Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Onpa tullut tekstiä! :eek: En nyt millään muista mitä kaikkea piti kommentoida.. Talvicille ainakin iso :hug: . Oon sitä mieltä että kannattaa olla vähän aikaa hiljaa vauva-asioista ja antaa miehen rauhassa asiaa miettiä. En usko että sinne 2011 asti joudut odottamaan. :) Mä sanoin miehelle että haluan kevät vauvan, eli yritys alotetaan joko tän vuoden toukokuussa tai ensi vuoden toukokuussa. Vastas siihen vaan että ensi vuoden.. En sitten tiedä miten tosissaan oli, mut lupaus on lupaus ;) :LOL: . (ja tiedän kyllä että ei niitä vauvoja niin vain tehdä, voi tulla muukin kun kevät vauva)

Noista pillereistä. Mä olin ihan sekasin kun niitä söin, joten parin vuoden syönnin jälkeen lopetin. (Söin ensin Merciloneja ja sitten Yasmineja) Mulla oli oikeestaan heti kuukautiset ihan normaalit, koska kierto suunnilleen sama kun pillereillä. Kivuliaammiksi vain muuttuivat, eli samanlaisiksi kuin ennen pilsuja..

Mä olen onnistunut siirtämään osan vauvakuumestaa asuntokuumeeksi. :D Innoissani katselen asuntoja, vaikka ihan vielä ei voitaisikaan omaa ostaa. Olen miettinyt, että pitäisikö ensin ostaa hieman halvempi ja pienempi asunto, mikä sitten joskus myytäisiin. Vai pitäisikö heti ottaa enemmän lainaa ja ostaa se asunto mihin aikoo jäädä loppu elämäksi. En nyt osaa paremmin selittää.. Mutta mites muut olette ostaneet / aiotte ostaa? Heti se unelma kämppä, vai ensin joku pienempi?

Ihanaa kun eteläänkin satoi lunta! =)
 
Monanen: Oon kanssa asuntokuumeessa. Me ollaan suunniteltu, että ostetaan heti se hyvä asunto. Ensiasunnosta ei kun tarvi maksaa sitä varainsiirtoveroa. Omakotitalossa se 4% ja rivitalossa 1,6%. Tosta 4% tulee jo sen verran säästöjä, että sillä makselee kuitenkin lainana korkoja (jotka on tietty suuremmat paremmassa talossa) jonkin verran. Tietty riippuu, kuinka kauan halvassa talossa meinaa asua ja mikä talojen hintojen erotus on, onko se taloudellisesti kannattavaa. Pääsääntöisesti kuitenkin asuntojen hinnat nousevat jatkuvasti ja kalliin talon hinta nousee tietenkin euroissa enemmän. Niin ja onhan aika ihanaa asua siinä unelmien talossa! =)
 
Monanen
Me ostettiin aivan ihana asunto, ollaan tätä vielä itekin rempattu, joten on juuri mieleinen. Ja sopivan kokoinen (tosin kyllä tuossa olisi vielä yksi käyttämätön huone lastenhuoneeksi... :heart: ). Mutta tiedämme kyllä, että emme tässä ikuisesti asu, vaan muutamme myöhemmin isompaan, kun tarve vaatii. Ja jos nyt talous ei hetkahda jotenkin ihan huonoon suuntaan, niin kyllä tästä voittoa tulemme saamaan :) Sitähän kannattaisi ostaa 'huonossa kunnossa' oleva talo, ja rempata se itse, niin säästäisi. Tosin kaikessakaan ei kannata säästää, vaan jättää osa tietysti suosiolla ammattilaisille :D
 
Voi kauhistus ku tänne on tullu taas tekstiä :eek:

kukkaiskeiju
Onko sun menkat ollu minkäläiset silloin "puhdistus tauolla?". Varmaan sekin jo paljon kertoo millaset ne on lopettamisen jälkeen. Itellä pillerit oli huvikseen tauolla eikä menkkoja tullu kertaakaan, että tosi "hyvillä" mielin odottelen ehkäisyn jättämistä pois.. :ashamed:

Minnie87
Täällä todellakin yksi pelokas lapsettomuuden suhteen. Mulla menkat tuli ennen pillereitä noin 4-6 kertaa vuodessa, että ihmekös tuo.. Eli voin jo melkein todeta, että ilman apuja en ainakaan lapsia tule saamaan :'( Välillä oon positiivisin mielin asian kanssa ja välillä vaivun kyllä surun syviin syövereihin tän asian kanssa. Toisaalta mitään ei sais/kannattais murehtia etukäteen, mut pakostakin..

