Alkuperäinen kirjoittaja ap:
surkia ku kerkesin jo antaa tuon ensimäisen annoksen. Kehoittivat nyt et pitää oman tk:n kautta haeutua päivystykseen jos nesteitä ei ala menemään.
Ei jestas tuota toimintaa! Itse sanoivat, että lapsi pitäisi laittaa tiputukseen, mutta silti käskivät katselemaan.
Nyt pidät lapsesi puolta ja röyhkeästi menet suoraan sinne päivystykseen ja vaadit kunnon hoitoa! Muista kertoa, että lapsi ei syö eikä juo kunnolla, eikä ole tehnyt niin useampaan päivään. Vaadit, että lapselta otetaan vähintään toinen virtsanäyte. Mä vaatisin sen rakkopunktiolla, vaikka se on äidistä aika ilkeän näköistä. (Meillä eivät edes ota rakkopunktioita terveyskeskuksessa, joten kun sitä tarvitaan päätyy lastenpolille joka tapauksessa.) Vaatisin myös selityksen, miksi lasta ei ole laitettu tiputukseen vaikka sairaalan ohjeiden mukaan niin pitäisi olla.
Minä varmaan uhkailisin hoitovirheellä, jos ei alkaisi tapahtua. Olen kantapään kautta oppinut, että joskus on pakko vaatia, jotta saa hoitoa. Jos en olisi vaatinut, olisi aika lähellä, että meillä lapselle olisi voinut käydä huonosti. Inhottavaa olla se hankala vanhempi, mutta joskus on pakko.
Meilläkin lapsi oli viisikuisena tulehduksessa tosi virkeä, söi ja joi hyvin, kuume oli juuri ja juuri ehtinyt nousemaan ja silti sairaalahoitoon iv-antibiootille mentiin heti, kun tulokset saatiin.