Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Heippa täältäkin taas! :wave:
Oon tänään putsaillu noita meidän vauvanvaunuja. Pienempi tyttökään ei niitä oo enää tarvinu moneen kuukauteen. Ovat vain olleet sitten mun auton peräkontissa. Tänään sitten otin ne vihdoinkin sieltä pois ja toin sisälle.
Kaikki irrotettavat kangasjutut pistin koneeseen, muuten pyhin kostealla liinalla. Varmaankin vaihdan sen vauvakopan takaisin paikalleen ku nyt niissä on se istumaosa. Ette voi kuvitella sitä fiilistä ku lykin ne tänne sisälle. Tuli semmonen olo että voi että ku niissä nukkuis jo pieni nyytti :heart: No ehkä niille tulee vielä käyttäjä, kunhan kesää kohti mennään ja saadaan Pieni kasvamaan masuun. Mä en malta odottaa. Pelkkä ajatus Pikkuisesta kasvamassa masussa ja niitten pikkupotkujen tunteminen saa melkein silmät kostumaan. On niin ikävä sitä odotusaikaa, samoiten synnytystä ja kaikkea sitä onnen tunnetta mitä se Pieni tuo tullessaan. Sitten kun Pieni meille tulisi niin hänellä olisi kyllä maailman parhaimmat isosiskot :heart: !

Tietääkö kukaan missä vaiheessa äitiyspaketti vaihtuu Kelan sivuille? Eikö tuo beige-paketti ole viime vuoden malli eli 2007? Ite tykkäisin tosi paljon tuostakin, mutta tuskinpa sitä tulen saamaan. Ois kiva nähdä jo mitä ois luvassa kenties ens vuoden alkupuolellakin. Minäkö malttamaton :whistle: :ashamed:
Onko kukaan vielä miettiny niin pitkälle että ottaisko äitiyspakkauksen vai ei? Mä otan. Esikoiselle otin sen, toiselle en. Harmittaa ku en ottanu. Se raha minkä siitä saa ei oo kuitenkaan mikään maata mullistava ja oispa jääny tuolle Kakkosellekin jotakin muistoja äitiyspakkauksesta.
 
Hellou!

Ripsu ja Jemppi, se on kyllä niin kaunis sormus, valitettavasti mulla ei just siitä sormuksesta ole kuvaa, kun vasta tilasin sen, ei ollu mun kokoa tarpeeks matalilla kivillä. Kun en halua että ne kivet kauheasti nousee siitä. Mutta teetetään siis ja valmista pitäisi olla joskus 15 maaliskuuta. Se on kuitenkin allianssi eli kivet kiertää koko sormuksen ympäri, se on valkokultaa, mutta eihän sitä käytännössä näy niiden kivien alta :D En ikinä kuvitellu olevani niin pröystäilevä, enkä vieläkään pidä itseäni sellasena, mun kihla on ihan maailman yksinkertaisin, siihen sopii viereen vähän jotain kiiltävämpää. Äiti kysy että no montako kiveä siinä sormuksessa on, 5? Mä vastasin että jotain 29 :LOL: Mutta laitan varmasti kuvan jahka sen sormuksen oikeasti tänne saan.

Sulla tosiaan vaikuttaa että olet innoissasi, ihanaa matkaa ja pidä innostus, se tarttuu!!!

Emos, Kävin tosiaan tänään koululla. Iloiseksi yllätyksekseni yksi kaverini oli tullut raskaaksi! ja minun onnekseni ei voi tehdä harjoittelua siis nyt ja lupasi mulle sen paikan!!! Opettaja ei vielä ihan täysin luvannu, mutta mä kyllä aika tiukasti sitä jo painostin, yritti laitta siihen jonkun vanhemman opiskelijan vaikka just vannotti meille että nuoremmat menee edelle, koska niille ne paikat on alunperin varattu. Sanoin että mä vaihdan täysin päikseen sen ihmisen kanssa eli olihan sille se paikka niin kyllä se löytyy sillon mullekin vai eikö se muka olis mahtunu sinne jos ei olis tullu raskaaks...Ope oli vähän että niin, no joo, no noinhan sen tiettyn pitäis mennä joo... Eli kyllä mä nyt jo aika varma alan olemaan siitä kesästä, muta kovan työn takana tuo on kyllä ollu!!! :heart:

