VAUVALLA VERTA KORVAKÄYTÄVÄSSÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
käytin aamulla n.1,6v. lastani läkärissä kun epäiltiin että voisi olla korvat kipeät kun on niiitä valitellut. Lääkäri stten katsoi korviin ja juuri siinä korvassa jota on valitellut oli niin paljon vaikkua että lääkäri ei nähnyt kunnolla sinne eikä näin ollen voinut sanoa mitään,mutta meinasi että ei ole selvää tulehdusta ainakaan. Heti kun päästiin kotiin huomasin että lapsella tulee juuri siitä korvasta verta ihan korvalehti veressä!! soitin sinne päivystykseen asiasta ja siellä sanottiin että jos alkaa märkää vuotamaan niin pitää viedä uudestaan muuten ei osannu sanoa mitään.
nyt tuli pahamieli kun ajattelin että nyt sillä ainakin se korva on kipiä :,(

ja onko kellekkään muulle käynyt noin?? voiko olla mahdollista, että lääkäri ois puhkassu otoskoopilla (korvalampulla) tytön tärykalvon??

jotenki mua nyt suututtaa.. on niitä korvia ennenki katottu mutta ei niistä ikinä verta ole alkanut vuotamaan (tulehdusta ei koskaan ole onneksi ollut vielä).

Osaako kukaan sanoa mitään??

ei ole käynyt mutta eniten ihmetetyttää jos on ollut niin paljon vaikkua ettei ole nähnyt niin miksi ei puhdistanut sitä korvaa?? meillä lapsilla on aina puhdistettu jos ei ole kunnolla nähnyt? eikä siihen puhdistamiseen mennyt kuin muutama sekuntti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ole käynyt mutta eniten ihmetetyttää jos on ollut niin paljon vaikkua ettei ole nähnyt niin miksi ei puhdistanut sitä korvaa?? meillä lapsilla on aina puhdistettu jos ei ole kunnolla nähnyt? eikä siihen puhdistamiseen mennyt kuin muutama sekuntti...

se lääkäri sano, että ostaa apteekista sellaisa tippoja jota puhdistaa sen vaikun ja tuoda lapsi uudestaan sitten jos oireet vielä jatkuu!

Minäkin ihmettelen sitä, että korvaa ei putsattu. Meidän tytön korvat on aina putsattu jos siellä on ollut vaikkua. Eikä tuo veri korvasta kuulosta mitenkään mukavalta. Kannattaa varmaan käyttää uudestaan jollain eri lääkärillä jos huolestuttaa. Minullakin olis paha mieli jos jäisi tunne, että ei oo saanut mitään apua tai neuvoja. Ja huoli olis kova tuon veren takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Minäkin ihmettelen sitä, että korvaa ei putsattu. Meidän tytön korvat on aina putsattu jos siellä on ollut vaikkua. Eikä tuo veri korvasta kuulosta mitenkään mukavalta. Kannattaa varmaan käyttää uudestaan jollain eri lääkärillä jos huolestuttaa. Minullakin olis paha mieli jos jäisi tunne, että ei oo saanut mitään apua tai neuvoja. Ja huoli olis kova tuon veren takia.

eihän täällä sunnuntaina pääse kuin päivytykseen ja tähän aikaan siellä joutuu odottamaan ainakin sen 5 tuntia ja ei sitte tiedä mille lääkärille joudutaan. harmittaa kun en hoksannut heti asiaa =( ehkä voin huomenna yrittää varata ajan lääkärille.. mulla vielä iltavuoroon töihin meno jää kyllä pahamieli lähtiä töihinkin =(

oiskohan se voinut se korvalamppu raapasta sitä korvan ihoa ja siitä tulla se veri?? mutta voi jumalauta jos se puhaksi tytön tärykalvon...

