Vauvan eroahdistus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Missä iässä alkanut ja milloin helpottunut?
Meillä 7 kk ikäinen ei kykene olemaan hetkeäkään yksin, ainoa milloin ei ole minun sylissä on kun nukkuu. Jos laittaa lattialle niin huuto tulee, ruokapöydässä viihtyy hetken aikaa syömässä kunhan äiti on siinä vieressä.

Lattiallaolo helpottaa sitten kun lapsi oppii liikkumaan niin voi ryömiä äitin perään. Siihen saakka voit makoilla lapsen kanssa siellä lattialla. Tai laittaa kantoreppuun jos haluat saada kotitöitä tehdyksi.

[QUOTE="Vieras";28997059]Lattiallaolo helpottaa sitten kun lapsi oppii liikkumaan niin voi ryömiä äitin perään. Siihen saakka voit makoilla lapsen kanssa siellä lattialla. Tai laittaa kantoreppuun jos haluat saada kotitöitä tehdyksi.[/QUOTE]

Osaa ryömiä eli pääsee kyllä äitin perään mutta ei se huutoon auta. Ja mielelläänän minä istuisin päivät sylitysten mutta kun on muitakin lapsia jotka kaipaavat äitin huolenpitoa ja koti niin se ei vaan ole mahdollista. Itku alkaa heti kun joutuu lattialle.

[QUOTE="vieras";28997125]Ja meillä ei siis kelpaa sekään että äiti on lattialla kaverina vaan syliin pitää päästä muuten huudetaan.[/QUOTE]

No ei se sitten ehkä oo eroahdistusta vaan joku muu hätä?

[QUOTE="Vieras";28997143]No ei se sitten ehkä oo eroahdistusta vaan joku muu hätä?[/QUOTE]

Mitä se voisi olla? Sylissä on todella tyytyväinen ja nauravainen. Lattialla viihtyy ehkä kerran päivässä niin että oikeesti viihtyy 15 min.Toisten sylit ei kelpaa.

Kyllä ihan hyvin voi olla eroahdistusta. Toiset vaan on sen suhteen paljon herkempiä kuin toiset. Meidän esikoinen oli vauvana juurikin tuollanen, ettei viihtynyt juuri ollenkaan lattialla. Joitakin aikoja viihtyi jos koko ajan olin seurana, mutta pääasiassa halusi olla sylissä. Ja samoin on vauvasta asti ollut hyvin äitin tyttö, vaikka isäkin on aktiivisesti hoitanut.

6kuisena alkoi isompi eroahdistus, joka näkyi myös nukkumaanmenoissa. Viereen piti nukuttaa, muuten oli yhtä hysteeristä huutoa. Meillä tätä suurinta ahdistuskautta oli muistaakseni noin 6-9kuisena. Silti 1,5 -vuotiaaksi asti oli kuin takiainen mussa päivisin kiinni. Täyttää pian 3vuotta, mutta edelleen on hyvin paljon äitin tyttö. Nykyään jo isikin on päiväsaikaan välillä jopa mieluisampi kuin äiti, ja pitkään on jo touhunnut omiakin leikkejä. Mutta iltanukkumisten suhteen jälleen kerran väännetään siitä, että yhtälailla isikin kelpaa laittaan nukkumaan...

Toivottavasti tämä meidän takiaistarina ei masenna ;) Mutta ainakin vertaistukea on täältä tarjolla. Tiedän, että on raskasta, kun vauva ei viihdy yhtään lattialla. Itse koen nykyisin paljon helpommaksi esim laittaa ruokaa, vaikka on kaksi lasta (kuopus tykkää touhuta lattialla), kuin silloin kun oli pelkästään esikoisvauva. Toivottavasti teillä olisi vain lyhyt vaihe tuo! Noin 8 kuukauden paikkeillahan on vauvoilla tyypillinen eroahdistuskausi.

[QUOTE="Vieras";28997423]Kyllä ihan hyvin voi olla eroahdistusta. Toiset vaan on sen suhteen paljon herkempiä kuin toiset. Meidän esikoinen oli vauvana juurikin tuollanen, ettei viihtynyt juuri ollenkaan lattialla. Joitakin aikoja viihtyi jos koko ajan olin seurana, mutta pääasiassa halusi olla sylissä. Ja samoin on vauvasta asti ollut hyvin äitin tyttö, vaikka isäkin on aktiivisesti hoitanut.

6kuisena alkoi isompi eroahdistus, joka näkyi myös nukkumaanmenoissa. Viereen piti nukuttaa, muuten oli yhtä hysteeristä huutoa. Meillä tätä suurinta ahdistuskautta oli muistaakseni noin 6-9kuisena. Silti 1,5 -vuotiaaksi asti oli kuin takiainen mussa päivisin kiinni. Täyttää pian 3vuotta, mutta edelleen on hyvin paljon äitin tyttö. Nykyään jo isikin on päiväsaikaan välillä jopa mieluisampi kuin äiti, ja pitkään on jo touhunnut omiakin leikkejä. Mutta iltanukkumisten suhteen jälleen kerran väännetään siitä, että yhtälailla isikin kelpaa laittaan nukkumaan...

Toivottavasti tämä meidän takiaistarina ei masenna ;) Mutta ainakin vertaistukea on täältä tarjolla. Tiedän, että on raskasta, kun vauva ei viihdy yhtään lattialla. Itse koen nykyisin paljon helpommaksi esim laittaa ruokaa, vaikka on kaksi lasta (kuopus tykkää touhuta lattialla), kuin silloin kun oli pelkästään esikoisvauva. Toivottavasti teillä olisi vain lyhyt vaihe tuo! Noin 8 kuukauden paikkeillahan on vauvoilla tyypillinen eroahdistuskausi.[/QUOTE]

Tämä ollut kans ihan vauvasta äitinkulta, mutta hetki sitten kelpasi vielä isosisarrukset leikittämään enään ei. Tätä jatkunu varmaan kuukauden ja alkaa käymään raskaaksi, mutta jospa tämä joskus helpottuisi :)

Yhteistyössä