Pantalaimon
Täälläkin mulla kova halua kokea se raskauden huuma, kivistykset ja kolotukset.. Mies on onneksi myös adoption kannalla, jos hoidoinkaan ei tule lasta. Tosin ulkomailta hän ei halua adoptoida, koska täälläkin on tarpeeksi hylättyjä lapsia.

Talvicci
Kyllä se sun mies sieltä vielä heltyy. :) Varmaan vaan tykkää kiusata, että et koko ajan höpisis vauvajuttuja?? Meillä ainakin miekkonen tekee niin, että jos jotain kuumeilen oikein kovaa ja jankutan siitä liian usein nii se joko tyrmää mut täysin eli sanoo, että: "ei ikinä!" Tai sit justiin tohon tyyliin, et "katotaan vuonna 2020".

Joy
Meilläkin alkaa (tai siis mulla alkanu jo) uuden asunnon etsiminen. Pitäs vaan saada nyt toi nykynen asunto myytyä pois, että uskaltaa uusia katella. Oon kyllä jo löytäny yhden mukavan rivarin, mut se vaan on aika pieni, yli 20neliöö pienempi ku meidän nykynen. Toki uskon, että joku kerkee ostaa sen nenän alta ennenku saadaan toi meidän asunto myytyä pois alta.

Monanen Meillä ensiasunto ostettiin 2005 keväällä, kun muutettiin mun opiskelipaikkakunnalle, ei haluttu maksaa vuokraa. Ostettiin tosiaan sellanen kakskerroksinen rivari kolmio, jota nyt ollaan myymässä pois ja ostamassa seuraavaa tilalle :) Eli meillä on kesää ennen paikkakunnan vaihto edessä. Ite olisin jo valmis rakentamaan, mutta miekkonen ei vielä halua. Haluaa, että raha-asiat varmemmalla tolalla.
 
Täällä onki ollu asuntokeskustelua,johon minäkin kannan korteni...

Tosin meillä on kyseessä vuokra-asunto.
Me ollaan siis muuttamassa ja oliko se tänään ku oli lehessä ilmotus tästä meijän nykysestä kämpästä et vapautuu 1.3...

Noh huomasin miten huono käytöksisiä ihmiset voi olla...!
Meijän vuokraisäntä soitti ja sano että saako antaa kyselijöille meijän numeron että sopivat millon voi tulla kattomaan.
Noh,siitä huolimatta yhtäkkiä joku perhe tuli meijän oven taakse et tultiin kattoo tätä kämppää ja lampsivat sisään...! |O
Meillä tietenki hirvee sotku täällä ku just pakattu jotain tavaroita jo ja katteltu mitä heitetään pois jne.
Siis niin uskomatonta.Ei mulla vaan tulis mieleen tulla kattomaan soittamatta!

Alisa ja muutki

Kiitti.Vähän on parempi mieli jo.Ja siitähän se varmasti tuleeki ku en osaa pitää turpaani kiinni...Eiköhän se tästä...
 
Tätä tekstiä kyllä aina näkyy tulevan paljon!!! Ehän siinä mitään, mukavahan se on että on keskustelupalstalla keskustelua, ehtis vaan ittekin lukemaan kaikki. :LOL:

Talvicci, voi sua, kyllä se mies voi tosiaan ollu vähän "vitsi" tuulella, ei ehkä vitsin aihe vaan ihan osunut kohdalleen. Mistä sitä tietää kun vauvakuume iskee siihenkin niin se on menoa sitten. Ettekös ollut kuitenkin jo siirtynyt kumi linjalle, muistaakseni. Onhan se jo jotain. Kyllä se siitä.

