujen kautta päässyt voittoon, enkä ole antanut elämän nujertaa, saatikka katkeroittaa. Uskon silti hyvään tulevaisuuteen, jos olen mielestänne sitten naiivi niin olkoon niin. Jokaisella oikeus mielipiteeseensä.
Lohdutan vauvaani, eikä hän joudu itkemään yksin. Senkin uhalla että esikoinen jää sitten huomiotta. Ja kun taas vauva viihtyy on esikoinen sylissä, luen tai vaan juttelen ja hassuttelen. Oma aika on vasta illalla klo 22-23. Siltikin elämä on ihanaa ja taidan olla leikkipuistossa ainoa joka ei valita miehestään (vaikka aihetta varmasti muiden mielestä löytyisi) lapsistaan taikka mistään muustakaan. Minua on kehuttu hyväksi kasvattajaksi, rauhalliseksi ja todella kärsivälliseksi lasteni suhteen.
Ja todellakin tiedän mitä valvominen on. Siltikin sen jaksoin enkä siitä tainnut kuin satunnaisia kertoja sanoa miehelleni että "voi kun pääsis vaikka puoleks tunniks nukkumaan". Eli minun kohdallani kyse on vain ja ainoastaan elämänasenteesta. Ja nyt en ota kantaa koliikkiin. Se ei mielestäni kuulu tähän. Kukaan ei voi tietää mitä se on kuin sen kokeneet. Itse en ole kokenut.
Nyt en väheksy ketään. Jokaisella on omat ongelmansa. Siitä ei tarvitse riidellä.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Taidatatata:
Olen itse meinannut miljoona kertaa laittaa tänne viestiä; meillä 3kk:n ikäinen tyttö joka nukkuu omassa sängyssä, omassa huoneessa, herää 1 kerran yöllä syömään, ei itke, hymyilee ja jokeltelee ja on näin ollut alusta alkaen. On niin ihanaa ja helppoa ja itse olen päässyt entisiin mittoihin jo kuukausi sitten ja käyn treenaa jo paljon ja kaikki on sanonut ettei ikinä uskoisi että olen saanut vastikää lapsen. Miehen kanssa menee ihanasti, yhtä rakkautta ollut vain jne. Seksi entistä parempaa. Mutta sen olen täällä huomannut käydessäni, että kun tällaista menet sanomaan, saat kauheat vihan niskaasi. Siksi että täällä ei ole tarkoitus puhua hyvistä asioista, aivan kun ne olisi toisilta pois. Omasta mielestäni ihana kuulla alkuperäiseltä että olet ollut niin onnellisessa tilanteessa kuin minäkin !!! Tsemppiä vain ja nauti!! kiva kun tulit tänne kertomaan että näkee ettei kaikilla mene kurjasti !!!

Ernosta kirjoitti: Mutta on ok "tuhlata energiaa" mollaamalla muita... ja kirjoittelemalla muutenkin omasta elämästä. Muut vaan ei saa sitä ilmeisesti tehdä. Hieno asenne!
Kitinä kuuluu toisten elämään yhtä paljon, kuin sinun pitkät yöunesi sinun elämääsi. Mikä etuoikeus sinulla muka on kirjoittaa mutta muilla ei?

Sulla taitaa olla vika luetun ymmärtämisessä? Minulla on etuoikeus kirjoittaa kuten jokaisella, mutta et tainnut oikein ymmärää, että tämä yksi ketju voisi olla ilman valitusta ja valitusketjut erikseen. Minäkään en tule "kitinä vie järjen" tai "en jaksa enää" ketjuihin kertomaan omasta elämästäni, joka ei ole raskasta minun mielestäni, miksi tämäkin ketju täyttyy valittajista..
Ja kiitos, olet oikeassa, olen hyvä äiti.

olen hyvin väsynyt 5 kk ja 2,5 vuotiaan poikien onnellinen äiti, joka räyhää ajoittain koska on nukkunut viimeiset 5 kk 2 h pätkissä. ipanat on ihania ja yliaktiivisia tapauksia mutta onneksi viikon päästä pääsen puolipäivätöihin huilaamaan (anteeksi nyt vilahti se ensimmäinen mutta)

Tämä ketju, kuten monet muut aiemmat, todistavat sen surullisen tosiseikan, että naiset/äidit eivät todellakaan vedä yhtä köyttä saatika tue toisiaan samassa elämäntilanteessa. Miksi mennä provosoimaan ja loukkaamaan tahallaan toisia äitejä? Miksei puhalleta yhteen hiileen? OK, jos haluaa "valittaa" niin saa vapaasti tehdä niin ja mahdollisesti saada hyviä neuvoja ja tukea tilanteeseensa. Ja jos haluaa vaihteeksi hehkuttaa arjen ihanuutta ja jakaa iloa muiden kanssa, niin senkin saa tehdä! Mutta EI pysty ei... Pakko on syyllistää ja haukkua muita äitejä, jotta tuntisi itsensä jotenkin "paremmaksi". Nainen on naiselle susi.

