Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Tulinpa vilkaseen taas teiän kuulumisianne!

Sumppiksella jo masukka näkyy kivasti! =)

Täällä viimesiä viikkoja mennään..tai päiviä..eihän sitä tiedä. Ke oli nla lääkäri ja sano,et tulee 2 viikon sisään. Olisin jo ihan valmis hakeen vauvan kotio. Ei enää jaksa leikkiä poikien kanssa saati ulkoilla.
Onneks mies on nytkin pihassa lasten kanssa et saavat happee.

Ollaan rempattu yläkerran makkaria ny kiiruulla valmiiks et päästään sinne muuttamaan kun poikienkin huone on ylhäällä.Tänää viedään sänky et varmaan jo ens yö koisitaan siellä.Jää sit alas yks huone jossa voin tarvittaessa nukkua vauvan kanssa jos se on valvottavaa sorttia :D

Huvittavaa kun meillä yrityksen piti alkaa viime marraskuussa ja nyt ollaankin jo pian poksahtamassa.

Kivasti tullut uusia kuumeilijoita mukaanne..tuun varmaan seuraavan kerran vilkaseen sit kun oon jakautunut joten plussa tuulia yrittäville!! :hug:

Mamitre 36+4
 
:flower: Onnea Netta ! :)

Kiitos kaikille asuntovinkeistä/kokemuksista! Jemppi Tuohan olisi hyvä, että toinen omistaisi ensimmäisestä vaikka 51% ja sitten toisinpäin seuraavan asunnon kanssa. Ovelaa. :whistle: Olen nyt katsellut paljon hieman halvempia rivitalokolmioita, jopa yksi hyvä "halpa" neliökin löytyi. Laina on kuitenkin niin kallista, että mitä vähemmän sitä täytyy ottaa, sitä parempi.

Ystävistä. Minulla on ihan hyvin kaikki ystävät suhtautuneet vauvakuumeiluun. Jopa ne joille bilettäminen on se ykkös juttu tällä hetkellä. Olen aina pitänyt lapsista, joten vauvakuumeilu ei varmasti tullut kenellekään yllätyksenä... :snotty:
 
Onnea Netta! :flower:

taikaliina ja Talvicci: Kiitos luottamuksen valamisesta! :) Juu, kyllähän se tärppääminen varmaan lähempänä nyt on kuin koskaan, kun alkaa noi kierrotkin tasaantua. Käytössä oli tosiaan ehkäisyrengas, jonka jälkimainingit kestivät melko pitkään.

mamitre: Sulla onkin jännä päivät käsillä! Onnea loppuodotukseen ja synnytykseen! :heart: Sumppiksen maha on ihana! :heart:

Ripsu: Joo, toivottavasti törmäillään ensi vuonna messuilla! :D Aika tylsää, että ystäväsi eivät ymmärrä tilannettasi. :/ Mulla ovat ne, jotka asiasta tietävät, suhtautuneet tosi kannustavasti ja ihanasti. Ovat olleet tosi innoissaan. Pelkäsin kyllä samanlaista reaktiota kuin mitä sulla on ollut. Tsemppiä sulle ja Jempille myös! :hug:

ON: Olen ihan sairaan väsynyt. Olimme eilen kaverini luona ja tultiin siinä puoli kahden aikaan kotiin. Mentiin pienen lemmiskelyhetken jälkeen nukkumaan kolmelta, mutta en saanut unta ennen puoli kuutta! |O Heräsin sitten jo kymmeneltä ja lähdin töihin. Nyt on ihan zombi-olo, vaikka otinkin pienet päikkärit. Toivottavasti tänä iltana tuli uni silmään helpommin.
 
