vauvan herättäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvin paljon ihmettelen kommenttia, ettemme vietä sosiaalista elämää kun elämme vauvan ehdoilla? Emme käy jumpassa emmekä muskareissa, se ei innosta edes meitä vanhempia. Sekään ei vielä tarkoita ettemmekkö eläisi sosiaalista elämää. Käymme sukulaisilla, kaupoissa, kaupungilla, kahviloissa, ystävillä.. Sukulaiset käyvät myös meillä, samoin ystävät.
Meillä siis on vain tämä esikoinen, totta :) Esikoinen kehen panostamme täysillä ja kenen ehdoilla elämme. Onneksi meillä on täällä myös lapsilleen omistautuva isä. Työssä käy, mutta pääsee viemään neuvolaan ym, käy kaupassa jne joten voimme toisenkin lapsen kohdalla elää täysin vauvan ehdoilla. Eikö näin pitäisi olla jos molemmat vanhemmat ovat arjessa mukana? (töistä huolimatta, kaupatkin on auki 7-21...)

mä tuen kaisaa kyllä nyt tässä hommassa!!!koirista en tiedä mitään eli en sano tohon koira-asiaan yhtikäs mitn.mut kyllä sen vauvan ehdoilla tarvii mennä..mä en vois edes mennä meidän lapsen kans mihkään jos sillä olis uni-aika..niin hirveän metelin se pistäs pystyyn kun hän tahtoo nukkua;)
ja meilläkin toimii toi että käydään yksin kaupassa jompa kumppa minä tai mies vauvan kans kotona..sit ku toi rs-virus hellittää ni menen vauvan kans.
ja ollaan sosiaalisia ja käydään kylässä mut vauvan unista tinkimättä..

Juu u. Perkele sentään, kun kaupat ovat auki juuri 7-21!!!

Ja suurin osa vielä sunnuntaisinkin.

Katsos kun sielläkin on äitejä ja isiä töissä. Ja yrittäjistä puhumattakaan. Vuorotyö on toki se kaikkein v...mäisin.

Tuo arjessa mukana oleminen ei todellakaan suurella osalla ole siitä omistautumisesta kiinni. Vaan työajoista!!!

Tarvitseeko vauva niitä harrastuksia vai tarvitsetko sinä ne harrastukset? Aloitimme vauvauinnin jokin aika sitten. Tällä hetkellä kellonaika sopii vauvan luonnolliseen rytmiin. Olen kuitenkin päättänyt jo valmiiksi, että jos pikkuinen muuttuu yhtäkkiä aamu-uniseksi, niin uinnit loppuu ja annetaan lapsen nukkua.

Minkä ikäinen lapsesi on? Voihan harrastusta jatkaa myöhemminkin, jos rytmi muuttuu toisenlaiseksi. Itse en edes lähtisi sängystä revityn lapsen kanssa harrastamaan, vaan jäisin mieluummin kotiin. Aika aikaansa kutakin, ehtii sitä harrastamaan sitten koko loppuikänsä, sekä äiti että lapsi.

Meillä ei ole mitään yhteisiä harrastuksia, mihin pitäisi päästä (tosin olisi kiva aloittaa joku, jos vain löytyisi..), mutta toki joskus joutuu vauvaa herätellä esim. neuvolaan menoa varten. Eikä tuo varmaankaan ole niin ""vaarallista"" kuin täällä on väitetty. Meillä kans synnärillä herätettiin sekä vauva että äiti kolmen tunnin välein, vaikka molemmilla olisi unta riittänyt. Ei kai nuo alan ammattilaiset tieten tahtoen tekisi vauvastamme temperamenttistä (mikä myös omasta mielestäni on synnynnäistä..). Ei se varmasti hyväksi ole jos aina retuutetaan pystyyn kesken makeimpien unien, mutta kyllä aina silloin tällöin voi mielestäni lempeästi herätellä..

Temperamentti on synnynnäinen, kyllä, kuten tässä monessa viestissä lukeekin. Mutta temperamentin muodotumiseen, eli temperamentin piirteisiin, vaikuttaa monet asiat lapsuusaikana.

Meillekin on neurologisella puolella sanottu ettei lasta saisi herätellä kesken unien jollei ole pakko. Ei tietenkään haittaa jos tätä tapahtuu esim. neuvolaan mennessä kerran kuussa.

Yhteistyössä