Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Juu, vilskettä riittää. Onneksi sitä ei etukäteen tiedä,mitä tuleman pitää, suurimmalla osalla kaikki menee hienosti kuitenkin :hug: On muuten tosi nopsa pino tää, mullakin ihan rivit vilisee silmissä, mut kiva että porukkaa tulee lisää! =)

Kuopus on 1,5v tai tulee tasan viikon päästä :heart:
 
onkohan tossa aconin liuskassa viivanpaikkaa?..ku sain tosi omituisen tuloksen sillä. Ei vielä 5min kuluttua testauksesta, vaan 10minuutin päästä siinä oli ihmmeellinen haamu. Ja todellakin haamu. Ja vieläki se on. Sellanen tosi jännä, että ku kattoo tietystä kulmasta ni näkyy selkeesti.
 
Mitä mieltä olette tästä:

http://www.olkila.com/vauvakuumetta.htm

Kertokaa ihan rehellisesti mielipiteenne. Eli minä voisin päivittää tuota netissä olevaa listaa (jos kannatusta löytyy) ja talvicci vois päivittää tätä palstalla olevaa listaa :D.

Tykkäättekö tuosta vai ette.. Eli mie voin ottaa sen poiskin, jos ei ole kannatusta..

Ei ollut tekemisen puutetta, ni pikaisesti tuollaisen tuossa tein.

Eli lista löytyis aina tuosta osoitteesta.
 
Olisko vaaleasävyisempää kuvaa? Niin ja siitä kuvasta se päivämäärä pois, niin saa paremmin selvää.
Muuten kiva mun mielestä.

Hauskaa illanjatkoa, me täällä "juhlitaan" meidän 2-vuotishääpäivää. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Olisko vaaleasävyisempää kuvaa? Niin ja siitä kuvasta se päivämäärä pois, niin saa paremmin selvää.
Muuten kiva mun mielestä.

Hauskaa illanjatkoa, me täällä "juhlitaan" meidän 2-vuotishääpäivää. :heart:
Joo, vaaleasävyisempää kuvaa etsin.. Mutta kaikki kuvat on tuolla toisella koneella, joten oli pakko repiä joku ja sitten, kun en ole viel photoshop:ia tähän asennettuu, ni en oo pystynyt kuvalle mitää tekemään. =)
 
miina olen kuullut, että aconin testeissä on valitettavasti aika yleisiä noi viivanpaikat. :ashamed: Harmi! :hug:

Laala: Hyvää hääpäivää! :flower:

Red: Hieno lista! Yhdyn Laalaan mielipiteeseen vaaleammasta kuvasta. Toivottavasti paranet pian! :hug:

Kauhea nälkä! Keittiössä on kyllä porisemassa peruna-purjososekeitto. Pitäisi vaan soseuttaa se vielä. :D :p Söin eilen niin huonosti, että tänään on ollut koko päivän nälkä. Täällä on satanut koko päivän lunta, ihanaa!
 

Pinsku79

Tervetuloa joukkoon! :wave:
Päivitän sun tiedot listaan.

Täällä on muuten paljon niitä jotka haaveilee kolmannesta :)


Pupu T

Laitan tohon sun kohalle vaikka että taustalla välissä etten vaan poista sua?


Taikaliina

Mun yhelle tutulle oli sanottu että sen lapsen keltasuus johtu siitä että se oli niin nuori äiti(sillon ikää jotain 18v) :eek:
Aika naurettavaa :LOL:


Alisa

Joo ihan kivasti meni eka päivä.
Pariin kertaan meinasin jo keksiä jonku surkeen tekosyyn miks en menis ku jännitti niin paljon että sai koko ajan ravata vessassa aamulla :LOL:
Mut ei se sitten ollukkaan niin kauheeta mitä luulin.
*Minäkin hypin ja pompin täällä*ku oon melkein voittanu mun sairaalapelon :D

Meillä on yleensä ollu niin että jos voi niin tehtäis ainaki yks viikonloppu ja yks yövuoro.
Yövuoroissa en oo vielä ikinä ollu ku ei ole ollu mahollisuutta niissä paikoissa missä oon ollu.
Tai no yhessä harjottelussa olis voinu mut mun ohjaajan mielestä siitä ei olis ollu mulle mitään hyötyä...
Viikonloppuja olen ollu ja ajattelin nytki kattoo sen miten se toimii.
Ja sen yön ajattelin ehottomasti nyt kokeilla vaikka onki rankka kuulemma!

Joo ja vuorotyötähän tää on.
Samoissa vuoroissa pyrin olemaan ku mun ohjaaja.
Kaikkina muina päivinä paitsi torstaina olen tällä viikolla iltavuorossa.