Alisa, mulla on niillä tauoilla alkanu menkat aika lailla normaalisti, niinkun ennen pillereitä, kierto on jotain 30-32. Mutta ne on sitten ollu sen verran runsaat ja pitkäkestoiset ja vielä kipeätkin että en jaksanu niitä kun kaks kuukautta kummallakin kerralla :LOL: Ihan normaalit ne siis oikeasti on ollu, on vaan niin helpot menkat näiden pilsujen ja renkaan kanssa ollu ettei enää jaksais edes tavallisia...Jotenkin vaan kun tosiaan noita vuosia on taas edellisestä tauosta kertyny ja kun toive raskaudesta pyörii mielessä niin myös menkkojen epämääräsyys lisääntyy, tietty.

Adoptiosta oli puhetta täällä. Itse en tiedä haluaisinko adoptiota, olisihan sekin vaihtoehto, mutta toisaalta adoptio projektina on pitkä, voi mennä vuosiakin, tietty hedelmöityshoito myös, mutta että omassa raskaudessa olis kuitenkin ne omat tuntemukset ja masu ja kaikki. Olis kyllä sääli jos sais tietää ettei lapsia vois saada...Se olis hirveän iso pala :eek:

).(
Joo se ope on kyllä ollu aika...:headwall: Mutta nyt maanantaina mulla on mahdollisuus jutella sen opettajan ja kaverin kanssa yhtäaikaa ihan kasvotusten ja varotin jo opettajaa tästä :LOL: Eli en kyllä lähde sieltä ennen kun asia on selvä ja mä saan harjotteluni ja pikku nyytin toivomisen jo kesälle :heart: Tuun sitten heti ilmottelemaan kuinka kävi... :$

Viikonloppuna tampereella on häämessut, minä menen kaasoni kanssa!!! Vähän ihanaa mennä tunnelmoimaan sinne:D Ollaan muutenkin jo vähän edistytty mun puvun kanssa, alaosa on valmis ja yläosakin jo hyvällä mallilla, ei mene kauaa niin se on valmis!
 
Asuntokuumeesta puhuttiin... Meillä on asuntokuume... Mut viel pahempi on ku meil on myös autokuume... Päätä siinä sit kumman lainan otat ekana... :LOL: Mietittiin kyl et jos nyt vaan sit ostais ensin auton ja sit vasta asunnon ku saa käsirahaakin säästettyä enemmän, ja mäkin olisin töissä.. Eli ehkä kolmen vuoden päästä tjsp.

Olen suuresti kyllästynyt näihin laastareihin. Mulla on laastari kiinni, mut toista viikkoa on jo jonkunlaista vuotoa. :headwall: Niin ja siis menkat oli kolme viikkoa sitten, et tän ei ees pitäis olla mitään kuukautisia. No onneks pääsen näistä pian eroon. :kieh:

Oon tänään leiponu kans. JOku muukin oli tainnu? Leivoin karjalanpiirakoita, sit sellasta feta-pinaattipiirasta, kookoskeksejä ja viel suklaakakkua. :D Et sellasta. ;)
 
Suklaakakku oli namia ja auttoi vähän, mutta muuten on olo kuin jyrän alle jääneellä! Eilen alkoi sitten menkat ekaa kertaa esikoisen syntymän jälkeen (ihan ok. jos vauvaakin aletaan täs kohta yrittämään) olo on vain niin vetämätön. Sitten se pahin eli maidon tuontantoni jostain syystä loppui kuin seinään! :'( Olenhan imettänyt jo 5kk, mutta silti surettaa, koska on se vain niin ihana imettää. Tyttökin tuntuu jo niin isolta :( .
Ei muutakuin syömään lisää sitä kakkua, jos maitoakin tulis (paino pudonnut imetyksen aikana paljon).
 
Ainoska

En osaa kyllä oikein mitään fiksua sanoo...mut ajattele vaikka että sait kumminki sen 5kk imettää :hug:
"Onnea" menkoista...


Siirsin aurora81:n taustalle ku ei ole joulukuun jälkeen kuulunu mitään...
 
RouvaSumppisuu
Heips taas :wave: . Kävin lukemassa kuulumisianne, paljon on tapahtunut ja paljon tulee varmasti vielä tapahtumaan ;) . Tsemppiä kaikille, oli sitten kyseessä haaveilut, tositoimet tai ihan mitkä asiat vaan! sHv:n innoittamana laitan sitten minäkin masukuvan. Kai se on pikkuhiljaa tajuttava, että hei, meille tulee oikeasti vauva (kun muutkin sen jo huomaa)...Mukavaa ja ihanien asioiden täyttämää kevättä kaikille!


