Vauvalle ihottumaa purkkiruuista. Mikä aine voisi aiheuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Äitsy"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuo happamuus voi olla ihan perusteltua. Meidän atoopikolle tuli nimenomaan purkkiruuista (etenkin niistä 5kk mössöistä) vaippaihottumaa, iho siis paloi kakka-alueelta ihan rikki hetkessä. Muista ruuista ei tullut mitään, ja pitkään ihmeteltiin ja kummasteltiin, ei keksitty mitään selitystä mutta neuvolassa sanoivat että joskus kakka on happamampaa jostain syystä -voisiko tämä olla syy siihenkin?
Tätä meillekin neuvolantäti ehdotti. Mitään muutakaan syytä ei olla keksitty. Ne on pilkottu niin pieneksi että ruuan solutkin hajoaa. Kotiruuassa edes bamixilla ei saa niin hienoksi pilkottua.
 
vierailija
C-vitamiini. On tehty maissista. Jätä kaikki maissi pois, myös kasviöljyt (voi olla seassa) askorbiinihappo ja maltodekstriini ja sellaise lisäaineet, mitkä on tehty maissista(y)
 
vierailija
Tuo allergia/yliherkkyys meni onneksi ohi parissa vuodessa :) Tosin en tykkää käyttää lisäaineita niin vältämme tottakai tuota muunnettua maissitärkkelystä ihan muutenkin. Maltodekstriinistä tuli myös oireita, mutta eikös se ole useimmiten jotain (muuta) viljaa? En osannut yhdistää sitä tuohon. Mitään maitotuotteita emme käytä tai jos käytämme joskus harvoin niin ovat luomua, en siis osaa sanoa miten olisi reagoinut tuohon maitoon.

Olen oppinut, että maissiallergia on esimerkiksi jenkeissä todella tavallinen :( Ja siellähän se on aika paha kun maissia laitetaan joka ruokaan. Täällä ainoaksi haasteeksi muodostui kyläpaikkojen tarjoilut kun eivät isännät & emännät osanneet pitää muunnettua tärkkelystä maissina eivätkä suostuneet antamaan minun lukea mitään tuoteselosteita. Tai sanoivat tarkistaneensa tarkkaan, ettei ruoassa ole maissia ja silti sitä jossakin kuitenkin oli.
Toki se koisamyrkky vaurioittaa suolistoa ja pieneliöitä siellä, kun se tappaa sen koisan (=perhonen) toukankin, syövyttää sisältäpäin. Miksi ei tekisi samaa muille?
 
vierailija
Tuo allergia/yliherkkyys meni onneksi ohi parissa vuodessa :) Tosin en tykkää käyttää lisäaineita niin vältämme tottakai tuota muunnettua maissitärkkelystä ihan muutenkin. Maltodekstriinistä tuli myös oireita, mutta eikös se ole useimmiten jotain (muuta) viljaa? En osannut yhdistää sitä tuohon. Mitään maitotuotteita emme käytä tai jos käytämme joskus harvoin niin ovat luomua, en siis osaa sanoa miten olisi reagoinut tuohon maitoon.

Olen oppinut, että maissiallergia on esimerkiksi jenkeissä todella tavallinen :( Ja siellähän se on aika paha kun maissia laitetaan joka ruokaan. Täällä ainoaksi haasteeksi muodostui kyläpaikkojen tarjoilut kun eivät isännät & emännät osanneet pitää muunnettua tärkkelystä maissina eivätkä suostuneet antamaan minun lukea mitään tuoteselosteita. Tai sanoivat tarkistaneensa tarkkaan, ettei ruoassa ole maissia ja silti sitä jossakin kuitenkin oli.
Onko mikään muuttunut?
 
vierailija
Mikä juusto mahtoi olla?
Kysy valmistajalta eli jos on vaikka semperiä niin kysy heidän kuluttajapalvelustaan.
Sain itse viime vuonna allergiareaktioita eräistä valion juustopikareista ja kysyin heiltä tästä ja sain hyvän vastauksen. Mulla turposi koko suu jos söin lusikallisenkaan sitä juustoa. Mistään muusta en ole allergiaa saanut ja varsinkaan noin pahana. Totesin olevani histamiinille allerginen ja tietyt tekee tätä enemmän ja kaikista en edes huomaa.
 

Yhteistyössä