Vauvan istumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Jos pidätte pientä vauvaa sylissä, joka ei osaa vielä itse istua, niin annatteko sen nojailla itseä vasten loivasti (kaukaloasento) vai pidättekö 90 asteen kulmassa hyvin tukien? Kumpi on ergonomisempi vauvalle?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
meillä ei ole kukaan viihtynyt kaukaloasennossa sen jälkeen kun on oppinut kannattelemaan päätä.

Peesi,meilläkin kovasti haluaa nousta. Mulle on annettu ohjeet että puolivuotiasta saa istuttaa kunnolla, tosin jotkut lapset ovat paljon jäntevämpiä jo ennemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Siis tarkoittaako tuo, että jos osaa kannatella päätä, että osaa maassa mahallaan ollessa nostaa päätään?

Siis jos nostat lapsen vaikka lattialta (selällään) käsistä ylös ja pää tulee samassa linjassa mukana niin sit ainakin. Noin yleisesti siis kun ei tarvitse enää niskoja tukea nostaessa niin sitten osaa kannatella päätään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
meillä ei ole kukaan viihtynyt kaukaloasennossa sen jälkeen kun on oppinut kannattelemaan päätä.

Peesi,meilläkin kovasti haluaa nousta. Mulle on annettu ohjeet että puolivuotiasta saa istuttaa kunnolla, tosin jotkut lapset ovat paljon jäntevämpiä jo ennemmin.

Nimenomaan. Meillä neiti oli tosiaan 4kk kun alkoi istumaan ilman tukea. Selitä siinä sit sille, ettet sä sais istua :D