Sumppis ja poju rv. 17+4
 
RouvaSumppisuu: Ihana masu! Kiva, kun viittit pistää kuvan. Seuraamme mielenkiinnolla kehitystä.. =)

Mulla on täällä kierto venynyt ekaa kertaa pitkäksi (kp. 38). Negan testasin eilen, että raskaanakaan en oon. Mulla on vähän sama tilanne kuin Alisalla, lääkärin kehoituksesta aloiteltiin tässä vaiheessa. Saattaa kuulemma kestää, että jos joskus lapsia haluaa, ois paras aloittaa. Onhan se vähän ikävää aloittaa, kun koko ajan mielessä, että koska niihin hoitoihin pääsee... Mukavampi ois ns. lähtee suoritukseen puhtaalta pöydältä. Mutta minkäs teet.. :/
 
Huomenta!
Mä tunnun taustailevan aika ahkerasti :LOL: Noh, tää kuume on ehkä vähän pahentunut teidän myötä, hyihyi näitä vertaistukipinoja :kieh: :D
Ihana masu jo Sumppisuulla! mulla on toisesta ipanasta lähtien paisunu toi maha raskausaikana ihan tolkuttomiin mittoihin ja on ollu loppuajat jo tosi hankalia,etenki kuopuksen kohdalla. Oli hellekesä -06 ja mä kyllä itkin päivittäin sitä turvotusta ja kaikkii niitä vaivoja :ashamed: Nyt oonki "päättäny" (jos tollasta ny voi päättää) että sihdattais sillai,ettei enää kiitos kesävauvoja :whistle:

no juu, jos ny sit ollenkaan vauvoja enää.. tosin mies toissailtana funtsi noita lasten päivähoitokuvioita,et parin vuoden päästä helpottaa,kun tyttö menee kouluun ja on enää 1 hoidossa, paitsi jos meil on se viitonen... :heart: Noin meillä on ennenkin käyny, että miehen puheisiin vähän vahingossa livahtaa se vauva :D et katellaan nyt,miten ja missä vaiheessa hää sit taipuu ihan kunnolla ajatukselle!

Ärsyttää vaan,kun hän on julistanu ihan kaikille, ettei meille tule enää koskaan missään nimessä lapsia. :( Vinoilua siis luvassa,mikäli toisin kävis. Kyllä määkin oon työkavereille vannonu,ettei enää,mutmut....

Sori oman navan höpöttely. :ashamed: ihan jo unohdin,kelle olin kirjottelemassa vastauksia. Ei muuta ku uusiksi lukemaan!
 
Monanen Tosiaan sinulla samat ongelmat SAMOJEN pilsujen kanssa kuin minullakin aikanaan :p ja asuntoasiaan sen verran... Me ostettiin ensiasunto nyt viime toukokuussa. Ei ostettu sitä viimeistä asuntoa. Pankissa työskennelleenä voin sen verran sanoa, että se ei ole edes kovin suositeltavaa. Usein ensiasuntona "viimeisen" asunnon ostajat ovat pulassa maksujen kanssa. Eli kannattaa lähteä pienemmästä asunnosta isompaan ja kasvattamaan sitä omaisuutta. Mekin toki ostettiin kolmio - ihan tulevaisuutta ajatellen ja siinä mahtuu hyvin asumaan vaikka joskus kaksikin lasta tulisi ;) Noiden verojen kanssa pystyy myöskin kikkailemaan. Niin kauan kun toisen omistusoikeus on alle 50% hän ei edelleenkään "virallisesti" omista ensiasuntoa. Joten prosentit kannattaa käyttää tulevan asunnon kanssa päinvastoin ja taas pääsee pienemmällä verolla...terveisiä meidän välittäjältä :LOL: Mutta ehdottomasti suosittelen tuota pienemmän asunnon ostoa aluksi - näin mekin kasvatetaan omaisuutta, niin joskus saataisiin se tulevaisuuden toiveasunto. Ystäväni juuri osti sen "unelmansa" ja nyt kun joutuvat työn vuoksi muuttamaan paikkakuntaa ja sieltä ei löydy sopivaa asuntoa, niin joutuvat vuokralle, kun lainansaanti oli jo maksimissa. Eivät suostu tinkimään unelmastaan...Mutta vinkkinä vain :wave:

RouvaSumppisuu ihana masu :heart:
 
RouvaSumppisuu :flower: ihana masu :flower: *tahtoo samanlaisen*

Ainoska toivottavasti suklaakakku auttaa ;) Enpä minäkään tuohon mitään erityistä osaa sanoa, mutta jospa se taas alkais, kunhan vaan ei ala itse stressaamaan..? Helpommin tietysti sanottu kuin tehty..?

