vauvan 4kk nukuttaminen tuskaa, unikouluko avuksi??vertaistukea tarvitaan!

Meidän 4 kuukautinen pitää nukuttaa sekä 4 x päikkäreille ja yöunille. Paras on kun kannetaan ja heijataan vaaka-asennossa, myös vaunujen raju hetkuttaminen auttaa. Joskus harvoin nukahtaa itse sänkyynsä, joskin yritän sitä joka ilta. Tämä alkoi ihan yht´äkkiä noin kuukausi sitten, sitä ennen nukkuin hyvin itse, nyt ei MILLÄÄN.

Onko mitään toivoa että vauva oppii itse nukahtamaan vai pitääkö ottaa pieni unikoulu avuksi? Yritän aina silitellä ja laulaa ja pitää kättä selän päällä, mutta ainoa mikä auttaa on sylissä heijaaminen.

Onko muita??

kiitos :flower:
 
Onko vauvan vatsa täynnä unille käydessä tai itkeekö hän, vaivaako maha tai jokin muu? Nukahtaako tissille? Aika pienihän hän vielä on unikouluttamiseen, sylihoitoa varmaan enemmänkin tuossa iässä vielä suositellaan.
 
Meillä oli tytön kanssa myös tuo nukuttaminen tuskaa ekat kuukaudet, nukahti vain tissille ja vaunuihin hytkyttäessä. Otin asiasta ison stressin kun neuvolassakin aina sanottiin että olisi paras opettaa nukahtamaan itse omaan sänkyyn. Mutta mitens sen teet kun pieni huutaa pää punaisena kun sänkyyn laitoin. Sitten annoin periksi ja nukutin vauvan juuri siihen paikkaan mihin parhaiten nukahti. Kyllä meidänkin tyttö nyt 10kk oppi sitten myöhemmin ilman unikouluja nukahtamaan ihan itse ilman tissiä omaan sänkyyn.
 
hei, täällä alkuperäinen. juuri tuota stressaan kun kaikki sanovat että kannattaa opettaa nukkumaan itsekseen :| . Mutta kun ei nuku niin ei nuku. Vatsa on täynnä, meillä siis mennään korvikkeella, ja isompia vatsavaivoja ei ole ollut. Ehkä teen niin kuin Nappe ja en ota stressiä ja kanniskelen meidän 9 kiloista jönttiä vaan uneen. Ei se niinkään haittaa meitä, joskin joskus siinä menee puolikin tuntia, mutta tuo stressi kun joka tuutista kuuluu, että kannattaa kuule nyt opettaa nukkumaan nukuttamatta...

Kiitos ja vieläkin vinkkejä otetaan vastaan jos niitä löytyy.

 
Meillä oli tollasta huutoa pari kuukautta 3-5kk iässä. Illalla saattoi mennä tuntikin kun toinen vaan huuti vaikka kuinka kanniskeltiin, hytkytettiin ja ties mitä. Nälkä ei ollut, en tiedä miksi huusi. Pari kuukautta siis nukkumaanlaitot oli tuskaa ja niitä alkoi jo pelkäämäään etukäteen, kun ei sitä huutoa olisi jaksanut montaa tuntia päivässä kuunnella.

Noh, ne meni kuitenkin ohi ihan itsestään, nyt 6 kk vauva nukahtaa oikein hyvin. Yöunille useimmiten itsestään omaan sänkyyn ja päiväunille tissin tai pienen sylittelyn kautta.

Älä tosiaan ota mitään stressiä, vauvasi on vielä niin pieni että anna hänen nukkua missä vaan! Ja nukuta vaan sylin tai muun tepsivän kanssa.
 
Meillä nukutetaan vieläkin syliin, vaikka tyttö on "jo" 9 kuukautta. Meillekin on joka "tuutista" toitotettu, ettei kannata syliin totuttaa nukahtamaan vaan itsekseen omaan sänkyyn. Omaan sänkyyn tyttö ei nukahda millään. Hirveä itku tulee. :'( Mutta olen päättänyt, että niin kauan kuin tyttö mahtuu mun syliin ja nukahtaa siihen parhaiten, niin tehdään. :heart: Illalla, kun viedään omaan sänkyyn, havahtuu sen verran, että tietää olevansa omassa sängyssään ja nukahtaa helposti uudestaan. Öisin nukkuu omassa sängyssä ja rauhottuu "tassuun" (pidetään kättä selällä kunnes rauhottuu) ja nukkuu hyvät yöunet (10-11h).

