Vauvakuumeen poisto-ohjetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton kuumeilija

Vieras
Olen vaikeassa tilanteesa ollut jo vuosia. Haluaisin lapsen, mutta mies, vielä 7 vuoden jälkeen sanoo, että "katotaan vielä". Minä olen katsonut mielestäni asiaa riittävästi eli melkein tuon 7 vuotta ja olen 200 % varma, että olisin hyvä äiti. Mies haluaa ensin omakotitaloon ja minut vakinaiseen töihin. Helpommin sanottu kuin tehty, ensinmäinittuun vaikuttaa taloudellinen tilanne, joka ei salli yli 200 000 euron talon ostamista, jälkimmäisessä ei näytä olen muuta ongelmaa kuin se, että olen humanistisella alalla, nainen ja pian 35v., vakinaista työtä on erittäin vaikea saada ainakin tällä hetkellä. Olen tehnyt monia töitä (useimmat liittyvät lapsiin tavalla tai toisella) ja kiitosta olen saanut. Se ei riitä vakituisen paikan saamiseen. En tiedä pitäisikö päättää päivänsä, koska vakituista työtä ei saa eikä sen takia lastakaan. Vauvakuumeisena olen vuosien aikana hankkinut kirpputoreilta kaikki vauvanvaatteet ja tarvikkeet, enää puuttuu vieläkin itse vauva. Pelkään, että jos sitten joskus on miehelle "sopiva" hetki, syntyy vammainen tai kuollut lapsi tai että itsekin kuolen synnytykseen. Sukupuolenvaihtoon en ryhdy enkä pysty polkaisemaan itseäni äkkiseltään hyvinpalkatuille aloille (lääkäri, asianajaja etc.). Onko mitään vinkkejä, miten saa tämän vauvakuumeen poistettua ja mieltä painamasta? :'(

ei elämä onnellisempaa ole vauvan kanssa, vaikka olisi se 200th? omakotitalo tai vakityöpaikka. kerros se ukollesi. tee se vauva, asioilla on tapana kuitenkin hoitua, kuin omalla painollaan. sulla on tuota ikää kuitenkin jo, ei liikaa, mutta kuitenkin. mistäs sen tietää tuleeko se vauva ekasta laakista. miehesi taitaa vaan pelätä sitä elämänmuutosta, minkä lapsi tuo tullessaa. jos itse olet valmis, muuta ei mielestäni tarvita. totetuta kuumeesi, jos mies ei halua elää samaa haavetta kanssasi, hän ei ole oikea tai muuten vaan arvoisesi. anna palaa :hug:

Täytyy myöntää, että meillä oli oikeastaan toisinpäin: mies kuumeili aikaisemmin. Minulla ei edelleenkään ole virallista työpaikkaa, miehellä määräaikainen. Talo on ostettu jo lähes kymmenen vuotta sitten, joten ulkoiset puitteet ovat olleet kunnossa, mutta kun pää ei antanut periksi aiemmin... Nyt odotellaan esikoista syntyväksi kuukauden sisällä ja todettiin, että kyllä tämä tästä lutviutuu, vaikka stressikynnys on molemmilla välillä tosi korkealla, miehellä työkiireiden vuoksi, minulla lopputyöpaikan metsästyksen takia.
Luulen, ettei se raskaus ala heti, ainakaan jos asialla alkaa stressaamaan. Keskustelkaa asiasta ja selvittäkää, mistä asia kiikastaa. Kyllä sitä ihminen pärjää uskomattomissa tilanteissa...
Ja onhan siinä se yhdeksän kuukautta aikaa sopeutua...

ei taida olla ohjetta siihen....niinkuin jo muutkin ovat kirjoittaneet; miksi pitää olla iso talo, vakituinen työ, rahaa vaikka kuinka kun kaikki asiat sujuu vauvan kanssa ilman "sen suurempia" puitteitakin. me asuttiin rivari kaksiossa kun esikoinen ilmoitti tulostaan, ei ollut minulla vakipaikkaa...itseasiassa työnantaja ei jatkanut työsopimusta enää kun kuuli että odotan. rahaa on ollut laskun maksuun, mutta aina ei niin sitä ylimääräistä ja kotiäitinä edelleenkin olen...tilanne sikäli muuttunut että lapsia on jo kaksi ja omakotitalo hommattiin...sinulla ikääkin alkaa jo olla niin yritä saada miehesi puhuttua lapsen tekoon. elämä on ihanaa lasten kanssa ei ehkä pääse niin helposti lähtemään, mutta aika aikaansa kutakin. kiva on vanhana istua kiikkustuolissa ja odotella lapsia ja lapsenlapsia käymään, nykyään on liikaa yksinäisiä ihmisiä..me seurustelimme seitsemän vuotta ennenkuin mies sai aikaiseksi viedä vihille ja heti naimisiin menon jälkeen aloimme odottaa esikoista. meillä olen minäkin ollut se joka on odottanut milloin mies on tähän kaikkeen valmis. en tiedä olisinko jaksanut enää kauaa odotella, vaikka häntä kovasti rakastankin..mutta onneksi asioilla on tapana lutviutua tavalla tai tosella..toivottavasti saat pian kaipaamasi lapsen ja onnea yritykselle! :wave:

Vaihda miestä. Älä tuhlaa häneen aikaa, jos haluat lapsen. Onneksi itse tein niin 6 vuotta sitten 8 vuoden seurustelun jälkeen. Löysin uuden ihanan miehen ja kohta meille syntyy 5 lapsi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2005 klo 15:32 3lasta kirjoitti:
Vaihda miestä. Älä tuhlaa häneen aikaa, jos haluat lapsen. Onneksi itse tein niin 6 vuotta sitten 8 vuoden seurustelun jälkeen. Löysin uuden ihanan miehen ja kohta meille syntyy 5 lapsi.

En haluu olla pilkunn.. mutta päivitä nimimerkkisi... mun mielestä kolmannen jälkeen tulee neljäs

Kyllä minäkin suosittelen tositoimiin ryhtymistä. Jos liian pitkään suunnittelee "tekevänsä" vauvan sitten joskus, ei sitä saa ollenkaan. Lapsi ei tehdä, niidä saadaan !!! Luota vaan itseesi, että sinusta olisi jo äidiksi ja jätä pillerit syömättä. Kyllä se mieskin siitä "järkiintyy". Lykkyä tykö...