Netta
Onnea mukavasta päätöksestä! Nyt ei ainakaan tarvitse pohtia, että 'milloin'. :flower:

Jemppi ja Joy
Onpa mukavaa, kun täällä on kohtalotovereita.. tokihan tällaista tilannetta ei kenellään toivoisi! :ashamed: Koska tilanne kuitenkin vaivaa, kun miettii sitä reagointia vauva-uutisiin.. tokihan ne eivät kunnon ystäviä olisikaan, jos minut unohtaisivat sen takia. Mutta pelkään, että jotain sitten varmasti selkäni takana puhuttaisiin... :snotty: Mutta kai sen on tarkoitettu niin menemään, jos minun ja ystävieni välit jotenkin hurjasti vauvan myötä muuttuisi. Mä olen muutamille toisille kavereille puhunut hieman leikillä, että haluiaisin lapsen... en tosissaan ole vielä kenellään kertonut. Sitten kerron, kun toivottavasti on tärpännyt :heart:

Onneksi täällä muilla on ymmärtäväisiä ystäviä.. ehkä minunkin kavereiden suhtautuminen sitten muuttuu, toivottavasti!

Mamitre
Paljon tsemppiä ja jaksamista. Kohta odotus palkitaan ;)

).(
Menkat alkoi, onneksi. Ei siis vaikuttanut nuo kaksi peräkkäistä laattaa ja yhden pillerin unohtaminen :D
 
Talvicciko on nyt sitten Paapu? Vai meninkö ihan sekaisin? :ashamed:

Mä vielä kukun hereillä, vaikka viime yö menikin niin vähillä unilla. Pelaillaan miehen kanssa yhtä tietokonepeliä. :D Miehen kaverit on aina ihan kateellisia hänelle, kun minä taidan olla ainoa heidän tuntemansa tyttöystävä, joka pelaa tietokoneella. :D

Hyvää yötä ja hauskaa sunnuntaita kaikille! =)
 
Tässä olisi vielä yksi haaveilija lisää, mikäli mukaan mahtuu :)

Olen 24-v tyttönen pääkaupunkiseudulta, mieheni lähestyy kolmeakymppiä, molemmat opiskellaan. Haaveissa olisi esikoisen yritys 11-12/08 (tai hieman aiemminkin, saa nähdä. ) Miehelläni on minuakin kovempi vauvakuume, olisi ollut valmis yrittämään jo aiemmin. Oli kuitenkin pakko pistää vähän jarruja (harmittavaa :/ ), kun koulu on sen verran pahasti kesken meillä molemmilla..

Monanen
Joo työharjottelu alkaa mullakin pian ja opinnäytetyötä pitäisi täälläkin tehdä. :wave: Mutta ei meinaa mistään löytyä motivaatiota noihin, kun vauva-asiat vain pyörii päässä..
Samat sanat! Allekirjoittanut yrittää kanssa väkertää epätoivoisesti opinnäytettä ja puurtaa harjoittelussa vauva-asiat samalla mielessä pyörien. Itse olen saanut hieman motivaatiota koulunkäyntiin takaisin sillä, että olen itselleni tolkuttanut, että mitä nopeammin saan opinnot valmiiksi, sitä nopeammin pääsee tositoimiin! :D
 
Paapu
Voi kun sunkii ystävä on ollut törppö! :(
Tuo koira-asiakin, niin tosi monella tutulla kerrostalossa (jopa yksiössä), mutta eipä mun mielestä ole ainenkaan mitenkään kärsinyt... tämäkin yksiössä oleva koira pääsee monta kertaa päivässä pitkille lenkeille!
Ja juomisesta... mäkään en kauheesti tykkää selitellä, miksi en tahdo juoda. Ok, joskus käyn baarissa (joulukuussa tuli käytyä jopa 2x, joten kiintiö täys aika pitkäksi aikaa...)...eli kaikkia se ei vaan niin kiinnosta. Kotona on vloppuna ihan jees ottaa siideri tai kaks, mut se riittää mulle. Ja KAIKKI jää silloin pois, kun salamatkustaja tulee mukaan :p

