Vauvan itkusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee

Vieras
Osaisko joku valaista onko hyväks jos reilu 2 kk ikäistä vauvaa joutuu "huudattamaan" yöunille mennessä? Haluaisin saada sen nukahtamaan omaan sänkyyn, koska olen itse niin herkkäuninen, etten saa nukuttua jos vauva on koko yön vieressä ja hyvällä tuurilla esikoinenkin vielä tulee yön aikana samaan sänkyyn. Alussa nukahti ihan ok. Viikon verran on menty huudon kans nukkuun. Olen vierellä, laitan tuttia suuhun ja yritän rauhoitella. Tissiä ei huoli vaikka tarjoisin ja on just syönyt ennen nukkumaan menoa. Jos on mennyt ihan älyttömäks huudoks oon yrittäny viereeni nukkumaan, sekään ei käy :( Oon kokeillu viedä aikasemmin sänkyyn ja myöhemmin.... mikään ei tunnu auttavan.

Oisko antaa hyviä neuvoja?

Meillä ihan samaa. 2vkoa kesti huuto iltaisin, mobile ja laulu auttoivat rauhottumaan, sekä LAITA TARPEEKSI AJOISSA NUKKUMAAN. Jos menee yliväsymyksen puolelle niin ei varmasti nukahda. Meillä tyttö nyt 3kk ja nukkuu putkee 23-06!

kannattaa varmaan kunnolla päättää missä vauvaasi nukutat. että tottuu. tottumus kait sit tuntuu turvallisemmalle kun ei kokoajan paikat vaihdu. voithan sä kokeilla kapaloa. ja eikös tuon ikäistä pientä vois vielä nukuttaa äp-laatikossa. tarkoitan että sellanen kolo ois varmaan ihana paikka nukkua. tai jos nukutat omassa sängyssäs niin mene viereen nukkumaan samalla kun vauva hereillä?

Just tuossa 2kk iässä yleensä ruoan tarve kasvaa ja saattaa olla että jos ei tissiltä tule tarpeeksi tai sopivaa tahtia vauvelin mielestä, ei halua syödä, niin kokeilisin pulloa. Mulla 5 lasta ja kaikille olen antanut rinnakkain kumpaakin. Nälkä itkettää. Kellään ei ole ollut koliikkia. ja masu täynnä sekä tyytyväinen mieli- sekä vauvalla että äidillä.
Tsemppiä! :D

Oon kokeillu pullostakin, koska on tosiaanki "syöppö" eikä aina iltaisin rintamaito riitä :) Koliikkia ei myöskään meillä ole, koska muuten on koko illan tosi hyväntuulinen. Oon miettiny sitäkin, et vienkö liian aikaisin sen nukkumaan (20-21) , kun monen vauva tuntuu menevän yöunille vasta 23-01. Herää viimeisiltä "päikkäreiltä" noin klo 18-19 ja tuntus olevan väsyny jo klo 20 maissa.

Yhteistyössä