Netta, Voin kyllä kuvitella ton olon, vähän ihanaa kun saa valmistella. Mäkin kudoin sellaset pienet vauvan sukat, en muistanutkaan laittaa niistä kuvaa tänne...mihinkähän sohvan rakoon ne on edes muuten hävinny tästä sohvalta :/

Äitiyspakkauksesta, Mäkin halkuan kyllä varmasti äitiyspakkauksen!!! Muistan kun mun sisko haki postista esikoisen pakettia sillon aikanaan. Se oli niin innoissaan että rämpi sen mahan kanssa ties montako kilsaa hirveässä loskassa ja lumimyräkässä vetäen sitä pakettia jossain pulkan tapasessa, ei viittiny odottaa että mies tulee iltapäivällä kotiin :LOL: Voisin kuvitella itseni samanlaiseksi...
Vois kuvitella että ne kuvat sinne nettiin alkais jo pikkuhiljaa ilmestyä, johan niitä kohta alettais jakamaan kuitenkin kun edelliset loppuu...

Mitähän vielä...meen tästä siivoomaan vaatekaappia...mikä rentouttava tapa viettää iltaa :LOL:
 
kukkaiskeiju: Oi, sormus kuulostaa tosi hienolta! Aika tyyrishän se oli, mutta tosiaan, kuten sanoit, sitä "joutuu" sitten katselemaan koko loppuelämänsä, joten parasta olla mieleinen. :)

Ripsu: Oikein ihanaa matkaa! :wave:

Äitiyspakkauksesta: Tietenkin otan sen! :D Esikoista etenkin kun vasta kuumeillaan, niin ei ole mitään tavaraa etukäteen. Siitä saa tavallaan "hyvän mallin", että mitä kaikkea pitää olla. Eihän se raha vastaa läheskään pakkauksen arvoa, joten siksikin se kannattaa ottaa. Eikä mulla oikeastaan ole mitään väliä minkä värisiä vaatteet ovat, suloisia ne ovat varmasti sen oman pikkuisen päällä! :heart:

Huomenna on yliopiston laskiaisrieha ja menee varmaan koko päivä siellä touhutessa. Keskiviikkona onkin sitten lääkäri. Tulen kertomaan kuulumiset, vaikka eipä siellä mitään erikoista varmaan tapahdu. :)
 
Kiitti Pantalaimon ja Paapu ylläriplussatoivotuksista! Itse asiassa jo toistamiseen oltiin petipuuhissa ilman ehkäisyä, joten siinä mielessä mahdollisuus tärppäämiseen kasvoi ;)

Ripsu85 Mukavaa matkaa :flower:

Peleistä Aiemmin tuli kyllä pelailtua pleikkarilla, nyt on jäänyt melko vähiin. Netissä aina välillä koukutun joihinkin peleihin ja sitten niitä pitää tiiviisti pelailla. Tällä hetkellä ei onneksi ole sellaista koukuttajaa kehissä. Singstaria käyn miehen siskon luona aina välillä kokeilemassa, samaten buzzia..

Äitiyspakkauksesta Jokaiselle olen tähän asti sen ottanut ja kyllä otan seuraavallakin kerralla. Se raha on kuitenkin melko pieni, ei sillä saa samaa määrää vaatteita ym. Ja on mukavaa, että vauvalle on ihan uusia vaatteita myös perittyjen lisäksi :)
 
Berry76 Voih, :heart: toivottavasti tärppää! Koskas on testauspäivä? :whistle:

Pantalaimon ja muut, konsolipeleistä tykkään, tällä hetkellä tulee pelattua PS3:sta. Sly Raccoon pelit on tosi hyviä, samoin Rachet & Clank, ja kaikki muutkin hauskat tasohyppelyt. Tykkään myös ihan räiskintä -peleistä, vaikkakaan en niin paljon kun tasohyppelyistä. Mafia peli on ehkä paras peli ikinä, se on niin elokuvamainen, innoissani odotan seuraavaa osaa! :D Ja tietty guitar hero, buzz ja sing star myös huippuja. Lapsena tuli pelattua tietokonettakin, lähinnä veljen pelejä, war2, command & conquer: red alert, settlers 2, doom2d... Niin ja leijonakunigas peli oli aivan mahtava, se taisi olla oma! Ensimmäinen jonka pelasin läpi kaverin kanssa. Tulipas nyt peleistä selostettua, kuulostan ihan nörtiltä. :LOL: Täytyy tässä nyt mainita että on myös pitkiä jaksoja kun en pelaa mitään... ;)