Ja taaaaas omia juttuja...
Mulla pitäis olla nyt menkat, mut eipä oo. Viel ois yks pillerilaatta jälel, ja taidan syödä sen ihan tuon reissunkii takia. Söin nyt kaks viimesintä laattaa peräjälkeen ilman taukoja, ja lopussa vielä häsläsin niitten kanssa.. eli yksi päivä jäi välistä ja loppujen lopuksi yksi pilleri jäi syömättä :whistle: :wave: En vaan tiiä, menikö kroppa tuosta jotenkii sekasin, kun ne peräkkäin söin, en ole ennen niin tehnyt. Kokemuksia? No, ke aloitan syömään sit vikatkin pillerit, ja sen jälkeen aletaan oottaa luomumenkkoja :D edit. tai mielummin alkaisin odottamaan pikkuista nyyttiä, jos nyt ihan tarkkoja ollaan :LOL:
 
omaa napaa nyt vaan sen verran että eilen pääsimme keskusteluissa eteenpäin sen verran että mies pyysi minua hakemaan vielä 3 kk:n satsin pillereitä. Sanoi haluavansa lisäaikaa miettiä mutta ilmeisesti siis kuitenkin sen jälkeen, meillä alkaisi yritys :eek: ja kuulemma ei välttämättä tarvitsisi syödä koko 3 kk niitä pillereitä jos siltä alkaa tuntua :whistle: '

no, katotaan miten tilanne etenee. mä en vaan haluais noita pillereitä enää syödä, ne on jo vaikuttanu muhun liikaa-> raivareita, haluttomuutta, itkuisuutta jne. Joten voipi olla että lopetan ne nyt jokatapauksessa ja mennään sit vaik kortsulla eteenpäin. Kortsut vaan meinaa aiheuttaa mulle alakertaan sellasen tulipalon että en oikein tiedä mitä merkkiä sitä kokeilis, olis kiva löytää sellainen merkki joka sopis paremmin...
 
Ohoh, olipas tullut tekstiä... Olin eilen niin rättiväsynyt luentojen ja vesijuoksun jälkeen, etten millään jaksanut tulla tänne. :ashamed:

Täällä oli puhetta asunnoista. Meillä ei ole asia ajankohtainen vielä muutamaan vuoteen. Opiskellessa on niin edullista asua vuokralla, etenkin jos on opiskelija-asunto, ettei vielä kannata miettiä omistusasunnon ostamista. Sitten toki tilanne muuttuu, kun toinen meistä valmistuu. Se on vielä vähän epäselvää kumpi, vaikka veikkaan, että mies. Toivon, että mun opinnot viivästyy siitä hyvästä syystä. ;) :saint:

Hääkuume sen sijaan mulla on ihan valtaisa! Täällä Turussa olisi ollut häämessut viime viikonloppuna, mutta mies totesi, että ehkä ensi vuonna. Noh, onhan sekin jo jotain, jos ajattelee, että vasta reilu vuosi sitten suostui tähän vauvaprojektiinkin... :)

Meillä tuli nyt 5 kuukautta täyteen yritystä, vaikka vasta neljäs yrityskierto on aluillaan. Ihan positiivisin mielin olen, kyllä se nyytti meille vielä tulee. :) Olen jo miettinyt, että jos tästä kierrosta raskautuisi, olisi niin ihana kertoa äitienpäivänä äidille, että hänestä tulee mummi! :heart: Jos ei nyt kuitenkaan mennä asioiden edelle...