Saattaa olla, että ollaan tämän nukuttamisen kanssa vielä joskus "pulassa", mutta se on sen ajan murhe. =) Teet niinkuin vauvallesi ja sulle on mukavinta! :hug:
 
Rhea,kuulostaa tutulta!!Meillä tyttö oli ihan samanlainen ja mulla sama periaate,syliä saa niin paljon kuin pystyn antamaan.
Ja tyttö ite teki stopin 1,5 vuotiaana ei enää syliin halunnut nukahtaa,näytti omaa sänkyä aina.Ja ite alkoi päiväunille nukahtaa vähän ennen 2 vuotta,siihen saakka makoilin sängyn vieressä,-äiti pois hän sanoi!!!

Mulla tä tytteli oli 4 lapsi ja kaikilla ollut sama juttu.Uskon että kun pienenä saa tarpeeks syliä sitä ei enää vanhempana tarvitse.
Kaverin lapset olipienenä aina sitterissä ja lattialla.Syliä sai harvoin,pulloa annettiin sitterissä,ei sylissä ees.

Lapset jokaikinen,1 vuotiaana alkoivat senpäiväsen jalassa roikkumisen ja parkumisen syliin.2 vuotiaina syliä huusivat ja äiti oli hätää kärsimässä "ison vauvan" kanssa.
Eli mun ohje on sama kuin edellä.Anna syliä,lyhyt aika ja sitä kaipaat takuuvarmasti.

Mulla nyt 5 viikon ikäinen tuore vaavi.Syliä saa niin paljon kuin ehdin antamaan...
:hug:
 
Meillä on 4,5kk ikäinen vauveli. Nukahtaa yleensä hyvin, mutta joskus iltaisin on jostain syystä levoton. Käärin soittorasian paidan sisään ja laitan sen vauvan viereen sänkyyn. Siihen on itkuisina iltoina rauhoittunut. Saas nähdä kauanko tuo konsti toimii... Ja paidan sisään siksi, että se soi silloin niin pehmeästi.
 
vähän väliin samaa täällä 4kk:n kanssa. oon myös kova ollu aina stressaamaan mut mietin kans että paskaako sen sitten on väliä mitä muut sanoo!!? ei se mukavaa oo kun sanotaan että "älä vaan opeta siihen ja siihen ja sä oot sen opettanu tollaseks" jne ! täytyis varmaan vain sanoa mummuille ym että MITÄ SITTEN!!?? pitäiskö vaan antaa huutaa?ei mun mielestä.ehkä ennen on niin tehty? kun mullekin sanottiin että "sä oot liikaa senkanssa"!-voiko vauvankanssa olla liikaakin???? :kieh:
 
Meillä nukutettiin syliin ekat 5kk ja sitten yhtäkkiä huomasin että nythän vauva nukahtaakin sänkyyn. Mutta ilman nukuttamista ei edelleenkään nukahda (10,5kk) vaan vaatii kyljelle kääntämisen ja tässä rauhoittelun (silittely, laulaminen...). Muutamia kertoja on elämänsä aikana nukahtanut itsekseen. Kyllä minäkin kuulin tuota että pitää nukuttaa sänkyyn ettei totu syliin nukuttamiseen mutta meillä oli tuo nukahtaminen aina niin kovin vaikeaa ja kovan itkun takana että mielellään sitä teki niin kuin helpommalla pääsi. Että eiköhän ne vauvat jossain vaiheessa kuitenkin siihen sänkyyn opi nukahtamaan, ei kannata välittää muiden puheista!
 
Minusta myös syli on vauvalle paras ja turvallisin paikka nukahtaa. Nyt juuri sylissäni nukkuu meidän 10 kk:n ikäinen vauveli. Olen jo taitava kirjoittamaan yhdellä sormella :D . Kohta siirrymme yhteiseen sänkyyn ,jonne isikin pian tulee. Minäkin saan edelleen kuulla ,että kyllä vauvan pitää oppia nukahtamaan yksin ym. Uskon ,että vielä tulee se päivä ja sitten minä kaipaan pikkuista sänkyymme.
 
Meillä 3kk ikäinen poika nukahtaa yleensä syönnin päälle itekseen sohvalle tai vaunuihin, illalla äiskän viereen parisänkyyn..(isä yöt töissä)
Nyt vaan hampaita kaksinkappalein tulossa eteen alas niin itkua on vähän väliä... :'( nukutan syliin ku on niin hellyttävä ku nyyhkyttää ku sattuu niin. :heart:
 

Yhteistyössä