Vielä kavereista avautumista...
Mä kun kerran yritin selittää kavereille, miksi en tahdo enää juoda ja baareilla enää niinkuin ennen (eli ei vaan kiinnosta), niin yksi kaveri sanoi, että olisit kertonut että susta on tullut aikuinen. Eikä mitenkään nättiin sävyyn tarkoittanut :eek: Silloin teki mieli kokonaan laittaa välit poikki, niin paljon ärsytti :kieh: Jotenkii typerää edes selitellä, jos ei tahdo niin ei tahdo. Tuo kaveri on muuten yksi näistä, joka varmasti järkyttyisi vauva-uutisista...huoh.

Järvenneito
Tervetuloa mukaan, kiva kun sullakin mies innoissaan ja aika aloittamiseen suunnilleen sovittu! :)
 
Paapu Sanos muuta..olen ihan samaa miettinyt, että mistä pitäisi puhua? Tiedän, että molemmat parhaat ystävät tätä vauva-asiaa karttavat, mutta kaikkeen kai tottuu hekin...enkä ole mitään edes meidän yritysaikaista kelleen kertonut. Kerrotaan sitten jos onni käy ja rv 12 alkaa täyttyä :heart:

Ripsu85 mulla ihan sama...ei ole vaan tehnyt mieli juhlimaan...Tosin, eilen pitkästä aikaa lähdettiin porukalla juhlimaan (kaverit tuli meille syömään ja siitähän se jatkui :LOL: ) ja miehenkin kanssa oli todella mukavaa.. Vaikkei mieli ole baariin tehnyt, niin kyllä se silloin tällöin on tosi mukavaa.. En vaan ymmärrä kuinka joku jaksaa joka viikonloppu??

Järvenneito Tervetulohuiskutus täältäkin :wave:

ON
Miehen kanssa juteltiin aamulla, että kumpikaan ei muista, että milloin viimeksi olisi ollut ihan loppuun asti noin mukavaa yhdessä juhlia. Molemmat pääsi vähän irrottautumaan..Tosin samaan hengenvetoon lisättiin molemmat, että ei tätä kyllä jaksa/halua tehdä tätä useemmin. Puhuttiin myös siitä, että moni sanoo, että lapsen jälkeen on joutunut "karsimaan" omasta juhlimisesta tai elämisesti. Tuli sitten puhetta myös siitä, että meidän arki muuttuisi vauvan myötä periaatteessa vain sillä, että minä olisin äitiyslomalla enkä töissä. Toki koko maailman muuttuisi jnejne, mutta puhuimme elämästä yleensä ja että emme joutuisi omista harrastuksista tai juhlimisesta tinkimään, paitsi poikkeustapauksissa. Selitinköhän nyt edes ymmärrettävästi :eek: Vinkatkaa tänne vaan kuka ei tajunnut :LOL:
 
Paapu Mullakin yksi ystävä, jolla on kerrostalossa koira (tai oikeastaan jo kaksi). Todella hyvin siellä pärjäävät, vaikka onkin aika vauhdikkaat koirat. Käyvät pitkiä leinkkejä jolloin saa riehua niin paljon kun haluaa, niin se kyllä riittää. Outoa jos joku alkaa siitä valittamaan, että muuttaa, eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia. :hug:

Pantalaimon Täällä kanssa yksi, joka tykkää pelailla! :wave: Tykkään kyllä enemmän pelata konsoli pelejä, mutta niin tykkää tuo mieskin. Yhdessä on kiva pelata, joko vuorotellen, tai jos mahdollista niin kaksinpelinä.

Järvenneito Tervetuloa mukaan! :) Mulla ei toimi edes tuo, että sitten pääsee vauvapuuhiin nopeammin, kun saa koulun pois alta.. Ei olisi minusta niin paha, vaikka vauva tulisi kesken koulun.. :whistle: Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja käydä tuo koulu nyt kunnialla loppuun asti. Koska valmistutte? Meinaatteko aloittaa yrityksen jo ennen kun koulu on loppu (kun kyllähän sitä mahankin kanssa voi koulua käydä ;) ) vai vasta valmistumisen jälkeen aloittaa?