Onnea sormuksen löytämisestä [/b]Kukkaiskeiju ! :flower: Kuvaa odotellaan, kunhan sormuksen saat. :attn:

Todellakin aion ottaa äitiyspakkauksen! Rahaa saa aina ja se myös menee heti, mutta vaatteet jää muistoksi ja niitä saa närpräillä ja ihastella jo ennen pienen syntymää. Luulen, että vaikka saisin miten monta lasta, ottaisin jokaiselle aina sen pakkauksen. On kuitenkin joka vuosi aina erilainen, ja niinkuin joku jo sanoi, on vauvalla sitten jotain ihan uusia, omiakin vaatteita. Jos tulisi kaksoset niin sitten ottaisin varmaan toisen rahana..

Piti varmaan jotain muutakin sanoa, mutta eipä nyt muistu mieleen.. Anteeksi jos on hieman sekavaa tekstiä, nukuin koko päivän (päiväunet vähän venähti :whistle: ) ja olo on hieman hatara..
 
Monanen Vielä tässä sitä ovista odottelen eli ei vielä pariin viikkoon testailla :whistle: Mutta oon yrittänyt saada simppoja 'varastoon', niin jos vaikka sattuis tärppäämään ;)

Paapu Meillä on hieman kiinni kuromista sen kamalan pitkän vuotoajan takia ( lähes 12 viikkoa tauotonta vuotoa ) joten molemmat ollaan aika reippaita :whistle: oltu petipuuhissa. Kovasti kyllä toivoisin, että kävis säkä nyt. Mies kai ajatteli, että kun kerran jo oltiin, niin sama sitten olla loppuaikakin :LOL: Sopii mulle hyvin :D

Laitan tähän nyt pari kuvaa mun neulomistuloksia. Pari kuvaa on vaan aika huonolaatuisia, kun otettu kännykällä ne kuvat..

Tässä neuletakki ja parit sukat 2v. tytölle

http://www.aijaa.com/v.php?i=1554238.jpg

Tässä jakku, lakki, sukat ja töppöset pienelle poikavauvalle

http://www.aijaa.com/v.php?i=1554249.jpg

Tässä vauvan jakku, lakki ja housut.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1554254.jpg

 
Äh, suuri ahdistuskohtaus meneillään. Mulla on huomenna kandidaatintyön kypsyysnäytteen anto ja siitä kauhea stressi. :kieh: Sitten pitäisi hakea gradupaikkaa, aaargh! Se on ahdistavaa, valmistumisen ajattelu on ahdistavaa!! Sitten pitää olla niin kypsä ja tietävä ja valmis. Opiskelijaelämä on kuitenkin loppujen lopuksi niin ihanan huoletonta, tentistä toiseen vaan, ei tarvitse sen suurempia murehtia. Nyt kun valmistuminen häämöttää jo lähellä, niin pitäisi tietää, mitä haluaa, pitäisi oman tutkijanidentiteetin olla melko valmis, enkä mä ole valmis! Kunpa tulisin vaan äkkiä raskaaksi ja voisin jäädä äitiyslomalle miettimään. :ashamed:

Onko muilla lähiaikoina tai vähän myöhemminkin valmistuvilla samanlaisia tuntemuksia?

Sori omanapaisuus. :ashamed: Ajatukset vaan pyörii kaikessa tällaisessa juuri nyt... Taidan mennä takaisin lukemaan työtäni.
 
JenPen
Heippa taas!

En ole nyt yhtään käyny edes lueskelemassa, joten olen aivan pihalla kaikkien tilanteista :ashamed:

Mites täällä muuten, onko kukaan kuumeilijoista päässyt tositoimiin??

