Vauvalla tosi usein hikka,mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hokshiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hokshiks

Vieras
Ärsyyntyy itsekin hikasta joka kestää aika kauan. Päivittäin on hikka useitakin kertoja. Vauvalla oli jo mahassa usein hikka. Nyt jo 2 kk ja hikka vaan jatkuu, mistähän tuokin johtuu ja milloinka loppii tuo ettei noin usein tule??

Minulle anoppi sanoi että voi johtua kylmästä =) Laita myssy päähän ja kääri peittoon ja kokeile auttaako koska minulla auttoi oman hikottelijani kanssa vaikka ensin anoppia epäilin. Hikka kohdussa on vissiin ihan muuten vaan tai jotain keuhkojen kehittymistä mutta ulkopuolella eri asia.

Minun tytöllä oli kanssa silloin mahassa ollessa hikka todella usein. Siis monta kertaa päivässä ja synnyttyään kun päästi ensimmäisiä nauruja niin aina sai hikan jos nauratti ja sitä jatkui n. 8 kuukauteen asti ja sitten se yht' äkkiä loppui. Mietin kyllä silloin, että onko normaalia, mutta en kuitenkaan hirveän huolissani siitä ollut.

Meillä hikka tulee usein syömisen jälkeen, jos se alkaa ärsyttää vauvaa itseään tai haittaa nukahtamista, olen antanut vähän keitettyä huoneenlämpöistä vettä tai maitoa tuttipullosta, se auttaa usein.

Yhteistyössä