Jemppi Tuota samaa on täälläkin pohdittu. Tykätään olla viikonloput kotona eikä kummallakaan ole mitään harrastuksia. Baareissa käydään todella harvoin, joskus on meillä kavereita aloittelemassa, mutta itse ei sitten jaksa lähteä baariin enään. Onhan se olo sitten varmasti erilaista, kun on vauva mukana kuvioissa, mutta menoja se ei kyllä paljoa muuttaisi..
 
Yritän pysyä mukana nimenvaihdoksissa ;)

Asunnoista tais olla jotain gallupin tapaista, me asutaan ok-talossa ja tässä on tarkoitus asua jatkossakin. Tilaa reilu 130 neliötä, makkareita 3. Lisää ois tarkoitus jossain vaiheessa tehdä varastoon, sitä on 80 neliötä.

(.) Nyt on tässä kierrossa oltu petipuuhissa ilman ehkäisyä :whistle: Katotaan, saako siitä tulosta aikaan.. Kovasti itse sitä toivon :heart:
 
Monanen: Jee, joku muukin pelaa! :D Olen tuntenut aina itseni ihan oudoksi, kaveripiirissä ei tytöistä kukaan ole innostunut peleistä. Millaisia pelejä pelaat? Mä pidän strategiapeleistä sekä fantasiasta. Tosin koulu ja työt rajoittavat (onneksi!) :D pelaamista paljon, enkä kovin usein mitään uusia pelejä hanki. Tällä hetkellä pelataan miehen kanssa Civ4:sta ja HOMMV:sta.

Tervetuloa Järvenneito! :wave:

berry: Kovasti plussaonnea, jos vaikka kävisi ihana vahinko! ++++ :heart:

Meillä kyllä elämä muuttuisi paljon vauvan tulon myötä. Meillä on molemmilla paljon omia ja yhteisiä menoja, emmekä missään tapauksessa luule, että pystyisimme samaan tahtiin menemään. Silti tämä elämänmuutos on ihan tervetullut. Olemme jo puhuneet, että yrittäisimme järjestää aikaa myös omille harrastuksillemme. Lastenhoitoapua on varmasti tiedossa yllin kyllin, joten yhteistä aikaakin pystymme järjestämään.

Tänään oli aivan ihana ilma ulkona. Teimme pitkän kävelylenkin ja nautimme auringopaisteesta. B) Voi kunpa tällaisia talvisia päiviä tulisi enemmänkin!
 
Monanen: Minä ja mieheni valmistutaan ennen vuodenvaihdetta, ei onneksi enää niin hirveästi ole tuota koulua käymättä kummallakaan. Varmaan aloitetaan yrittelemään jo ennen valmistumista, kunhan saan viimeisenkin harjoittelun läpikäytyä. Opiskelen hoitoalaa ja tarkoituksenani olisi mennä leikkaussaliin viimeiseen harjoitteluun ja siellä ei pysty olemaan, jos odottaa (anestesiakaasujen vuoksi). Et se on pitkälti syynä siihen, miksi tässä pitäisi vaan yrittää jaksaa odottaa sinne syksyyn.. Ei kyllä tule olemaan helppoa, sen verran paljon tekee jo nyt mieli hypistellä kirppareilla vauvanvaatteita..

