vauvalle valmiiksi kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaen

Vieras
kertokaas kun on muisti vähän ruvennut jätättämään, mitä kaikkea sitä pitää olla valmiina kun vauva saapuu taloon.
ostettuna on:
turvakaukalo
pinnasänky
bodyja,potkuhousuja,sukkia
pyyhkeitä
sideharsoja
petivaatteita
mitä siis muuta ja paljonko kannattaa haalia niitä kaikkein pienempiä vaatteita?

vaippoja
tuttipullo(ja)+korviketta (ainakin varuiks)
vanupuikkoja ja -lappuja
keittosuolatippoja
liivinsuojuksia ja yösiteitä äidille

Noi nyt äkkiä tuli mieleen...

Esim. vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, vanulappuja, Tops-puikoja, sänkyyn froteemuoveja pissasuojaksi, vaunut tai rattaat, tutteja, tuttiketju, tuttipulloja ja pulloharja, vauvaöljyä, talkkia, hoitokassi, hoitoalusta.

Muista itsesikin!
Isot imetysliivit, rintakumit, rintapumppu.
Suklaata.
Pari ylimääräistä huopaa.
Imetystyyny.
Isoja kunnollisia siteitä.
Kantoliina.

Meillä aloitettiin 60 cm vaatteista, joten ellet tiedä saavasi siroa keijukaista, niin niitä 56 senttisiä ei tarvita kuin näön vuoksi.
Minä en esikoisen synnyttämisen jälkeen voinut istua pariin viikkoon. Ja kun sitten pyrstö kärvistellen ajoin kauppaan ostamaan toisia imetysliivejä, niin sovituskopissa suihkusin maitoa paloletkuista ois tullu. Eli itsellesi vuotosuojia molempiin päihin ainakin kolmeksi viikoksi jos et pääsekään heti liikkeelle. No mulla on mies joka kehtaa ostaa siteitä, mutta on niitä semmosiakin jotka eivät.

Niitä keittosuolatippoja, ja jotain millä napatynkää putsataan (ennen laitettiin metyleenisinistä, en tiedä mikä on nykyisin käytössä) ja ehkä joku niistokoje (kysy joltain viisaammalta mikä on paras). Meillä on kumpikin siis puklanneet nenänsä täyteen.

:D

tuosta "niistokojeesta" sen verran, et se pikkuniistäjähän on aivan susi.
mutta se apteekista ostettava letkusysteemi todella toimii. Mulla meinas tehdä huonoa kun ekan kerran näin sellasen kaverilla käytössä. mut ostin itellekin suosittelen.

tuosta "niistokojeesta" sen verran, et se pikkuniistäjähän on aivan susi.
mutta se apteekista ostettava letkusysteemi todella toimii. Mulla meinas tehdä huonoa kun ekan kerran näin sellasen kaverilla käytössä. mut ostin itellekin suosittelen.

Yhteistyössä