Pronaxen + Panadol ja sekavat annostusohjeet :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Soitin tuossa sairaalaan kun lapsi on ihan järkyttävän kovassa kuumeessa. Ennen on sanottu, että yhtäaikaa voi em. lääkkeet antaa, mutta nyt ohjeistus onkin niin, että aamulla Pronaxenia ja sitten päivällä tarvittaessa 3:sti Panadolia, muttei missään nimessä saa antaa perätysten ja sitten vielä illalla toisen kerran tuota Pronaxenia.
Ennen olen antanut lapsilleni kumpaakin yhtäaikaisesti (silloisten asiantuntijaohjeitten mukaisesti) ja nyt ei saakaan antaa niin, vaikka tämä yhdistelmä on ollut ehdottomasti tehokas ja kuume on oikeasti laskenut.

Noh, tehdään niinkuin sairaalasta sanotaan. :xmas:

P.S. Toivottavasti tää ei oo sitä sikainfluenssaa :(

Jaa kyllä mie olen ihan lsatenlääkärin ohjeistuksella antanut aamulla panadol+pronaxen, sitten päivällä pelkkää pronaxenia ja illalla taas molempia. Eihän tuo pronaxen kuitenkaan mikään super nopea vaikuttaja ole.

Minä myös olen antanut seka pronaxenia että pamol F:ää yhtäaikaa aamulla ja illalla jos kova kuume, ja päivällä sitten kerran pamol f:ää. Lastenlääkärin neuvo.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jaa kyllä mie olen ihan lsatenlääkärin ohjeistuksella antanut aamulla panadol+pronaxen, sitten päivällä pelkkää pronaxenia ja illalla taas molempia. Eihän tuo pronaxen kuitenkaan mikään super nopea vaikuttaja ole.

Nyt meni sekaisin lääkkeet. Ilmeisesti päivällä kuitenkin pelkkää Panadolia (Pronaxenia saa antaa vain 2krt/vrk)?

Voi antaa sinänsä yhtä aikaa = päällekkäin, mutta Panadolin ja Pronaxenin annon välissä olisi hyvä pitää parin tunnin tauko. Käsittääkseni imeytyvät paremmin kun eivät ole yhtä aikaa vatsaan kaadetut.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Nyt meni sekaisin lääkkeet. Ilmeisesti päivällä kuitenkin pelkkää Panadolia (Pronaxenia saa antaa vain 2krt/vrk)?

Juu siis panadolia päivällä

Pronaxenia aamulla ja illalla. Padadolia kolme kertaa vuorokaudessa. Ja saa antaa päälleikkäin, (on jopa suositeltavaa kun panadol on nopea ja pronaxen pitkävaikutteinen)

Sanoiko ne mitään syytä miksi missään nimessa ei saa antaa perätysten?

Itse tekisin vaikka niin että ihan aamusta panadoli parin tunninpäästä pronaxen ja sitten välillä neljän tunnin välein panadolia ja taas pronaxen yöksi.

Jos tarvetta siis..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Pronaxenia aamulla ja illalla. Padadolia kolme kertaa vuorokaudessa. Ja saa antaa päälleikkäin, (on jopa suositeltavaa kun panadol on nopea ja pronaxen pitkävaikutteinen)

Juuri näin, selvää ja yksinkertaista. Saa 100% varmasti antaa Panadolia ja Pronaxenia yht aikaa. Ihan niinkuin esin Panadolia ja Ibupofeiinia.

Pranaxen max 2x/ vrk, on pitkävaikutteinen, vaikutus myös alkaa hitaammin.
Padadol max 6-8 tunnin välein, lyhytvaikutteinen, vaikutus alkaa suun kautta annettuna jo 15-30min kuluessa.

Eli tasaisesti lämpöä alentavaksi Pronaxen (aamu+ilta looginen), ja jos siitäkin huolimatta kuume koholla ja flussaoireinen Panadolia max 6h välein edellisestä Panadolista.

Nimim 20vuotta lastenosaston sair.hoit

Saatiin siellä paikanpäällä yhtäaikaa Panadolia ja Pronaxenia. Ohjeeksi tuo sama, mitä moni muukin on saanut eli aamuin illoin Pronaxenia ja lisäksi 3-4 krt päivässä (eli 6-8 tunnin välein) Panadolia. Pronaxen-annoksien välillä on n. 12 tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Mulla lapsi just kipeenä ja meillä myös aikaisemmasta korvakäytävän tulehduksesta Pronaxenia vielä jäljellä. Soitin tk:n ja sanoivat että voi antaa päällekkäin. Ja jo sillon aikasemmin ku oli korva ni "lasten"lääkäri sano just samaa

Mulle sanoivat TK päivystyksestä että saa antaa päällekkäin molempia, koska toinen suodattuu munuaisten ja toinen maksan kautta elimistöstä. Proxanea 2krt vuorokaudessa, ja panadolia pakkauksen ohjeen mukaan. Yleensä olen laittanut yöksi proxanea ja tarvittaessa sitten aamulla uuden annoksen.

Meillä panadol ei tunnu laskevan kuumetta niin hyvin kuin Proxane.

Jos panadolia ja pronaxenia antaa yhtä aikaa, niin onko annostus silti se maksimiannostus, vai pitääkö noi annostukset jotenkin esim. puolittaa, koska toista annetaankin rinnalla?

Yhteistyössä