Pantalaimon: Minä oon myös yksi joka tykkää pelailla koneen äärellä, etenkin strategia mutta myös roolipelejä. Warcraft:iin olen totaalihurahtanut, tosin uusinta versiota ei meidän koneella pysty pelailee (harmittavaa), ei riitä muisti eikä tehot tässä meidän vanhuksessa. Ostin syksyllä Civ 4:sen, joka oli tästä hyvä esimerkki: hahmot näkyi mustalla pohjalla ja opetustason yläreunassa olevasta hahmon kuvasta näkyi vain hampaat ja suu (hieman kummallinen näky..) :LOL: Täytynee pistää tää kone uusiksi jossain tulevaisuudessa, alkaa olla jo suht hankalaa löytää pelejä, mitä tällä pystyy pelailemaan..
 
Järvenneito: Jee, kolmas pelaava nainen! :D Mä en ole tota Warcraftia "uskaltanut" kokeilla, kun olen kuullut sen olevan aika addiktoiva. Mun all-time favorite peli on ihan ehdottomasti Baldur's Gate. Oih, sitä jaksettiin pikkuveljen kanssa pelata pitkälle aamuyöhön. :D

Me pelaillaan miehen koneella, joka on ihan hyvä. Mulla itsellä on tällainen vuodelta miekka ja kirves oleva kannettava, josta on hajonnut jo melkein kaikki osat kertaalleen (näppis ei!) ja nyt näyttö vetelee viimeisiään. :kieh: No, jos tällä vielä vuoden pärjäisi... Olen luvannut itselleni uuden kannettavan gradua varten, että siihen asti jos odottelisi. :)
 
Tulinpa vielä kun täällä poden räkätautia. Toivottavasti ei tässä kunnossa tarvi lähtee synnyttään..en tiiä mistä saisin voimat siihen hommaan. Niin ja mun iän saapi muuttaa,tuli ikäännyttyä 30.1,eli mittarissa nyt 26v! =)

Takas punkkaan ->

Mamitre 36+5
 
Hei taas kaikki vanhat ja uudet!

täällä on ollu kivoja puheenaiheita taas. Peleistä oli puhetta, itse pelannut pienestä asti veljen kanssa tietsikkaa, ihan lempparit oli kyllä jossain välissä Heroes of might and magicit ja doom 2d!!! Heh, kaikki onnettomammatkin pelit on tullu kyllä kokeiltua. Nykyään lähinnä PS2 on vienyt mukanaan, Sing starit on ihan huippuja ja guitar herokin on kiva. Tietsikalla simseihin vähäks aikaa hurahdin, mutta sitten kyllästyin. Tollaset varsinaiset toimintapelit on jääny miehen urakaks :D Tykkään kaiken maailman tasohyppelyistä :LOL:

Hääkuumetta, tuntuu olevan muillakin ilmassa. Itse olin eilen Tampereella häämessuilla. Olihan siellä kaikkea ihanaa, löysin kakkukoristeen ja tiaran ja korut ja mikä parasta, sormuksen! Mies ilahtu kun ilmoitin että mun sormus makso 1000?, mitäs ei vastannu puhelimeen kun yritin soittaa sille että saanko ostaa sen :LOL: Se oli aivan ihana, en vois kuvitellakaan ottavani minkäänmuunlaista kun tuollaista minkä nyt valkkasin ja se oli sen tyylisistä kuitenkin halvin hyvälaatunen. Ja toisaalta toiset laittaa pukuun ton 1000 ja käyttää sitä pukua 1 päivän, sormus sentään käytössä loppuiän. Ja itse säästin tuossa puvussa kun sisko sen tekee niin voin panostaa toisaalle :heart: Tälläset opiskelija budjetti häät!!!Pitää tinkiä jostain sitten pois...

Oon niin innoissani noista häistä ja vauvajutusta etten nyt osaa kommentoida mitään mihinkään. Toivon vaan kaikille oikein paljon plussa tuulia!
 
Huomenta kaikille!

kukkaiskeiju
Siis ostit jo sen sormuksen? Varmasti hieno, ois kiva nähdä kuva siitä! Ja kerranhan sitä naimisiin mennään, joten voi ajatella, että 'kerranhan vain se kirpaisee..' ;) Se on aina mukavaa kun tekee löytöjä!

mamitre
Onnea synttäreistä! :flower: Ja pikaista paranemista...

