Vauvan 9kk kakasta ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
On nyt pidemmän aikaa ollut löysähköä, ei mielestäni mitään ripulia kuitenkaan. Normaalisti vauva kakkasi kerran päivässä, mutta nyt on pidemmän aikaa tullut tuota löysähköä 3-5kertaa päivässä. Väri vaihtelee tumman ruskeasta vaalean ruskeaan, joskus se on jopa vähän vihertävääkin myös pientä limaa on siinä havaittavissa..myös määrät ovat mielestäni suuria verrattuna syötyyn ruokaan. Juo nan2:ta päivässä n.300ml + velliä n.300ml ja syö kaupan purkkiruokia 2krt/vrk kerrallaan n. 100-150g.. d-vitamiinina saa jekovittia, yhden gefilus kapselin annan joka päivä ruoan mukana ja ruokaan lisään rypsiöljyä. Olen kuullut, että tuo öljylisä saattaa löysentää kakkaa ? Entäs noi maitohappobakteerit?? Vauvalla ei ole mitään muita oireita eikä mitään kummallisia kipuja, ihan normaali iloinen ja aurinkoinen lapsi.

Olisko jollakin vastaavasta kokemusta? Neuvoja?

Mä en osaa auttaa muutakun kertomalla että meidän lapsella alkoi n. 1 vuotiaana tulemaan löysiä ulosteita, moonta kertaa päivässä. Sitä jatkui ja jatkui, luultiin että maidosta johtuvaa, jota kuitenkin epäilin kun ei muita oireita ollut eikä korvikkeestakaan koskaan ollut tullu mitään.

Nooh, selviskin että korvatulehdus ollu päällänsä 2kk ellei kauemminkin, tai aika varma olen, koska silloin kun tulehdus todettiin ja saatiin ab:t, ripuli loppui kuin seinään muutaman päivän jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mä en osaa auttaa muutakun kertomalla että meidän lapsella alkoi n. 1 vuotiaana tulemaan löysiä ulosteita, moonta kertaa päivässä. Sitä jatkui ja jatkui, luultiin että maidosta johtuvaa, jota kuitenkin epäilin kun ei muita oireita ollut eikä korvikkeestakaan koskaan ollut tullu mitään.

Nooh, selviskin että korvatulehdus ollu päällänsä 2kk ellei kauemminkin, tai aika varma olen, koska silloin kun tulehdus todettiin ja saatiin ab:t, ripuli loppui kuin seinään muutaman päivän jälkeen...

Oliko siis ihan ilman muita oireita ? Ei kuumetta, kipuja ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Oliko siis ihan ilman muita oireita ? Ei kuumetta, kipuja ?

Ei ollut muita. Me ei tosiaan huomattu että lapsi ois ollu kipeä. Ja varmasti hämäs tässä sekin, että lapsi on aina herännyt öisin muutamia kertoja, ja sama tietty jatkui tuolloinkin, voi olla että silloin heräsi vaan eri asian takia? En tiedä.

Meidän 10kk kaverilla tulee kausittaisia löysäkakkapäiviä, muttei kyllä pitkiä aikoja kestä. Voihan tuo hyvinkin olla vaikka hampaista johtuvaa, ei oo ilmeisesti mitään uutta saanut syödäkseen..

Aiheen ohi jos mennään, niin vaihda Jekovitit disneyd-vitamiiniin, jossa d3-vitamiinia eikä alkoholeja tms. Ja huonomman rypsiöljyn tilalla kylmäpuristettua oliiviöljyä. Ehdotuksena vaan, pienen parhaaksi.

Toivottavasti löysän kakan syy löytyisi.. Meillä myös kipeänä ollut löysää ja vihreää, pieni flunssa voisko olla.. Tsemppii :)

Yhteistyössä