Minä luulin jo olevani raskaana, kun olin todella väsynyt (olin jo loppuvuonna) enkä saanut syötyä kun kaikki oksetti, jo pelkät hajutkin, etenkin aamuisin. Ehkäisyn kanssa ollaan oltu vähän holtittomia vaikka se kyllä on käytössä. No, tein raskaustestin ja se oli negatiivinen.
En ole nyt vajaan kolmeen viikkoon saanut nukuttua juuri lainkaan vaikka olen kokeillut kaikki poppakonstit jotka auttaisivat saamaan unen päästä kiinni. Paha olo on jatkunut yhtä kauan, olen ollut aivan puolikuollut, mikään ei ole maistunut ja on vain oksettanut. No, työterveyslääkäri totesi eilen että kaikki johtuu koirani kuoleman aiheuttamasta järkytyksestä. Laittoi minulle sairaslomaa tämän päivän ja lähetti unipillerin kanssa kotiin. Nukuin iltaseitsemästä puoleen päivään :whistle: Nyt olo onkin jo aivan erilainen, ja toivon että homma tällä korjaantuu vaikka lääkäri käski kyllä olla yhteydessä jos unettomuus ja muut oireet jatkuvat.

Paapu oletko sä vasta 19-20-vuotias?? Olen kuvitellut paljon vanhemmaksi! Etkös siis ole entinen Talvicci?

Pantalaimonilta piti kysyä että mitä opiskelet? Onhan se sitte kivaa se valmistuminenkin jos työllistyt heti, niin alkaa saamaan kunnon palkkaa jne. =) Mä haikailen monesti opiskelemaan juuri sen huolettomuuden takia (toki siksikin, että haluaisin kouluttautua unelma-ammattiini). Tosin työpaikasta riippuen, monesti työelämässä nimenomaan on huoletonta kun on saanut vakipaikan, sen kun hoitaa homman joka päivä. Ei tarvitse lukea tai päntätä ja pohtia pääseekö tenteistä läpi.
 
Pantalaimon: Minä valmistuin vajaa kaksi vuotta sitten ja muistan kyllä omat mietteeni. Ajattelin, että ois kiva lähteä suoraan valmistumisen jälkeen joksikin aikaa ulkomaille, ettei tarvi vielä "aikuistua" eli jämähtää =) . No nyt oon ollut kaksi vuotta ulkomailla ja jämähdän kyllä miellläni. Toisaalta ois ihana palata huolettomiin opiskeluaikoihin. Kyllä mun mielestä opiskeluaika on huoletonta, vaikka tekemistä riittikin. Silloin oli vastuussa vain itsestään. Silloin, jos hoiti hommat huonosti, niin vain itse kärsi.. Ainakin tälläisessä ihmisläheisessä työssä saa usein huolehtia vähän kaikesta ja kaikkista. Älä muuten huolehti siitä kypsyysnäytteestä! Ne on yleensä ihan läpihuutojuttuja. Ainakaan meillä ei kenellekkään suomenkieliselle tuottanut mitään ongelmia.
 
Tervehdys!

Täällä olisi yksi kuumeilija, pääsisinkö teiän matkaan mukaan?
Olen 30v. 04-syntyneen tytön ja 06-syntyneen pojan äiti Etelä-Suomesta.
Kolmas lapsi olisi haaveissa :) .
Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja jo usean kuukauden ajan, ja vaavikuume sen kuin vaan kasvaa kasvamistaan!
Mies taitaa haluta myös kolmatta lasta, mietinnän alla on vain, että millonka alettaisiin yritykseen ja lopetettaisiin ehkäisy, ehkäpä tänä vuonna tai ensi vuonna... Salaa kuitenkin toivon vauvan saavan alkunsa vaikka heti! :D
 
Pitkästä aikaa.. :)

JenPen: No kylläpäs kirjotti lääkäri oikee urakalla saikkua.. eihän tollanen nyt yhden päivän sairaslomapäivällä korjaannu.. Mutta hyvä että sait edes pikkasen nukuttua. :) Toi henkisestä pahasta olosta johtuva oksetusolo on todella kauheeta ja inhottavaa. Itekki oon kärsiny siitä jo vuosia.. Välillä saattaa olla ehkä kaks päivää putkeen ettei oo paha olo, mut enimmäksee joka päivä, enemmän tai vähemmän. :|

Pantalaimon: Tsemppiä nyt loppuäherrykseen! Meillä kans koulua jäljellä 20 päivää + 8 viikkoa työssäoppimista ja sitte se on siinä..joka päivä vaan tuntuu et nyt ei enää jaksais yhtää, tekis mieli oikee keskeyttää. Mut sehän ois aivan älytöntä tässä vaiheessa...

berry76: Aivan ihania vaatteita oot tehny! :D :heart: Voi kun osais itekki..
 