Peleistä
Meiltä kyllä löytyy PS3, mutta aika harvoin on sillä tullut pelattua. Eniten varmaan tykkäisin jostain lastenpeleistä, sellasista mitkä ei pelota liikaa :D

...mullakaan ei ei meinaa nyt ajatukset pysyä kasassa.. kun huomenna lähetään sinne reissuun! :D Tulen tänne kirjoittelemaan varmaan seuraavan kerran sitten reissun jälkeen. On muuten jännä kun tuota reissua on odottanut niiin kauan.. niin tuli mieleen yks päivä, et mitäs sen jälkeen..? (Olen huono elämään tätä päivää, aina muistelen menneitä tai elän haaveissa :D ) Sitten tuli mieleen, et niin, ne pillerit jää pois... :eek: Se ajatus, että tulisin (toivottavasti!) pian raskaaksi, niin pelottaa, ilostuttaa, jännittää, naurattaa... toivon sitä siis kovasti, mutta sekavat on fiilikset! No, lohdutan itseäni tässä asiassa, että se varmasti kuuluu asiaan enkä ole (kai :D ) ihan outo.

Nyt juttu lähtee sen verran harhailemaan, että laitan pisteen nyt tähän :LOL: +plussatuulia+
 
Hei täällä neljäs(?) pelaava nainen. :LOL:
Nuorempana tuli pelattua paljon Simsiä ja sittemmin Sims2:ta.
Viime talvi tuli aika tehokkaasti hukattua World of Warcraftin kanssa... :whistle:
Nyt en tosin pelaa ihan niin paljoa... Enkä WoWia tai Simsiä ollenkaan. Lähinnä tulee tolla xbox360:lla hakattua jotain japsiroolipelejä ja Guitar Heroa. Meil on kakkonen ja kolmonen ja kaks kitaraa... :D Wiitä oon koittanu mieheltä mankua, ku siel on toistakymmentä peliä jota haluaisin pelata, xboxilla niitä kun on alle 5. :kieh: Ite tietokoneella tulee nykyään lähinnä ohjelmoitua (Java) ja selattua nettiä.

Njooh. Vitsi täällä oli taas tapahtumaa ku olin viikonlopun poissa. Olin Virossa keikalla... Siis meil oli konsertti siellä, ja sit tuli vähän ostettua tuliaisia ja eilinen meni lähinnä matkustettaessa. Oliko pelottavaa vai pelottavaa laivalla ku se heilu ihan sikana tuol myrskyssä. :x

Ja hermot on totaalipalanu ehkäisylaastareihin. Yli kaks viikkoa ollu sellasta tiputusvuotoa taas, vaikka on laastari kiinni, eikä menkkojen pitäis viel olla. :/ Onneks pääsen näistä pian eroon.
 
Asunnoista on ollut täällä puhe: Me ostettiin tämä omakotitalo noin vuosi sitten. Ostettiin miehen veljeltä, saatiin sitten vähän halvemmalla, mitä oikeasti olisi maksanut (mutta ei paljon halvemmalla). Minulle tämä on ensimmäinen oma asunto ja miehelle toinen. Kun alettiin seurustelemaan, muutin miehen omistamaan rivitalokämppään. Saatiin siis siitä sitten vähän rahaa, kun se myytiin eli ei tarvinnut niin paljon sitten lainaa ottaa. Mutta kauan miehellä ei ehtinyt se kämppä olla eli ei siitäkään hirveästi käteen rahaa jäänyt, mutta vähän kuitenkin. Tästä ei varmaan sitten muuteta enää mihinkään.

Kukkaiskeiju: Miten sen opettajan kanssa nyt meni? Selvisikö asia nyt?

RouvaSumppisuulla ihana masu jo :heart:

Järvenneito tervetuloa!

 

Yhteistyössä