itkeekö lapsi ja valittaako korvaa? itse veisin takaisin ja vaatisin imemään korvat puhtaaksi jotta näkee korvaan kunnolla. en halua pelotella,mutta meillä oli tytön korvat niin pahasti tulehtuneet,märkää täynnä että lääkäri joutui leikkauksessa puhdistamaan korvat

Alkuperäinen kirjoittaja nivea:
itkeekö lapsi ja valittaako korvaa? itse veisin takaisin ja vaatisin imemään korvat puhtaaksi jotta näkee korvaan kunnolla. en halua pelotella,mutta meillä oli tytön korvat niin pahasti tulehtuneet,märkää täynnä että lääkäri joutui leikkauksessa puhdistamaan korvat

tyttö alkoi nukkumaan kotiin pässtyään. kyllä se korvaa pitelee, että saattahan se nyt varmaan tuntua kipeelle kun vertaki tuli jos vaikka joku naarmuki sinne ois tullu. mutta ei erityisesti itke.

ulkokorvan tulehdus vuotaa verta ja voin kokemuksesta sanoa että sillon on korva ihan tautisen kipeä, nyt on liikkeellä muuten sellasta flunssaa joka tuota ulkokorvantulehdusta aiheuttaa jälkitautina, hoidetaan korvatipoilla (mulla oli sekä antibiootit että tipat, mutta tuttavalla pelkät tipat)

Jos korvakäytävä on kovasti ärtynyt tulehduksesta niin korvalamppu voi raapaista sen verran, että tulee haava. Toinen vaihtoehto on, että tärykalvon takana on niin paljon märkää, että paine puhkaisee tärykalvon. Jälkimmäinen on kuitenkin niin kivulias, että lapsi huutaisi suoraa huutoa :( Veikkaisin, että typyllä on korvakäytävän tulehdus, kun korva on erittänytkin niin kovasti. Kipeää sekin tekee, mutta ei niin paljon kun välikorvan tulehdus. Hoidetaan antibiooteilla ja korvahuuhteluilla terkkarin luona :wave: En jaksa uskoa, että lääkäri puhkaisisi vahingossa lapsen korvan :/

ensi hätään anna panadolia särkyyn ja käy näyttämässä ea:ssa vielä ettei tärykälvo vaan ole puhjennut tuo veren tulo huolestuttaa... aamulla vie korvalääkärille joka pystyy kunnon laitteilla katsomaan korvan,jos vakuutus se korvaa,mutta kela korvaa osan myös prosentteja en muista nyt.

aamulla vie korvalääkärille joka pystyy kunnon laitteilla katsomaan korvan,jos vakuutus se korvaa,mutta kela korvaa osan myös prosentteja en muista nyt.

Peesi tähän. Ainakin Diacorissa antavat Kelan korvauksen suoraan kassalta. Vauvavakuutuksesta en tiedä, miten siinä toimivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Jos korvakäytävä on kovasti ärtynyt tulehduksesta niin korvalamppu voi raapaista sen verran, että tulee haava. Toinen vaihtoehto on, että tärykalvon takana on niin paljon märkää, että paine puhkaisee tärykalvon. Jälkimmäinen on kuitenkin niin kivulias, että lapsi huutaisi suoraa huutoa :( Veikkaisin, että typyllä on korvakäytävän tulehdus, kun korva on erittänytkin niin kovasti. Kipeää sekin tekee, mutta ei niin paljon kun välikorvan tulehdus. Hoidetaan antibiooteilla ja korvahuuhteluilla terkkarin luona :wave: En jaksa uskoa, että lääkäri puhkaisisi vahingossa lapsen korvan :/

kyllä muuten oli kipeempi entä välikorvantulehdus, mulla ainakin turpos lopulta kaula ja poskikin ja kaikki imusolmukkeet korvan lähellä kans, sitten vasta helpotti kun alko lääkekuuri purra muutaman päivän päästä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
aamulla vie korvalääkärille joka pystyy kunnon laitteilla katsomaan korvan,jos vakuutus se korvaa,mutta kela korvaa osan myös prosentteja en muista nyt.