Paapu, heh, että olisit 23. Ymmärrän kyllä tunteen koska itse täytän elokuussa ton 23 ja tunnen itseni jo aivan vanhaksi, haluaisin vauvan vaikka heti, mutta käytännössähän nuo kai on vaan lukuja...itsensä lohduttelua... :ashamed: Nokun sisko ja äiti on kumpikin alottanu jo 21 vauvojen tekemisen, mutkun mä menin tonne kouluun ja mieskin löyty myöhemmin kun niillä :LOL:

Berry, onpas ihania neulomuksia! Mä oon ettiny vauvan myssyn ohjeita, mutta ei ole vielä eteen niitä tullut... Kyllä mä vielä ehdin! Teille sitten yrittämiseen onnea, toivotaan plussaa!

Pantalaimon, voi mä ymmärrän sun tuskan tuon gradun suhteen, itsellä oppari roikkunu jo pidemmän aikaa samassa vaiheessa...:eek: Pitäis anoa lupa tehdä kysely neuvoloissa ja sitten onkin edessä vielä se kirjottamis osuus...kyllä on rasittava. Ja valmistuminen se lähestyy mullakin (opparia lukuunottamatta), Eli harjotteluja on käytännössä vuoden loppuun, mutta sitten olen valmis kätilö!!! Huih, jotenkin kauhistuttaa että pitäis mennä noihin omiin harjottelu paikkoihin töihin...kun ollu siellä aina "vaan" opiskelijana... Sitten siellä on kaikki samat ihmiset jne, toisaalta jos tuun raskaaks niin sinnehän mä päädyn synnytyssaliin kuitenkin :LOL:

Jenpen, nukkuminen ei tosiaan ole yliarvostettua, hyvä että asiat alkaa selviämään!

Kiore moana, tervetuloa joukkoon iloiseen!

ON:
Mulle saa siis nyt virallisesti vaihtaa tonne listaan että eka saa tulla jos on tullakseen niin Heinäkuusta lähtien!!! Tai siis kattoo nyt miten menkat sinne sijoittuu, mutta sillon häiden jälkeen (12.7) jätän ehkäsyn pois niin sitten saa tulla, eli harjoittelu järjestyi!!! Mä oon niiiiiin onnellinen!!! Vähän ihanaa!!! Saatan kyllä hormonaaliset jutut jättää jo aiemmin pois, mutta pitää nyt kattoa! Ihanaaa!



 
taikaliina, mulla on vähän samansuuntainen juttu kun sulla tuon kierukan kanssa! Menkkojen kierto on väh 33pv ja joka kuukausi jännäilen, että onko täti tulossa kylään vai ei. Onhan siinä se, oliko se nyt, 2 prosentin mahollisuus tulla raskaaksi kierukan kanssa ;)
Mulla on molempien lasten syntymän jälkeen heti jälkitarkastuksessa laitettu kuparikierukka. Onko sulla taikaliina muuten hormoni- vai kuparikierukka?
Sitten vielä on tullut viime kuukausina "ihan uusia" menkkoja edeltäviä oireita, jotka tuntuu ihan siltä, kuin olisi raskaana... aivan erikoisia jomotuksia ja äklötyksen tunteita ja lämmönnousuja ja palelemista...
:LOL:
mutta sitten täti onkin tullut kylään... :ashamed:
Nyt on menossa kp32, ja jo kp19 asti on ollut ihan semmonen olo, että nyt oon raskaana! Kauheeta jännitystä päällä joka kuukausi, jos sittenkin tulisi raskaaksi kierukasta huolimatta! Kääk! Kyllä tää vauvakuume laittaa pään sekaisin!! Menkkoja siis odotellaan taas jännityksellä!