Oli muuten sinänsä aika "hurja" alotus tälle harjottelulle!'
Olin siis tänään ekaa kertaa mukana vainajan luovutuksessa.
Näin sen vainajan ja en edes alkanu itkemään! Vaikka joskus aikasemmin ajattelin että varmaan itku tulee...

Laalalle hyvää hääpäivää :flower:

Mutta nyt suihkuun ja pikku hiljaa unten maille :wave:
Viime yönä tuli nukuttua jotenki huonosti.
 
Oho, kiitos. :heart:
Juotiin alkoholitonta kuoharia, ja mä tein lihapullia ja muusia. Katottiin tv:tä yhdessä ja höpötettiin vauvoista. Siinä meidän romanttinen hääpäivä. :LOL: Vähän heikensi juhlintaa ku miehel oli ensin sairaan rankka työpäivä ja sit se joutu viel hakee akkulaturin autoa varten ja laittaa akkua latautuu... Nyt oon ollu puoltoista tuntia hereillä (syötiin yhdessä aamupalaa) ja mietin jos lähtis lenkille... Taidanpa lähteä... :p

Red Dragon nyt on selvempi ainakin. :)
 
miina- : Mä testasin silloin ku tuota meidän kakkosta yritettiin tuommosella liuskatestillä, en oo varma oliko acon merkkinen. No kuitenkin. Testasin ja eka ei tullu mitään. Eka aattelin että negahan se on mutta sitten ku aloin tarkemmin tuijottaan niin siinä oli TOSI hailakka haamu! Siis just ja just silmällä erotti. Ootin pari päivää ja testasin saman merkkisellä testillä uudestaan. Tuli vähän selkeämpi haamu, vieläkin tosi hailakka. No sitten hainkin apteekista apteekin oman testin ja siihen sitten paukahti 2 selvää viivaa :heart: Eli mulla oli ainakin ekassa testissa TOSI haalea toinen viiva. Se oli jännä tunne ku eka katsoin että höh, 1 viiva vain. Sitten piti kuitenkin sitä tuijotella vähän ajan päästäkin että oisko toista viivaa ja sitten ku silmä alkoikin erottaan... hui! :LOL:

Raskaustesteistä ku tuli puhetta niin mä oon säilyttäny näitten meidän kahden lapsen kohdalta testatut plussatestit :LOL: Esikoisen kohdalla tehty 3 testiä ja kakkosen kohdalla 4 :LOL: :LOL: Harmittaa ku heitin silloin tuon tosi haamun roskiin, ois ollu kiva kahtoa sitäkin nyt uudestaan :LOL: Hupinsa kullakin.. :ashamed:

Kp 23. Viime yönä näin unta että plussasin. Mies oli aivan kauhussaan että vauva on tulossa! Muakin itketti kovasti että voi että ku on tulossa ja vahinkohan se on!! :LOL: No joo.. ehkäpä ois oikeesti erilainen reagtio jos sattuis tuleen ns.vahinko :heart:

Eipä muuta tällä kertaa. Oon kyllä tosi positiivisesti yllättynyt tästä palstasta! Tännehän tulee tekstiä niin hurjaa vauhtia ettei ehdi kaikkea lukemaan =)
 
Jaksa nyt alkaa niin kovin paljon kirjoittelemaan, kuumeessa olen ja vähän pöpperöinen olo, mutta meillä tai siis mulla haaveissa kolmas lapsi. Tuolla näytti olevan nelonen minun kohdalla :) Palaan taas paremmin asiaan kun ollaan tervehdytty... Esikkokin vielä vastaanotolla, tulehdusarvot korkeat...

Pst. Katoitteko eilen sitä nelosen meille tulee vauva ohjelmaa?? Mie pillitin itekseni alusta loppuun...
 
Heti ensimmäisenä omaa napaa!!! Eli kävin äsken opettajan luona ja se kaveri pienten vaatimusten kanssa suostuu vaihtamaan sen harjottelun! Opettaja lupas tässä iltasella sumplia meidän aikataulut ja sano että no kyllähän se nyt siltä näyttäis että saat ton salin suoritettua ennen kesää!!! Eli vauvapuuhat alkais jo kesä-heinäkuussa!!! Mutta vielä pienellä varauksella suhtaudun asiaan jahka saan oikeasti paperit ja aikataulut asiasta käsiini, eli ei vielä muutella listaa:)

Talvicci: Onnittelut hyvin etenevälle sairaalapelon kukistamisprojektille! Mullakin ekassa harjottelussa tuli eteen tuo vainajanlaitto ja kyllä se olikin kauhea kokemus :$ (Ihan kaikkein herkimmät voi jättää tämän kohdan välistä.) Jouduttiin siinä pukiessa vähän kääntämään sitä vainajaa niin sen keuhkot tyhjeni siinä kääntäessä, eli se hönkäs suoraan mua päin!!! Vähän mä hyppäsin kauas siitä :eek: Ohjaaja nauro aivan kippurassa että olisit nähny ittes, aivan valkonen ja niinkun kummituksen nähny :LOL: Huih, ei mullakaan sentään itkua tullut...