Eihän se tarkoita, että ihminen ei ole onnellinen ja tyytyväinen jos valittaa. Minäkin täysin perustyytyväinen/onnellinen ihminen valitan väsymystä, hermojen menemistä, lapseni vammaisuudesta johtuvaa rankempaa pikkulapsi aikaa yms. Ei se tarkoita, etten olisi onnellinen tai tyytyväinen elämääni. Välillä pitää mennä vähän huonommin , että osaa arvostaa sitä kun kaikki pyörii hyvin. Eikä se varmasti tee äitiydestä sen huonompaa vaikka aina ei elämä ruusuilla tanssimista olekkaan=)

Alkuperäinen kirjoittaja Nukuttaisi:
Viela kommentoin sita, etta pupusopo kirjoitteli, etta jos valvoo 02 saakka sekstaillen ja syoden niin ihan ok silloin kun se on oma valinta!! Mutta asia onkin eri kun haluis nukkua ja vauva valvottaa, minusta tamakin kommentti kielii ap:n empatian puutteesta!

Itseasiassa fysiologian näkökulmasta univaje tarkoittaa liian vähäistä unen saantia suhteessa yksilön unen tarpeeseen ja syy univajeeseen EI vaikuta ihmisen vireystilaan.

Suomennettuna; jos olet nukkunut 4 h (joka useammalle on n. 3-5h liian vähän) on vireystilasi ihan sama, olet sitten kantanut vauvaa, harrastanut seksiä, ollut työssä tai hengannut yömyöhään tietokoneella. OT:ksi meni, mutta siis valvominen on valvomista, tekee sen mistä syystä tahansa. Ehkä ap:lla ei sitten ole pinna kireällä.

Minä ainakin 'valitan' jos siihen on syytä, kysyn myös neuvoa jos on tarpeen. Olen silti äärettömän onnellinen lapsestani. Aivan perustyytyväinen, vaikka elämässäni ei kaikki ihan nappiin ole mennytkään. Mutta on se vaan ihanaa kun saa kertoa tunteistaan, on ne sitten positiivisia tai negatiivisia.

Kiva kuulla, että muutamalla muullakin on ns. helppo vauva. Mulla oli todella helppo raskaus, synnytys ja vauva on 99% ajasta hyväntuulinen. On nyt 3kk ja oikea hymytyttö, naureskelee, on utelias, kehittyy joka päivä, seurustelee jokeltelemalla vastaten jne.

Ollut kyllä positiivinen yllätys, miten helppoa vauvan kanssa onkaan. Imetys sujunut suht ongelmitta (muutama rintaraivari ollut koko aikana jos tyttö on ollut kovin väsynyt). Nukkunut koko ajan pitkät yöunet, herää kylläkin 3-4 tunnin välein, mutta syö nopsasti ja nukahtaa heti uudestaan. Näin nukkuu 10-12h joka yö. Joten en ole muutamaa tuntia pitempään nukkunut putkeen minäkään, mutta taÿtyy herätä vain siksi hetkeksi. Lisäksi nukkuu n.3h päiväunet ulkona ja illalla yhdet tunnin unet.

Mies auttaa ihan aktiivisesti seurustelemalla vauvan kanssa ja vaippoja vaihtamalla. Avioliittokin on kuosissaan ja ollaan onnellisempia kuin koskaan - vauva on yhdistänyt enempi kuin aiheuttanut kränää. En tiedä omasta asenteestani: stressinsietokyky on kylläkin hyvä, olen perusoptimisti ja entinen yrittäjä. Vaikeampaa ja hermoja raastavampaa oli kaitsea 25:ttä työntekijää kuin yhtä vauvaa :-D

Ymmärrän kyllä, että kaikki vauvat eivät ole yhtä helppoja. Ja kyllähän se valittaminen ja varsinkin neuvojen kysyminen varmasti tuo helpotusta jos oikein rassaa. Mä en vaan oikein kellekkään kehtaa mistään pikkujutuista valittaa, kun tämä äitiysloma ihan oikesti tuntuu lomalta...Elikkä olisi ihan kiva jos täällä olisi joku ketju ns. "helppojen" vauvojen äideille!

Meillä yhtä ihana tilanne kuin ap:lläkin. Olen nauttinut ihan kybällä molempien lasteni vauva-ajasta. Esikoinen on nyt 2v ja kuopus kohta 3 kk. Elämäni ennen lapsia oli varmasti paljon rankempaa ja väsyttävämpää. Nykyään herään aamuisin virkeänä ja iloitsen todella jokaisesta päivästä suloisten lasteni kanssa.

Nautitaan me onnelliset vaan hyvällä omallatunnolla elämästämme ja jätetään näiden kateellisten valittajien kommentit omaan arvoonsa.

Hmmm:) Onpa äideillä mennyt ketju riitaiseksi, nautitaan kaikki äidit pienistä ihmeistämme, kokemuksia vaihtaen ja tarvittaessa toisillemme tukea antaen.
Vanhemmuus ei lopu koskaan ja lapset ovat erilaisia eri ikäkausina, toiset helppoja vauvoina, mutta taas "riiviöitä" teini-iässä ja päinvastoin.
Itse olen ainakin onnellinen 5 ihanasta terveestä lapsestani, jotka rupeavat pikkuhiljaa lentämään pesästä yksi toisensa perään...

