vauvalle panadol + pronaxen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiia"

Vieras
Meillä 1v kuumeessa painoa 12kg. saatiin ohjeeksi antaa panadolia ja pronaxenia molempia. no, mies ollu illan kotona ja antanu klo 18 panadol 200mg ja unohti pronaxenin´. kuume nyt 39 joten annanko nyt tuon pronaxenin ja sitte 12-01 aikaan taas panadol vai odotanko sinne klo 12-01 ja annan molemmat yhtäaikaa? miten tekisitte? vaikuttaako tuo pronaxen ilman panadoolia mitään?

auutakaahan

Voit antaa pronaxenin nyt. EI meillä ainaaanole koskaan ohjeistettu niitä yhtäaikaan antamaan vaan just porrastetusti, Kunhan pronaxen-annosten väli on se 12 tuntia ja panadolissa 6-8 tuntia.

En antaisi pronaxenia ollenkaan. Vain ehkä silloin jos kuume on todella korkealla. Oletko lukenut pronaxenin mahdolliset haittavaikutukset? Aika lista on... ja aika yleisiäkin.

Pronaxen vaikuttaa pitkään ja sen vaikutus alkaa hitaasti ja sitä saa antaa 2x vrk, kun taas panadol vaikuttaa nopeasti ja lyhyemmän aikaa, sitä saa antaa 3-4x vrk. Joten voit huoletta antaa sen pronaxenin nyt, sen ei tarvitse mennä samoilla kellonlyömillä panadolin kanssa... Kyllä pronaxen vaikuttaa ilman panadoliakin ja päinvastoin.

En antaisi pronaxenia ollenkaan. Vain ehkä silloin jos kuume on todella korkealla. Oletko lukenut pronaxenin mahdolliset haittavaikutukset? Aika lista on... ja aika yleisiäkin.

Niinpä niin.. oletkos koskaan perehtynyt mistä nuo läääkkeiden "haittavaikutukset" tulee? Ei kannattais tulla pätemään ennenku ottaa selvää. Ihan turvallinen ja paljon käytetty lääke se on.

ps. luepa huvikseen esim buranan "haittavaikutukset". Ylläri, siellä on mainittu esim. päänsärky :D

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Meillä tuo pronaxen ei vaikuttanut mitenkään 1v kuumeeseen. Panadol sen sijaan auttoi ja ja piti kuumeen aika kauan poissa.
Minusta siis pronaxen aivan turha lääke joten älä anna jos panadol auttaa kerta

Höpöhöpö...

Voit antaa Pronaxenin nyt.
Itse olen tehnyt sillä tavalla, että annan esim. aamulla Panadolin + Pronaxenin yhtä aikaa ja sitten välissä Panadolia. Illalla taas Panadol + Pronaxen.

Minulle lastenlääkäri juuri sanoi, että jos lapsi on todella kipeän oloinen niin voi hyvin antaa molempia. Siis ihan suositteli sitä, kun ei ole kyse mistään pitkästä ajanjaksosta.

Me annettiin sitten parina päivänä (lapsella oli korvatulehdus ja oli tosi kivuliaan oloinen) pronaxenia aamulla ja illalla, ja sitten panadolia aamulla, päivällä ja illalla. Sitten olisi vielä jäänyt yöannoksen mahdollisuus, jos olisi ollut tarvetta (eli kun me annettiin illalla n. 20.30. se panadol, niin olisi voinut joskus 03 aikoihin antaa vielä). Pronaxen vaikuttaa kyllä itsekseenkin, mutta sen vaikutus on pitkäaikainen ja tulee hitaasti, kun taas panadolin lyhyempi ja tulee nopeasti.

• Tykkää
[QUOTE="Fakta";25561269]Niinpä niin.. oletkos koskaan perehtynyt mistä nuo läääkkeiden "haittavaikutukset" tulee? Ei kannattais tulla pätemään ennenku ottaa selvää. Ihan turvallinen ja paljon käytetty lääke se on.

ps. luepa huvikseen esim buranan "haittavaikutukset". Ylläri, siellä on mainittu esim. päänsärky :D[/QUOTE]
Olen ihan asiaan perehtynyt. En tarvii mitään päteä.

Buranassa ei ole esimerkiksi "hyvin yleisiä" haittavaikutuksia ollenkaan, mitä taasen löytyy pronaxenista, eli useammalla kuin yhdellä kymmenestä. Ja vielä sellaisia haittavaikutuksia joita ei osaa vuoden ikäinen kertoa. Eli ei tiedä lapsesta itkeekö kipeenä oloaan vaiko haittavaikutuksia. Hyvinkin paljon omakohtaista kokemusta asiasta ja tiedän todella hyvin mistä puhun.

Eli älä itse tule tänne pätemään ennen kun otat asioista selvää.

Joo ehdottomasti kannattaa antaa Pronaxen nyt illalla, hitaasti vaikuttavana se on just hyvä yötä vasten. Ei mitään väliä, antaako just kellonlyömälleen Panadolin kanssa yhtäaikaa. Meillä on tollasessa tilanteessa annettu Pronaxen aamulla + illalla (huom! vain 2 xpäivässä), Panadolia samoiten, mut lisäksi päivällä, eli 3 x päivässä. Ihan "itsenäisiä" kipu- ja kuumelääkkeitä ovat, mutta jos on korkea kuume ja hankala olo lapsella, niin parempi antaa molempia!

Olen ihan asiaan perehtynyt. En tarvii mitään päteä.

Buranassa ei ole esimerkiksi "hyvin yleisiä" haittavaikutuksia ollenkaan, mitä taasen löytyy pronaxenista, eli useammalla kuin yhdellä kymmenestä. Ja vielä sellaisia haittavaikutuksia joita ei osaa vuoden ikäinen kertoa. Eli ei tiedä lapsesta itkeekö kipeenä oloaan vaiko haittavaikutuksia. Hyvinkin paljon omakohtaista kokemusta asiasta ja tiedän todella hyvin mistä puhun.

Eli älä itse tule tänne pätemään ennen kun otat asioista selvää.

No kerropa mulle nyt sitten kun olet niin perehtynyt, että miten nuo haittavaikutuset sinne kirjataan. :xmas; ja vielä selityksen kanssa.

ps. MÄ tiedän kyllä, mutta tiedätkö sä? ;)

• Tykkää
Voit aloittaja antaa huoletta Pronaxenia, kun tosiaan huolehdit kellosta, että milloin saa seuraavan satsin antaa. Pronaxen on erittäin paljon lapsilla käytetty lääke.
Meillä se auttaa parhaiten kipuun. Turha niitä lääkkeitä on niin pelätä.

Yhteistyössä