Vauvan ensimmäinen sänky?

Hei kaikki! Kertoisitteko miten ratkaisitte vauvan sänkyjärjestelyt ensimmäisten kuukausien aikana? Onko ns. ensisänky välttämätön vai voiko lasta nukuttaa suoraan pinnasängyssä? Jos olette tehneet ensisängyn äitiyspakkauksen laatikosta, missä olette laatikkoa pitäneet? Meillä laskettu aika syyskuun lopussa ja priima pinnasänky saatiin tutulta ilmaiseksi - ei millään raaskisi investoida enää vain muutaman kuukauden vauvalla toimivaan ensisänkyyn. Entä oletteko käyttäneet kapaloa - kertokaa kokemuksia! Kiitos etukäteen!
 
Meillä oli käytössä äp:n laatikko, johon itse ompelin pehmusteet ja ostin kehtojalakset. laatikko oli pinnasängyssä, eli hyvällä korkeudella kaikin puolin. Mielestäni laatikko toimi ihan hyvin sen aikaa kun vauva siihen mahtui, aika pian alkoi kyllä kolista laitoihin. Uskon että vauvani olisi kyllä nukkunut pinniksessäkin ihan yhtä hyvin, voihan sitäkin pienentää esim. laittamalla reunoille taitetun peiton.
 
Äiti ulkomailta
Meillä oli kans pinnasängyssä äitiyspakkuksen laatikko!!!
Meil sängynpohjan korkeus säädettävissä. Nostettiin ihan ylös ja laatikko vain siihen! Sit ku kasvo laatikosta ulos niin laatikko vaan pois ja patjan päälle! Kätsy systeemi!
 
50luvunäitee
suoraan pinnasänkyyn laitettiin kaikki. siinä vauvelin ympärillä vähän peittoa mytättynä ja kangaskaitaletta vielä näkösuojana eli ei niin avaraa. ja ihan hyvin osasivat nukkua, sehän on se mihin sitä heti pienestä tottuu! ja näppärä pinnasängyn raosta yöllä puolinukuksissa tunkea tuttia suuhun tai taputella ja silitellä (meillä sängyt oli kiinni toisissaan).
 
Mie nukutin ihan vauvasta asti pinnasängyssä, niin että reunat oli suojattu kokonaan ympäriltä, mut pieni ns. hajurako että näin itse omasta sängystä kuinka pikkuinen voi. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2004 klo 17:55 Äiti ulkomailta kirjoitti:
Meillä oli kans pinnasängyssä äitiyspakkuksen laatikko!!!
Meil sängynpohjan korkeus säädettävissä. Nostettiin ihan ylös ja laatikko vain siihen! Sit ku kasvo laatikosta ulos niin laatikko vaan pois ja patjan päälle! Kätsy systeemi!
Näin oli meilläkin =)
 
esikoisella käytin äp laatikko pinnasängyssä ja kuopus suoraan pinnasänkyyn ilman mitään näköesteitä ja kuopus nukkui alusta asti paremmin , mutta niin nukkuu vieläkin kun on 1v9kk ja isosisko reilut 3v joten luonteesta se on kii

Minä laittaisin sinuna suoraan pinnasänkyyn, mutta jos vauva on siinä levoton niin sitten pakkauksen laatikko sinne pinnasänkyyn :whistle:
Laatikko ei tarvitse mitään reunushörhelöitä - ne on vain koristuksia ja usein käytössä hankalia (ainakin anopin esikoiselle tekemä - ei oo mulla hörhelöistä muita kokemuksia eikä tuu :ashamed: ;) )
 
meillä vauva nukkui ekat kuukaudet äitiyspakkauksen laatikossa. itse tein reunoille röyhelöt. ja laatikko pinnasänkyyn. sitten siirryttiin pinnasänkyyn ja siihen pinnasuojat ja patjan päälle vielä pehmeä petauspatja vähän niinkuin toinen täkki. siinä on sopivan pehmeää. kun patja tuntuu noin pienelle niin kovalta... :)
 
Meillä oli ekana sänkynä kehto, miehen papan vanha perintökehto. Hyvin nukku tyttö siinä, äp patjasta vaan sinne leikkelin patjan ja hyvä oli välillä vähän keinutella. Terveydenhoitaja joka kotikäynnillä kävi oli kyllä mun selästäni huolissaan kun oli sellanen matalamalli :whistle:
 

Yhteistyössä