Kiva muuten kun pääsin mukaan tähän ketjuun! :)
Miehelle tulee näitä haaveiluja ja kuumeiluja puhuttua kyllä, ja mies kuuntelee mun juttuja hymyillen :heart: :heart:
Mutta on kiva päästä juttelemaan muidenkin kanssasisarien kanssa näistä vauvahaaveista! :)
 
Iästä: Minä olen 25 ja tuntuu siltä, että enhän minä voi lapsia saada. Aikuisethan niitä saa.. :D

kukkaiskeiju: Mahtavaa!!!

On: Minä täällä kärvistelen pitkän kierron kanssa. Kp on jo 43, mutta menkkoja ei näy, eikä testiin ole tullut plussaa. Tämä vasta on ärsyttävää.. :/
 
Huomenta :wave:

meillä mies onki sitte koko viikon sairaslomalla niin mulla on jäänyt tämä palstalla käynti vähemmälle :whistle: vähän senkin takia etten osaa kirjoitella mitään silloin kun toinen istuu vieressä (meillä siis kaksi konetta tässä vierekkäin) . Nyt lähti käymään lääkärissä niin minä tietty säntäsin heti tänne :LOL:

uusille tervetuloa minunkin puolesta!
netta onneksi olkoon yrityksen alkamisajankohdasta ;)
kaikille valmistuville tsemppiä!!! minulla koko opiskelu siintää vielä kaukana tulevaisuudessa :ashamed:
jenpen toivottavasti pikkuhiljaa alkaisi helpottaa :hug:
iästä vaikka täytänki 26 ja mulla on 4 lasta niin aikuisuudesta ei tietoa :whistle: tai jotenki on sellanen olo että on jymähtäny 18-vuotiaaksi. et en sit tiiä aikuistunko minäkin niiden opintojen jälkeen :D kertokaa sitten kuinka kävi =)
paapu et todellakaan olisi vanha esikoisen saaja, vaikka ehtisitkin täyttää 23,24 tai 25 kunnes esikoinen syntyy. Mä sain esikoisen 19-vuotiaana, ja kyllä jonkinlainen varmuus on tässä iänkin myötä tullut tähän hommaan, ei siis pelkästään kokemuksen.
ehkäisystä täällä näytti olevan muitakin jotta odottavat ehkäisyn pettävän? :whistle: mulla jostain syystä pillerit myös aiheuttavat raskausoireita, ja tietty ennen menkkoja. En tiedä johtuuko sitten ihan kokonaan pillereiden sopimattomuudesta vai mistä?

omaa napaa en ole nyt vauvoista puhunut. ja kerään rohkeutta ilmoittaa miehelle etten haluaisi hakea enempää pillereitä, jos hän siis oli tosissaan siitä että toukokuussa voisi yritys alkaa niin olisin mieluummin ilman noita hormoneita sitten sinne asti. paapu mun ei tuu käytyä lidlissä, tosin mun työpaikan vieressä on yks. pitäisköhän sieltä käydä katsomassa? tai sitten katson prisman valikoiman lateksittomia kortsuja. Muistaakseni ovat vaan ihan sika kalliita. no, toisaalta se kannattais ainakin sitä vaihtoehtoa että ollaan ilman B)
ja sit mä olen nyt viime päivinä alkanut panikoimaan koko vauva-asiasta sen takia että mietin vain koko ajan "riittääkö meidän rahat" viiteen lapseen :/ siis mies tienaa kyllä hyvin, eikä vielä edes saa alansa maksimipalkkaa. mutta itsestäni mä oon huolissani kun ei sitä koulutusta mihinkään ammattiin ole. ja tuurilla sitä kai sit saa yleensäkin työpaikan nykyään? toisaalta mulla on eräs ystävä joka valmistui mutta ei silti ole saanut alansa töitä. eli kai se sitten on tosiaan muustakin kiinni kuin niistä papereista? panikoinko mä nyt ihan turhaan? ei kai lasten tarvitsekaan saada harrastaa kalleimpia harrastuksia? mitään etelänmatkoja me ei varmaan koko porukalla tultais nytkään tekemään, on 6 henkeä jo sen verran paljon. ja viides lapsi ei ensimmäisinä ikävuosinaan niin kauheasti meille "maksaisi" kun tavarat on valmiina yms. mut mietinkin sitä aikaa kun talo onkin täynnä murrosikäisiä ja pitää saada tietynlaista vaatetta ja rahaa käydä ulkona syömässä kavereiden kanssa tai et saa ostettua tietyn cd:n :ashamed: kun en voi tietää mikä rahatilanne meillä silloin on.
Potkikaas multa nyt noita typeriä ajatuksia pois päästä... mitä siitä tulevaisuudesta ahdistumaan kun sitä ei tosiaan voi tietää mikä tilanne silloin on, eikö????sekavasti kirjoitettu, saikohan kukaan mitään selvää :snotty:
 
