vauvan istuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tii

Vieras
Mitä tarkoitetaan vauvan istuttamisella? Voiko aivan pientä vauvaa pitää sylissä jo siten, että vauva ikään kuin on istuvassa asennossa, mutta kannattelee vauvaa kainaloiden alta ja vauvan selkä nojaa omaa mahaa vasten? Vai onko tällaisesta asennosta haittaa vauvalle?

Ei kai sellaisesta puoli-istuvasta asennosta ole haittaa.. Pääasia, ettei paino ole vauvan takamuksella eikä selän alaosaan/lantioon tai lonkkiin kohdistu myöskään painetta.

Alkuperäinen kirjoittaja nell:
voi istuttaa sylissä jo pienestä, eihän se ole vielä oikeaa istumista
ilman tukea vasta sitten kun selkäranka pysyy suorana , yleensä n. 5kk iässä
No aika harva 5kk ikäinen kyllä osaa istua ilman tukea!!!!!

Meillä poika pönkäs itseään jo pienestä asti sylissä istumaan. Selkä oli suora kuin rautakanki, mutta vasta 8-kuukautisesta alettu istuttaa syöttötuolissa. Ei istu kovin hyvin lattialla ilman tukea, eikä myöskään istu vielä itse. Konttii kyllä ja nousee polvilleen, mutta ei istumaan itse.
Neuvolassa ohjeistettiin, että 8-10 kk:n iässä istumaan tuoliin. En tiedä tuntuuko jostakusta oudolta? Mutta me vanhemmat ollaan kaksi selkävaivaista, joten otettu varman päälle ja säästetty pikkuisen selkää mahdollisimman pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja nell:
voi istuttaa sylissä jo pienestä, eihän se ole vielä oikeaa istumista
ilman tukea vasta sitten kun selkäranka pysyy suorana , yleensä n. 5kk iässä
No aika harva 5kk ikäinen kyllä osaa istua ilman tukea!!!!!

jep mut missä vaiheessa mä opin istumaan jos opin kävelemään siinä kun täytin 8kk? synnyin huhtikuun lopulla ja jo jouluna kävelin mainiosti (video todistaa) ?

Yhteistyössä