Ulkona on ihan älytön lumipyry! Olin kuin lumikuorrutteinen panda, kun pääsin yliopistolle valuvine ripsiväreineni... Viehkeää! :D
 
joo, minäkin toivon että mies seisoo sanojensa takana. jotenkin olen vaan ollut tosi kiukkuinen tänään, puhuttiin viime yönä myöhään ja siihen lopuksi saatiin vielä riidanpoikanenkin aikaiseksi. Mä sitten kiukuspäissäni sanoin soittavani ajan kierukan asennukseen tänään ja lopettavani kaikenlaisen haaveilun tämän asian suhteen :ashamed: no, saatiin sitten lopuksi sovittua ja kaiken pitäisi nyt olla ihan ok. mut silti on sellainen "menetetty peli" fiilis, en tiiä mistä johtuu.

asunnosta sen verran että meillä oli ihan eka haave saada muuttaa omaan asuntoon ku esikoinen aloittaa koulun, jotta alue pysyisi sitten samana jne. no, se haave on nyt lykkääntynyt ja lykkääntyy vielä 4-5 vuodella eteenpäin mikäli me viitonen tehdään/saadaan. Ja parempi onkin jättää se sitten sinne kun minäkin tienaan jatkuvasti enkä saa vain minimiäitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea. eli taloudellisesti kannattavampaa kai tää on tällä hetkellä asua vuokralla :whistle:

mukavaa viikonloppua kaikille! mulla on taas työvuorot sekä lauantaille että sunnuntaille joten viimeistään maanantaina palailen teitä moikkaamaan, jos en aikaisemmin jaksa :wave:
 
Asuntokuumeesta: Mulla ei semmosta ole ku aika vasta uuteen kotiin ollaan muutettu. Mutta sisustusvimma on valtava :D Tekis mieli tilata mattoja, verhoja yms. Ois vaan enempi rahaa että vois tilata ihan mitä vain ja milloin vain :LOL:

Ehkäisyn lopettaminen: Meillä siis ehkäistään vieläkin. Miehelle leikkimielellä nakkasin yks päivä että en osta enää kortsuja, että hän saa ostaa jos tahtoo niitä käytettävän :kieh: No joo, ei se nyt ihan noin mene. Ei minunkaan mielestä oo mitään mieltä alkaa miestä painostamalla painostamaan vauvan tekoon. Kuitenkin se on niin iso asia mistä on kyse ja pitää sitä olla molempien osapuolten asiassa mukana ja vauvaa toivomassa :heart: Katotaan nyt milloin meillä asia etenee niin paljon että mieskin heltyy. Ehkä keväällä, ehkä kesällä.. ehkei sittenkään. Eipä sitä tiedä.
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Täällä on kovasti tullut uutta porukkaa ja kaikkea juttua, mutta yritän kyllä päivittää itseni joukkoonne mukaan! Miestä olen koittanut taivutella jo nyt yrityksen aloittamiseen, toistaiseksi huonolla tuloksella.. Mutta kesällä sitten viimeistään. Vauvat kyllä pyörii mielessä kovasti :heart:

Käyn paremmalla ajalla katsomassa, mitä täällä onkaan keskusteltu!
 
Niin ja vaihdoin siis nikkiä,mutta se ei tunnu kyl vaihtuvan kun profiilia klikkaa :snotty: pitääköhän mun rekkautua ihan uutena vai?

Asunnoista: me ollaan muutettu aivan älyttömästi, ehkä kymmenisen kertaa mukaanluettuna opiskelijäkämpät Joensuussa aikoinaan. Ekana omana ostettiin vuonna -02 vanha perusrempattu ok-talo, myytiin se kolme vuotta myöhemmin pois ja alettiin rakentaa uutta. Se valmistui sit syksyllä -06 ja täällä asustellaan. Tottahan se on, että jos alottaa kaksiosta tai kolmiosta,ni voi netota siinä välissä eikä tarvi ottaa niin paljon lainaaa. Mutta meillä kun esikoinen syntyi meidän ollessa 20v ja täysin opiskelijoita,ni ei ollu mitään saumaan omaan kotiin. Asuttiin siis vuokralla kahden ekan tenavan kanssa.

 
Levoton strutsi
Noniin, kyllä se siitä ;) Mites muuten, myydäänköhän apteekeissa jotain herkemmile sopivia kondomeja..?