Oho, olipas tekstiä..vastaan yhteisellä tekstillä, koska en muista kuka puhui alunperin mistäkin :LOL: Itsellä kilahtaa myös tänä vuonna tuo 23 vuotta mittariin. Se on aina ollut se toiveikä lapsensaantiin. Varmaan kotoa lähtöisin, sillä oma äitini sai minut ollessaan 23v ;) Miehen vanhemmat ovat omien vanhempieni kanssa samanikäisiä, joten myös miehelle iskostunut tämä "nuorena" lapsista haaveileminen :)

Hääkuumetta täälläkin tosiaan puskee ja suunnitelmat hyvällä mallilla. Juur tajusin, että enää vuosi ja viikko :LOL:

Sitten tuosta tulevaisuudesta..olikohan se Levoton Strutsi, joka siitä mainitsi? Täällä myös pelottaa rahojen riittäminen, mutta lähinnä lasten pieninä ollessa. Toiveissa olisi, että vanhemmalla iällä molemmat vanhemmat voisivat olla töissä - sehän tietysti olisi ideaalein tilanne! Ymmärrän huolesi työasioista. Itse sain paperit ja hartaissa toiveissa olisi jäädä tulevaisuudessa äitiyslomalle vakkarihommasta ;) Jos näin ei käy, niin luotan vaan omaan aktiivisuuteen ja ahkeruuteen. Ja voihan ilman papereitakin päästä tulevaisuudessa vaikka mihin töihin - tai opiskella vähän myöhemmin. Oma äitinikin opiskeli ammatin vasta 15 vuoden kotiäiteyden jälkeen - ja hyvin menee! Tsemppiä sinne äläkä kanna liikaa huolta tulevaisuudesta. Tärkeintä on elää hetkessä. Eri asia olisi jos suunnittelisit jotain ylikallista sijoitusta, mutta ei tuota asiaa voi täysin rahalla mitata :hug:

Heippatirallaa vaan, jatkan taas töitä :wave:
 
Noniin...
Meillä on sit autokuume vauvakuumeen lisäksi. Vissiin nyt ollaan oikeesti ostamassakin auto... :LOL: Ihan upouusi Toyota. :p

Mut hei iästä. Mulla tulee 24 tänä vuonna ja jos heti tärppää ku alotetaan yritys, niin oon meistä siskoista nuorin lapsensaaja. :p Mut eipä vaarallista jos en ehdi sitä olee. ;)

Tänään lähti taas laastari irti. Sit on enää kahden kuukauden ehkäisyt jäljellä... :D
 
mie otan kyl varmaankin sit kolmannenkin kohalla äitiyspakkauksen.. vaikka kaksi jo omistankin.. Mutta ne vaatteet on ihania.

En vain tiedä milloin meille sitä kolmatta suodaan.. Nyt on kp 11/34.. Menkat oli kaksi päivää myöhässä.. Ja koko tädin vierailun ajan pärjäsin pikkuhousunsuojilla.. Mitä nyt pari ensimmäistä päivää pidin varmuuden vuoksi sidettä.

Palstailua en oo kerenny harrastaa, mitä nyt yrittänyt päivittää kohtuullisin menestyksin tuota syysunelma-ketjua + 3. haaveilevat pinoa.

Liian kiirettä pitää. Töissä oli iso urakka.. Ja tuntuu, etten kerkeä mitään muuta tekemäänkään.

Esikoisella oli ensimmäinen aika puheterapeutille eilen.. Ei tapahtunut mitään uutta. Ei sanonu sanaakaan.. Oli itkenyt jo kotoa lähtiessä.. Kauppaan, kun mentiin, niin jopas puheensorina alkoi. Kun se nainen ois kävellyt meidän perässä silloin :D . Neiti ujostelee vieraita..
 
On vähän kiirus, joten nyt tulee omaanapaa vaan. Tulen illemmalla lukemaan teidän kuulumiset.

