Vauvan kanssa julkisilla (hki), neuvoja kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1. Onko bussin lisäksi ilmaista mennä metrolla ja ratikalla, jos on vaunut mukana?
2. Pitääkö bussissa seistä vaunujen kohdalla/istua siinä vaunuvälikön penkillä?
3. Jos vauva (3 kk) itkee, saako sen ottaa syliin?

1.joo
2.yleensä niin on tapana, mä oon kyllä istunu ton 10kuukautisen kanssa muillakin penkeillä jos on tullu kiukku ja vieressä ollu toiset rattaa eikä oo mahtunut istumaan vaunupaikan penkeille
3.kyllä

1. Bussilla, lähiliikenteen junalla, metrolla, ratikalla ja suomenlinnan lautalla pääsee ilmaiseksi rattaiden kanssa.
2. Mielellään joo. Itse en tykkää viedä muilta istumapaikkaa kun voin itse seistäkin siinä rattaiden vieressä.
3. Tottakai

[QUOTE="a p";25037446]"Saako" bussissa imettää? =)[/QUOTE]

Kyllä mä olen imettänyt jos on ollut oikeasti pakottava tarve. Toki mahdollisemman huomaamattomasti, mutta kuitenkin.

voi imettää mutta eriasia sitten onko "turvallista" jos on mutkainen tie tai tulee äkkijarrutuksia syystä tai toisesta niin itse en ainakaan uskaltaisi
(varsinkaan manskulla ruuhka-aikaan..suurin osa kuskeista on hyviä mutta eräälläkin kerralla sama pirhanan venäläinen citymaasturi kurvaili jatkuvasti eteen miten sattu ja kuski joutu tekee äkkijarrutuksia)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";25037446]"Saako" bussissa imettää? =)[/QUOTE]
No melkeinpä olisin sitä mieltä, että kysymys olisi pitänyt muotoilla "kannattaako". Jos nainen olisin, niin ehkä löytäisin mukavammankin ja vedottomamman paikan siihen tarkoitukseen.

Kanssamatkustajien mukavuudeksi: joo, mikäs sen estää.
Vauvan turvallisuudeksi: imettäisitkö henkilöautossa liikkeessä. Itse en, eikä se bussi kamalasti eroa siitä. Törmäyksessä käy huonosti, mutta vähemmän kuolemaan johtavia bussiturmia sattuu kun henkilöautojen kanssa suomessa.

Yhteistyössä