vauvakuume kolmas lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvieras"

Vieras
Mikäs nyt iski kun vauvakuume ilmestyi taas ja nuorempi on vasta kohta 4kk ja tämän piti olla viimeinen. 2 lasta meillä kolmen vuoden ikäerolla. Tuntuu vaan että jotain puuttuu. Ajattelin jo kakkosen raskausaikana että tämä on viimeinen. En ole emotyyppi kasvattamasa poikasiaan, mutta mitäs kävikään. Kun katsoo tuota nukkuvaa "linnunpoikasta", ei voi olla haluamatta näitä lisää.

Yksi lapsi on harrastus, toinen työtä ja kolmas hulluutta. Näinkö? :D

Ja mulla ei ole edes koulutusta vielä. Se pitäisi nyt ensin. Naimisiinkaan ei olla ehditty mutta sekin pitäisi ensin "hoitaa alta".

Mitäs hyviä ja huonoja puolia?

Vauvakuumeesta pääsee järkeilemällä, ainoastaan halua koettaa saada vielä yksi lapsi voi harkita toteuttavansa. Ohjeeksi antaisin, että jos kolmas niin jos mahdollista, antakaa ikäeron olla suurempi. Meillä koululaiset ovat haltioissaan pienestä ja osaavat itsekin nauttia vauvasta.

ei minun mielestä tarvitse olla naimisissa vaikka lapsia olisikin. eikä sen kummempaa ammattiakaan kun suomesta puhutaan. jos sinusta itsestä tuntuu että kolmannen kanssa pärjäät ja isästä tietenkin myös niin siitä vaan :) mutta hyviä ja huonoja puolia pyysit niin tässä niitä. Ainakin nuoremmilla lapsilla tulee olemaan aina melkein ikäistään seuraa siinäkin vaiheessa kun 3v vanhempi itsenäistyy muiden touhuista. Ymmärtävät ainakin hyvin toisiaan kun niin pieni se ikäero. huonoja sit taas varmaan et riitoja ja väsymystä kun kaksi niin pientä lasta.

kannattaa kumminkin harkita tarkkaan ja jutella miehelle :)

Moni ihastuu raskaanaoloon tai vauvakauteen, eikä sillä aina ole mitään tekemistä lastenlukumäärän kanssa. Muistan tälläkin palstalla yhden nikin, jolla oli ainakin viisi lasta, mutta kuumeili jatkuvasti lisää. Itselläni on jatkuva haikeus niitä päiviä kohtaan, jotka olen viettänyt Naistenklinikalla ja Kättärillä. En tiedä mistä johtuu.olen yrittänyt miettiä asiaa.

Yhteistyössä