vauvan ilta- ja aamupalan väli?

Kysyn teiltä keiden vauvat n. 6kk+ ja syövät jo tosi hyvin päivisin, kauanko ilta- ja aamupalalle tulee väliä jos yöllä ei syö?
Typerän kuulonen kysymys, ja toki yksilöllistä..mutta "pulma" on seuraava:

Tyttö syö puuronsa n. 18 illalla ja siitä yöunille viim. 19. Nyt ollaan menty yösyönnittä mutta saattaa herätä n.05 joko ok tai sitten "karjumaan".. Olen sillo antanu maidon koska muuten ei asetu ja yleensä sit jatkaa unta, mutta mietin että assosioituuko takasin yösyöttöön sitä kautta (eihän vauva tiedä paljonko kello on..)

Siis mietin et voisinko kuitenki vedättää myös tuon syötön pois vai voiko vaan oikeesti jo kaivata ruokansa..

Hölmö kysymys, :) mut miten muilla suunnillee menee?
 
Aku
Iltapuuro tossa klo. 19 jälkeen ja klo 20 nukkumaan.Heräilee 6-7 maissa ja aamupuuro on 7-7.30 tienoila.Muistaakseni esikoisellakin oli n. 12 h väliä ja kun aattelee niin itselle ainakin se on aika pitkä aika olla syömättä eli voihan hyvin sun vauvalla olla nälkä tuolloin 5 maissa.
 
No joo, kyl mä vähä ajattelinkin, että tuo klo 5 maito on vaan mukavuusjuttu ;) No, ei siinä, kyllä mä sen toki raskin syöttää jos sillä unet jatkuu, mut lähinnä mietin että palataanko tällä sit takasin myös yöhuuteluihin, ku eihän vauva tajua et "ahaa..nyt klo on 5 ja voin saada maitoni" ;)
Täytyypi yrittää vaan vedättää tuokin juttu pian pois, tyttö syö kuitenki isoja satseja ja puuroakin reilut 2dl..
 
täällä myös juodaan n. klo4-5 aikaan maito...

Iltapuuron syö klo18-19 välis, yöunille viimeistään klo19.30.
Aamupuuro klo6.30-7.30 välis...

Joskus saattaa herätä maidolle klo21-22 aikaan...mut ei sit enään klo5 aikaan.

Luulen että on ihan normii tankkausta, kun kerran 6kk kasvupyrähdyskin on nyt menossa...
 
Meillä iltapala 18.15, nukkuun klo 19 ja herätään siinä 6-7 aikaan. Kokeilin antaa sitä iltapalaa joskus siinä tosi lähellä nukkumaanmenoa, mut parempi et ruoka saa laskeutua rauhassa. Meillä se klo5 yösyöttö oli aika tiukassa,mut parissa viikossa saatiin se pois. Meillä poitsulla ei selkeästikään ollu nälkä, vaan se kaipas sitä tissituttia. Nytkin tulee välillä kausia, et poika herää klo5 eikä meinaa saada unta. Mut maitoa ei enää suostu ottaan. Ja jos joskus (esim flunssassa) suostuukin ottaa,niin ei se kovin helpolla assosioidu siihen uudestaan, kun se on jo oppinut uuden rutiinin.
Kauniskuu: ootko lukenu sieltä Hoggin kirjasta sitä wake-to-sleep? Se vois tehota teidän vauveliin, jos sillä ei ole nälkä vaan huvitteluhetki aina klo5.
 

Yhteistyössä