Pantalaimon
Mullakin ois ehkä pieni hääkuume :ashamed: Tai siis kai mä mietin ja huolehdin taas ihan turhia juttuja-musta nyt ois vaan mukavempi, et kaikilla kolmella :whistle: sitten joskus ois sama sukunimi heti alusta alkaen.. vaikka pelkkä muodollisuushan nuo häät ovat.. mutta silti. Mies haluaa mennä kai aikaisintaan joskus parin vuoden kuluttua naimisiin.. Itse toivoisin vaikka kesää '09, mutta entäs jos silloin olisi pikku nyytti, miten häät onnistuisi sen suhteen..? Mutta ehkä me törmätään sitten ensi vuoden häämessuilla, toivottavasti :D

Netta
Mäkin tykkään kovasti sisustamisesta. Viimeks tänään ostin kivan maljakon (-80%!), johon laitan sellaisia 'risuja'. Uusia verhojakin tarviis ostaa...

Ja nyt on pakko avautua... :snotty:
Juttelin tänään vanhojen kavereiden kanssa, ja jotenkin sattumalta ohjasin keskustelua vauvoihin :heart: Keskusteli lopahti ennen kuin ehti alkamaankaan... kaverit vain vitsaili sillä, miten kannattaisi ajoittaa raskaus, että selviäisi töistä helpolla... :( Nauroivat koko jutulle.. en ole heille kertonut toiveistani, koska tiedän, että he olisivat järkyttyneitä, jos tietäisivät vauvakuumeestani. Heille tärkeämpää on baarit, toisin kuin minulle :( Tuli vaan niin surku olo... onneksi on ystäviä, jotka sitten varmasti ilahtuvat puolestani, jos/kun pääsen kertomaan raskaudestani.

Näitten ystävien reaktioista en ole varma :snotty:
 
Joy
Ripsu85: mulla on ihan samanlaisia ajatuksia ystävistä. Parhaimmilla ystävillä on jo lapsia ja parilla tulossa, mutta sitten on sellaisia ystäviä joiden en usko ainakaan suunnittelevan lapsia vielä pitkään aikaan. Niille olen joskus maininnut vauva-haaveista, tai kaikki sen tietää että minä haluan äidiksi =) mutta siis että nyt lähiaikoina. Suhtautuminen on kauhean tylyä, tulee jotenkin sellanen olo että epäilee itseään ja että aikookohan ne kaverit sitten olla enää missään yhteydessä jos/kun vauva joskus meille tulee? Yksikin kaveri suhtautui tosi nihkeästi jo siihen kun en baarissa käy niin usein kun ennen. Mikä on siinä mielessä ollut ihan tietoinen ratkaisu että vaihdoin opiskelijaelämän työntekoon, niin ei oikein ole enää aikaa/voimia/kiinnostusta riekkua kaikissa kissan ristiäisissä. Mutta senhän näkee sitten mitä tapahtuu kun maha alkaa paisua
:D

Laalalla ollut aikamoinen leipomispäivä! Sain tuosta idean että voisin vaikka leivoskella sunnuntaina jotakin suolasta piirakkaa pitkästä aikaa, on nimittäin kauan odotettu vapaa päivä ;)

Mutta tämä tyttönen jatkaa työntekoa ja odottaa kotiin pääsyä oman kullan kainaloon :p Ihanaista viikonloppua kanssasisaret!
 
Ripsu85 Sama täällä..Minulla kaksi hyvää ystävää, jotka molemmat sitten häissämme kaasona. Heille olen puhunut vauvakuumeesta ja reaktio on, että "noniin eiköhän me puhuta jostain meijän ikästen jutuista" tai "lopetas nyt tommonen, ku käy pelottamaa". En ole sitten enää mitään heille asiasta puhunut. Sanoin vaan, että kuumetta on ja piste. Toiselle kaverille, joka lasta toivoo olen sitten tarkemmin puhunut. Molemmat ystäväni ovat siis todella kiinnostuneita baarista ja bilettämisestä. Eikä siinä mitään, onhan se mukavaa silloin tällöin, muttei joka viikonloppu! Joku tässä 85-ikäluokassa mättää :LOL: No, ollaan puhuttu, että viimeistään häiden jälkeen aletaan yrittämään - heille en siitä puhu, koska en halua pilata omaa mieltä! No, täällä onneksi ymmärretään myös ;)
 

Yhteistyössä