Red dragon: Toivottavasti on jo parempi olo, itselläkin pientä flunssan poikasta näköjään päällä...
Oli muuten kiva se lista, ehkä vielä on jonkin verran sekavuutta tuossa taustassa, mutta kyllähän tuosta näkee eli kelpaa mulle!!! Tosi ihanaa kun joku viittii panostaa :heart:

Hyi mua inhottaa kun kävin äsken ihan kontrolli papassa ja sitten ne kaikilta pillerin käyttäjiltä (alle 30-v) täällä ottaa myös klamydian. Tiedän ettei mulla nyt pitäis olla kummassakaan mitään, mutta jotenkin kun ne sen ottaa ni alkaa aina ite miettimään että hyi jos sieltä jotain löytyykin. Ja odottaa nyt sitten kaks viikkoa tulosta...plääh.
Oikeesti oon ihan vainoharhanen noitten testien kanssa. Kerran vatsakramppien takia multa otettiin raskaustesti ja sanoin etten kyllä oikeasti voi edes olla raskaana kun ei taidettu miehen kanssa oltu mitään edes tehty, mutta kun ne vaan ajatteli että ton ikänen nainen niin kyllä se on raskaan ja sitten tuli ittellekinolo etä apua jos oonkin raskaana... No en ollu ja nyt ei haittais vaikka oisisnkin :LOL:

Hyvää päivänjatkoa!
 
(kopiota toisesta ketjusta)

Menin aamulla lääkäriin.. Olin onneksi toinen, ettei kauaa tarvinnut odotella..

Lääkäri ihmetteli, että miksi minulle ei ole määrätty avaavaa lääkettä astmaan.. Joten sitten otettiin pef-mittaukset.. Hoitajat antoivat spiiralla jotain lääkettä.. Ja sitten 20 minuutin päästä uudelleen pef-mittaukset.. Mutta ei sen paremmat tulokset..

Ja luultavasti sen lääkkeen ansiosta kädet rupes tärisee ja sydän löi mieletöntä vauhtia :eek: . Hoitaja kävi senkin tunnustelemassa. Mittasi samalla kuumeen: 38,1 :( .

Kaikista paras oli sitten se, kun hoitaja, joka otti minut vastaan.. Lähti käymään kahvilla.. Ja sitten toinen hoitaja kävi vähän väliä kysymässä: "mikä on vointi". Mie siinä ihmettelin, että jopas kysellään usein..

Sitten odottelin aulassa sen 20 min, että hoitaja kutsuu takas ottamaan pef-mittaukset uudelleen..

Hoitaja kutsui minut takas.. Ja sanoi: "sie oot raskaana"
Minä: Siis MITÄ??!! :eek:
Hoitaja: Toinen hoitaja tuli mulle sanoo kahvihuoneeseen, että miksi sie jätit toisen sinne yksin, kun on raskaana.
Minä: Tuskin minä nyt vielä kuitenkaan olen raskaana. En ainakaan tietääkseni. Kyllähän me yritetään kolmatta, mutta kierto on kyl siinä vaiheessa, että ei se viel näkyis.
Hoitaja: Toinen hoitaja tuli sanoo kahvihuoneeseen: "miksi sinä jätit hänet sinne yksin, kun on raskaana"
Minä: Ai oon vai.. En mie vaan ole tiennyt.

Siis toi oli päivän paras uutinen! :LOL: Jos se olis vaikka enne :whistle:

Sitten menin verikokeisiin.

Sitten keuhkokokeisiin. Sielläkin laittoi varmuuden vuoksi lannesuojat, jos olisin raskaana.

Klo 15 saa tulokset.

Sairaslomalappuun merkkas: Äkillinen keuhkoputkentulehdus..

Mutta kuulema saan lääkkeet vasta sitten, jos kuvissa se näkyy? :eek:
 
Siis Red Dragon! Mulla ei oikein äly varmaan juokse, mutta siis tarkotitko että sä oot raskaana nyt??! Että hoitaja sano sulle oikeesti että olet raskaana? :D Siis tekikö ne jonku testin? Siis mitä mitä mitä?? =) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina-:
Siis Red Dragon! Mulla ei oikein äly varmaan juokse, mutta siis tarkotitko että sä oot raskaana nyt??! Että hoitaja sano sulle oikeesti että olet raskaana? :D Siis tekikö ne jonku testin? Siis mitä mitä mitä?? =) :D
Siis ei olleet tehneet mitään testiä tehny. Vaan toinen hoitaja oli mennyt toiselle hoitajalle sanoo, että olen raskaana.. Että hulluako jättää minut yksin, kun olen raskaana :eek:

Olin siinä suu auki, vai oon mie raskaana, ku en itsekään tiedä.