Äkkiä kerron kuulumiset lääkäristä. Oli tosi symppis ja mukava naistohtori. Sain papalähetteen, jonka kävinkin sitten otattamassa samalla reissulla. Lääkäri kyseli mun pitkistä kierroista ja sanoi, että jos haluamme miehen kanssa, niin voisin saada Clomeja. Kysyi, että onko meillä kiire?! :D Tekin niin mieli sanoa, että MULLA ainakin on, mutta tyydyin vain kohauttelemaan olkiani. :LOL: Ehkä lääkäri huomasi mun silmistä jotain, kun totesi, että kannattaa jutella miehen kanssa. :) Sain kuitenkin ajan gynelle jo huomiselle, kun sillä oli tullut peruutusaika. Pääsen tapaamaan siis legendaarisen H. Polven. :D Menen sinne juttelemaan ja kuulemma hän voi myös ultrata samalla munasarjat. :heart:

Ai niin, ja allergioihin saan ottaa huoletta lääkkeitä. Nyt kun tuo siitepölykausi on taas alkamassa, niin helpottaa tieto, että lähes kaikki allergialääkkeet ovat turvallisia myös raskausaikana.

Nyt täytyy rientää yliopistolle! Palaillaan illalla. :wave:
 
Itekkin oon miettinyt noita raha-asioita, jos tai kun kolmas lapsi tulisi meiän perheeseen. Meillä on onneksi kaikki tarvittavat vaunut ja vehkeet ja tavarat sun muut jo ennestään näiltä kahdelta lapselta. Se mietityttää, miten pärjää sitten, kun lapset ovat koulussa ja vähän vanhempia. Toisaalta itekkin oon sillon varmaan jo töissä (nyt siis olen kotiäitinä), että sitten on varmaan enemmän varaa hommailla vaatteita ja harrastusvälineitä jne.

Jemppi, oltiin miehen kanssa molemmat opiskelijoita, kun saatiin ensimmäinen lapsi, eli ylimääräistä rahaa ei juuri ollut. Saatiin paljon vauvatarvikkeita, mm. vaunut, sukulaisilta ja tuttavilta, sitteri ja turvakaukalo taidettiin hommata uutena. Juuri noihin "kuljetusvehkeisiin" ja muihin tavaroihin meni aluksi paljon rahaa. Mutta hyvin sitä pärjättiin pienelläkin rahalla! Ja kävi hyvä onni lisäksi, että saatiin muilta hyväkuntoisia vaatteita ja vaunut tms. käyttöön niin ne auttoi paljon! Ite oon miettiny, että se on oikeastaan vaan asenteesta ja arvoista kiinni, että miten vähällä rahalla pärjää lasten kanssa! Eli elä huoli, hyvin tulette pärjäämään! :)

Meillä mies miettii enemmän noita talouspuolia, kun oon ehdotellu kolmatta lasta. Ite mietin, että hyvinhän sitä pärjää, kun on tähänkin mennessä pärjätty, ja onhan mies kumminkin töissä!

Paapu, mulle voi laittaa tietoihin, että yritys alkaa 08/08 - 05/09 välisenä aikana, ja sitten siellä taisi olla "öiti" eli äiti =)
 
Tervetuloa uusille!
Taas on tullut tekstiä paljon. Te olette niin mahdottomii kirjottaan :)

Paapu mä täällä nauroin tota sun kommenttia "turpaa pidetty kiinni ja mieski rauhottunu " :D ihan paras.. Meilläkin tää yritys kyllä pitenee vaan ku nyt tulee niin hektisiä viikkoja tonne maaliskuun loppuun asti että pitää vaan toivoa että jaksetaan peittojen allakin touhuta.. :) toisaalta kun ollaan aletty yrittään niin sekin mua jo kannustaa hillitsemään itseni etten liikaa sitä painosta.. ei se haittais yhtään vaikka vasta kesällä tai syksyllä tärppäis, on tää jännääminenkin ihan kivaa :) Tai siis tietenkin haluaisin jo pienen kasvamaan tuonne läskien alle, mutta ei ole sellaista tarvetta koko aika... noh ymmärtäköön ken tahtoo :D Mie taas sekoilen :)
 

Yhteistyössä