Elän nyt tähän astisen elämäni parasta aikaa. Mikään elämässä ennen vauvaa, työssä, harrastuksissa, matkustelussa ym. ei ole tuonut yhtä paljon sisältöä elämään kuin tämä tämänhetkinen raskas, mutta rakas aika oman vauvan kanssa. Mikään ei ole yhtä ihanaa, kuin kuulla oman vauvansa nauru, itku tai pierunpöräys. Heräämme joskus mieheni kanssa yöllä, ei sekstaamaan, vaan hekottelemaan vauvan unihöpinöille. Elämä vauvan kanssa on ihanaa, iloineen ja huolineen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:n kanssa samaa mieltä!:
No mikä tuo "Hihii mikä dorka"n vastaus nyt oli??? Jätetään hänet omaan arvottomuuteensa.
Mutta minulla menee kanssa hyvin, en valita pikkuasioista, ja saan nukkua yöni. Lapseni on vähän yli vuoden ja olen yksinhuoltaja! Eikös meidän pitäisi olla niitä valittajia?? :) No, en ole alkuaikojen väsymysten jälkeen valittanut vauvastani..."

Niinpä! Myönnät siis sinäkin valittaneesi väsymystä! :D Ja nyt kun ei väsymystä ole, niin ei ole valitettavaakaan... Juuri samaa asiaahan väsymysketjuissa 'valitetaan'.

Ap:n on tietty helppo hehkuttaa onneaan, kun ei ole väsynyt. Itsellänikään ei ole muuta valitettavaa, kuin väsymys. Vauvani on aivan ihana! Ja kun ap ihmettelet, miksi valittajat tänne kirjoittavat, niin aivan kuten joku totesikin, sinä provosit arvostelemalla muita. Olisit aloittanut keskustelun asiallisesti, niin ei valittajia täältä löytyisi.

No niin, listimisenkin uhalla aloitan keskustelun, että onko täällä ketään muita, jonka mielestä vauvan kanssa olisi ihanaa ilman mussutusta kun on sitä, tätä ja tuotakin vielä. Liikaa on näitä ketjuja, mitä teen kun vauvani heräilee (mitäpä luulet?), mitä kun vauva itkee (??), kitisee, ei nuku, ei syö jne.

Mulla on kaksi mukeloa, toinen eskarissa ja toinen 4 kk:tta. Olen kokenut vauva-ajan todella ihanana (molempien kanssa).. Vauva on nukkunut ilman nukutuksia tai muuta show:ta alusta asti, omassa vuoteessa ja 3 kk:n iästä nukkunut 20-8.00. Päivisin lisäksi vielä 3 h, sekä muutamia vartin torkkuja. On muutenkin hereillä ollessaan tosi iloinen vesseli, ei kitise, hymyilee, jokeltelee ja touhuilee. En usko että taapero-vaiheesta tulee sen kummempaa kuin esikoisen kanssa, eli kaikinpuolin, en keksi mitään negatiivista sanottavaa. Miehen kanssa ylläpidetään parisuhdetta yleensä klo. 20.00 jälkeen, harvoin käydään missään, mutta kotona vietetään muksujen nukkumisen jälkeen leffailtoja, joskus maistellaan viiniä ja gourmet-kokkausta (viikonloppuisin)

Muita, jolla elämä olisi oikeasti mukavaa, ilman muttia?

Vai onko puhe siitä mistä puute? Mitäs pointtia tällaisessa "muuten vain täällä kirjoittelen" -jutuissa on ellei sitten se, että ap saa outoa mielihyvää siitä, että saa muut kirjoittajat varpailleen tällaisilla tyhjänpäiväisillä kirjoitelmillaan. Vaikka mielestäni on todella hienoa jos elämä menee noin, tosin olen sitä mieltä että maailma ei olisi mitään menettänyt vaikka tuonkin olisi jäänyt kirjoittamatta.

Aloittajan heittoihin siitä, että kun palstalla kysytään, että mitäs kun vauvani itkee, ei syö, ei nuku jne. niin nehän on hyviä kysymyksiä - tohditaan kysyä neuvoja, että se elämä muuttuisi yhtä ihanteelliseksi kuin ap:n. Alkuperäisen kirjoitelmasta missä todetaan että näin hienosti menee meillä, ei kukaan lukija saa itselleen yhtään mitään - ei vinkkejä tai neuvoja - joten ihan turhaa jaarittelua.

Onhan tämä keju tuonut esiin ainakin sen ajatuksen, että moni ei näe metsää puilta, eli vauvaelämän ihanuutta, koska ongelmat täyttävät ajatukset. Tämä ei tosin tainut olla ap:n ajatus, vaan ihan jonkun muun ketjuun osallistuneen.

Yhteistyössä