Pyyteli kovasti anteeksi..

Mistä lie saanut moista päähänsä :eek:

Pikku moka toisella hoitajista..

 
Ja ovis vasta meneillään, ni eihän se raskaus ees viel näkyis.
Jos se olis vaikka enne? :LOL:

Verikokeeseen menin vasta sitten, kun pääsin pois tk:sta.
Tulehdusarvot oli vähän koholla.. Mutta ei niin paljoa, että tarvitsisi kuuria.. Pitää mennä uudelleen, jos jatkuu.
 
RD
Jokos siellä ollaan vähän paremmassa kunnossa ku eilen? Aika hassua, et joku hoitaja "sekos" noin ja alko höpöttään, että oot raskaana ;) Eihän sitä tiiä mikä enne tuokin on :D Tuo sun lista oli muuten tosi ihana idea! Jos vain jaksat muutella sitä aina tarpeen tullen nii pidetään toi.

Talvicci
Eikö oo ihana tunne, että selviää jostakin sellasesta mistä ei luule edes selviävän. Taitaa olla munkin sairaalakammo voitettu :D Kuinkas pitkä se sun harjottelu olikaan? Kyllä se yks yövuoro kannattaa kattoa nii näkee sit vähän mitä se siellä sairaalassa on. Kuitenkin se on kolmivuorotyötä niinku itekkin sanoit. Onneks mulla on vain ma-pe n. 8-16 :D Tuosta vainaja laitosta.. Ite olin viimekesänä vanhainkodissa töissä. Menin yks ilta yövuoroon (ollaan yksin) ja siellä oli eräs vanhus saattohoidossa, ja se sit sattu just kuoleen mun yövuoron aikaan. no aamulla aamuvuoro tuli laittaan sitä nii jälkeenpäin kuulin, että kun sitä vanhusta oli nostettu arkkuun niin sen käsistä oli nahka revenny aika mukavasti :x ei varmaan kiva näky..
 
Okei.. :) toivotaan et se on enne!!

Oi vitsi kui noi koirat on niin lutusia. :heart: Minkälainen Talvicci se teijän koiruli olikaa? pikkanen vai iso rotu? On se hyvä et on edes tollanen että saa johonki purkaa tätä hellyyttä ja lässyttelyä! :D

On: Nyt tuolla mun alamasussa oikeesti jotain kummaa on tekeillä.. :whistle: taas tänää alko päivällä täysin toispuoleinen viiltely, vasemmalla puolella siis. Ei mitään tuntemuksia oikealla puolella. Ne on sellasia oikein inhottavia viiltoja. Pelottaa et jos siel ei oo kaikki kunnossa ku se on niin toispuoleinen tietty kohta. Eikä viittis gynellekkää mennä ku tuntuu et oon ravannu levittelemässä nyt ihan tarpeeks! :LOL:
 
Ainiin tohon vainajahommaan.. Ite en oo koskaa päässy laittaa vainajaa, mutta oon käyny ruumishuoneella kattomassa kuollutta. Seki oli aika hurjan näköstä ku kokoajan vaan odotti, että no hengitä nyt..ja ku ei rintakehä liikkunukkaa ni tuli itellekki sellanen ahdistusolo. :|

Meil on koulussa huomenna oikee kivaa ohjelmaa tiedossa.. Joudutaa opettaa toisen vuoden opiskelijoille, miten annetaan injektiot subcutikseen ja im:sti. Ja sitte opettajat arvioi meitä, miten vuorovaikutus sujuu oppilaiden kanssa, ja sitte tota teoriatietoa.. Great.. :snotty:
 
Ihanaa, sain Sumppiksen lähettämät ovistestit! Nyt täsmäisku kehiin! Mullahan on ehkä tuo pco, joten ovista ei välttämättä edes ole. Toivottavasti testit antavat toivoa.. B)

RD:Kiva, kun jaksoit väsätä listan!

Talvicci
: Mahtava juttu! Tsemppiä harjoitteluun!

miina-
: Koskas meinasit testailla taas?
 
Oon sairaalassa vuodeos:lla töissä (n.60 potilasta ) ja tulee aika useinkin eteen noita vainajanlaittoja. Kyllä niihinkin tottuu, mutta yövuorossa se on jotankin aina inhottavaa.. Kiva lähtee pimeillä käytävillä hissillä alakerran kylmiöön viemään.. :$

Eikä mua ainakaan ole vielä tähän mennessä kertaakaan itkettäny, vaikka muuten oon kyllä oikea itkupilli. Ehkä kun tuolla kaikki on niin vanhoja ja sairaita, että useimmille helpotus päästä pois.. jotenkin "luonnollista".
 

Yhteistyössä