Peesi tähän. Ainakin Diacorissa antavat Kelan korvauksen suoraan kassalta. Vauvavakuutuksesta en tiedä, miten siinä toimivat.

samoin mehiläinen!

Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
ettei olis lapsi itse raapassu korvaa jotenkin. meillä tyttö joskus raapasi korvaansa niin pahasti että oli koko korva veressä.

en usko että lapsi itse olisi korvaa raapaissu, koska en nähyt ainakaan että hän olisi sitä kaivanut tms. kun laitto käden korvalle oli mielestäni jo korvalehti veressä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ettei olis lapsi itse raapassu korvaa jotenkin. meillä tyttö joskus raapasi korvaansa niin pahasti että oli koko korva veressä.

en usko että lapsi itse olisi korvaa raapaissu, koska en nähyt ainakaan että hän olisi sitä kaivanut tms. kun laitto käden korvalle oli mielestäni jo korvalehti veressä.

sinne yksityisellekin voi muuten kilauttaa ja kysyä kannattaako tulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:

täällä ei ole yksityinen auki sunnuntain kun aamu kymmeneen :(

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:

täällä ei ole yksityinen auki sunnuntain kun aamu kymmeneen :(

no höh, aukeaako sitten illalla miten? anna kuitenkin nyt ensalkuun sitä kipulääketä, selvähän se on että särkee kun kerran vielä pitelee sitä korvaa ja viet sitten heti taas lääkäriin kun mahdollista

Asiani ei nyt varsinaisesti välttämättä aivan koske topcia, mutta nyt poltin jo päreeni.

ei mitenkään pahalla, mut oon nyt monen monituisia kirjotuksia lueskellu useemman vuoden ajan. Poika koht 4 ja joka helvatun syksy-talvi-kevät sama pirskatin juttu; korvatulehdus. Ja kun meidän herra on kuulemma kuin minä. Ja joka tekstissä on sama yleistys;" jos korva on kipeä = lapsi huutaa ku syötävä", hyvät vanhemmat, näin ei asia todellakaan ole.

Äitini kertoi poikani ensimmäisen korvatulehduksen aikoihin todella hiljaisen tytön tarinan. Se tyttö olin minä ja tapahtui aikana, enenkuin muistan pahemmin mitään.

Oltiin muarilla (isän äidillä) Kangasalla lomaa viettämässä, ehtoolla olin sanonut hiljaa äidille että korva on vähän kipeä. Vanhempani siinä totesivat, että katsotaan aamuun ja jos sitte vielä sattuu niin lähdetään päivystykseen. En ollut herännyt yöllä korvakipuihini vaan aamulla äidin tullessa herättämään oli tyynyni litimärkä ja tärykalvoni puhjenneet. vanhempani lähtivät heti kuskaamaan minua päivystykseen ja muari jäi sisarusteni kanssa.Päivystyksessä oli sitten tämä Lääkärii paasannut paasaamasta päästyään vanhemmilleni että miksi ihmeessä he eivät olleet tuoneet minua aiemmin?! Tahdonkin kysyä saman, jota äitinikin on ihmetellyt yli 23 vuoden ajan (olen siis 26 vuotias tällä hetkellä); Kuinka vanhempi voi tietää tuoda lapsensa "ajoissa" lääkäriin, jollei lapsi edes valita?

Kuten siis jo sanoin, on poikani myös tälläinen hiljainen pikkupotilas. Joudun välillä ihan oikeasti tuijottamaan poikaani, jos on pienen pienikin epäilys, että poika olisi sairas, sillä ei tuo pikkumies mitään sellaisia kerro, ennekuin kivut ovat todella, siis todella pahat.

Nytkin on mentävä vaihteeksi päivystykseen aamulla, sillä on jälleen samoja oireita, kuin edellisillä kerroilla.

Aah, korvatulehdus, sinä vanhempien ja lasten unen riistäjä. Murr.

Yhteistyössä