Panadol vai pronaxen? vai molemmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Logotar

Aktiivinen jäsen
23.07.2008
8 258
1
36
Kumpi laskee kuumetta tehokkaammin, Panadol vai Pronaxen?

Tyttösellä nousi kuume viime yönä. Oli 39 kun mittasin ekan kerran, tän päivän on pidellyt 38-39 ja nyt kun äsken mittasin oli 39,7...

Juo ihan hyvin, on melko pirteä mutta tietenkin tulikuuma... mietin tässä että kumpaa antas vai molempia...

Siis niinhän niitä vois.. mietin vaan että onko liioittelua antaa molempia. Korvatulehdusten aikaan oon antanu molempia että pysyy kipu poissa mutta tuosta kuumeen alentamisesta en sitte ollukaan ihan varma...

Toisaalta kohtahan tuo käy jo varmaan yöunille, taidan antaa molempia ni sais varmaan reppana nukuttua yöllä...

Pronaxen tehoaa kuumeeseen paremmin, mutta hitaammin. Panadol taas helpottaa oloa nopeasti joten voi antaa yhtäaikaa. Pakko ei ole mutta voi jos on aihetta. Itse annoin yhtäaikaa esim illalla, potilas sai nukahdettua ja toinen lääke auttoi yötämyöten pitkällä vaikutusajalla.

Mä annan kumpaakin silloin jos tarvii, eli ei laske yhdellä tarpeeksi. Tosin monesti silloin se kuume on sitä laatua, et ei laske edes kahdella lääkkeellä. |O Ensisijaisesti siis käytän parasetamolia. Pronaxen on pitkävaikutteinen, ja siksi mun mielestä hyvä ainakin yöksi.

Joo. Panadolia mekin yleensä annetaan mutta nyt ei tunnu oikeen tehoavan. Tonne kolmekasin pintaan on laskenu Panadolilla. Yötä vasten mäki mietin että taidan antaa kumpaakin. Jos sais pikkunen nukuttua.

lisäksi tietty nestettä, viileetä ruokaa ja ilman yökkäriä nukkumaan.

Yhteistyössä