=) Vauvahaaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuka74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuka74

Vieras
Hei kaikille! Aloitin uuden ketjun, kun alkoi vanha olla taas niin pitkä. Hyvä että juttua taas riittää!
(Paitsi en muista mitä kukin oli kirjoitellut!) =)

Tuli tossa mieleen kun Lena oli kirjoitellut, että ovis on ainakin ollut kun lämmöt on koholla, niin minulla ei tainut muuten viime kierrossa edes lämmöt nousta! Eli jospa siinä yksi syy meidän tärppäämättömyyteen viime kierrossa!?
Nyt vasta Kp 5 eli taas piiiitkä odottelu edessä! Mutta jospa tämä kierto tosiaan menisi nopeammin kun on Joulu hössötykset ja kaikki edessä. Joulusta taitaa tulla ikävä kyllä musta tänä vuonna täällä Keski-Suomessakin, jos säätiedotuksiin on uskomista! :(

Jonkun mies oli halunnut laitta pikku töppöset jo jemmaan tulevalle omalle nyytille..liikuttavaa!!
Kyllähän sitä monesti miettii, että miten sitä olisi kaapit täynnä kaikkea ihanaa vauvalle, jos tärppi meille joskus suotaisiin! Varsinkin kun nykyään saa suht edullisesti lasten vaatteita H&Mltä, Lindeksiltä..Ja niin sulosia! Mutta nyt on vaan hemmoteltava kummilapsia.
Joo ja Marian kanssa olen täysin samaa mieltä liiasta hössöttämisestä mitä raskaana saa syödä/tehdä ja mitä ei ! Mielestäni olen jostain lukenut myös, että 5 viikon jälkeen äidin ja vauvan verenkierto yhdistyy eli sitten vasta kun menkat jää pois tarvii miettiä "tekemisiään". Ja sittenkin vaan tervettä maalaisjärkeä peliin! =) Muutenhan tässä olisi saanut olla jo kohta kaksi vuotta absolutisti.. =/

Hieronta odottaa, joten plussatuulia vaan kovasti kaikille elleille! Ja kirjoitelkaahan yhtä ahkerasti, vaikka täällä suunnalla onkin välillä hiljaiseloa.
Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Heips. Nuka oli kirjoittanut lämmöistä. Mä olen oman kroppani suhteen pikkuisen skeptinen lämmöistä, joten en ole viittinyt mittaillakkaan sittemmin. Yhtenä viikkona kierron alkupäivinä paljon ennen odotettua ovulaatiota lämmöt kaikkea 36,2 ja 37 väliltä. Silloin kun olin raskaana (tm) niin lämmöt tosin oli tasasesti 37,2. Mutta toisilla toimii=) Onko sulla Nuka esimerkiksi ovulaatiotikut käytössä? Nehän ei tietysti näytä varmuudella tapahtunutta ovulaatiota, mutta niiden avulla voisi kai tarkkailla oman kehon tuntemuksia. Tosin sitä tulee tarkkailtua ainakin täällä vähän liikaakin.

Mä olen ihan v****tunut tähän vuotamiseen (kp 9 menossa) Taidan jättää tässä kierron ihan suosiolla vähemmälle tarkkailulle ja menen vielä loppu kuusta gynelle, jos tää vuotaminen ei lopu. Tosin tähän tärppäämiseen vois auttaa ihan se perinteinen seksin harrastaminen, on jäänyt pikkusen vähälle=-) Tosin ei mitään mega-aktiivisia olla oltu enää aikoihin.
Kyllä tää joulukuu äkkiä menee, oikeastaan vähän liian äkkiä, mulla on ihan kaikki vielä vaiheessa. Toivottelen kaikille super-rentouttavaa viikonloppua; Bellamariia

Kyllä Bellamariia olen muutamassa kierrossa käyttänyt ovistikkuja. Ja muistaakseni saanut kahdesti himmeän viivan ja kerran selkeän. Kyllä ovisviikon huomaa jo melko selvästi.. alkuviikosta limat(yäk) ja loppuviikosta mahan nippailut. Mutta sehän ei kai vielä tarkoita , että ovis silti tapahtuisi joka kuukausi. Ja tässä iässä muistaakseni ovulaatio tapahtuukin noin 8-10 kertaa vuodessa. Ajatelkaa noin kymmenen kertaa vuoden sisällä mahd. raskautua!!! Aika vähän varsinkin kun seksikään ei aina jaksa innostaa kovin usein! ;)
Mutta tällä kertaa ei muuta pitäisi töihin suunnata.. =/

Tänään on taas niin p***a fiilis, että! Tuntuu vaan niin toivottomalta. Laittelin siskon kanssa viestejä asiasta, mut ei hää oikein osaa ajatella mun kannalta... Sitten soitin äitille, joka koitti kovasti tsempata. Kaikki hokee vaan, et toivoo ei saa menettää, ei saa stressata jne. Hyväähän he vaan, mutta... En kauaa jaksanut heidän kanssaan asiaa puida, sain vain yleispyöreitä diplomaattisia lausahduksia...joten taas kerran te ellit saatte kaiken itkun kuulla.

Tammikuussa on vuosi oltu hoidossa. Tunnen syyllisyyttä stressaamisesta vauva-asioiden kanssa. Ja kun koitan saada muuta mietittävää, etten stressaa, niin uuvutan itseni valtavalla työmäärällä. En vaan suostu hyväksymään, ettemme voisi saada lasta. Olen jo luopunut ihanista haavekuvista, missä minulla olisi kaunis vauvamaha jne. Ei ole enää tärkeää, että kokisin itse raskauden, tärkeää on saada lapsi. Saada joku, joka tarvitsee minua, jota saa kasvattaa ja opettaa, jonka elämässä saan olla läsnä. On vaan niin valtava tarve saada rakastaa omaa lasta, halata ja suukottaa, pukea ja peitellä. Laululla tyynnyttää uneen, ja lohduttaa itkut pois. En ole aikoihin ollut näin toivoton asian kanssa. :(

Liekö nämä tunnekuohut ainoa asia, mistä teidän hormonihoitojen olevan käynnissä.

On niin ihana tunne saada purkaa kaikki tää p***a pois sisältä. Kiitos! Palaan palstoille taas, toivottavasti paremmilla mielin.

Halauksia teille kaikille!!!

Voi Maria.. Ymmärrän sua ihan täysillä. Vaikka tiedän ettei meidän kokemuksia voi edes verrata. Mikä sun historia olikaan. Lueskelin kyllä aiempia kirjotuksia, mutta siis sulla on clomit käytössä ja onko koitettu esimerkiksi inseminaatiota tai vastaavaa? Ja onko ovuloimattomuus "syy" ettei tärppiä ole tullut? Se on (kai) aika yleinen syy, ettei raskaus lähde käyntiin.. Ja hoidettavissa oleva asia.

Oikeassahan ne hyvää tarkoittavat ihmiset ovat, ettei saa stressata, tiedän että on tosi vaikeeta. Olen itse ajatellut näiden kierto-ongelmien kanssa, että itse en asialle mitään voi ja tehnyt selvän suunnitelman, että jos tilanne ei tasoitu, menen tietyn ajan kuluessa gynelle ja olen silloin itse ainakin yrittänyt tehdä jotain. Sitten on tietysti raskaampia hoitoja, jos siihen on valmis. Harmillista kyllä, aikaa se ottaa, siihen on varauduttava. Toisaalta, onneksi sitä ei tiedä, raskaus voi olla hyvinkin pian totta. Suurinta osaa voidaan kuitenkin jollain tavalla auttaa=-) Tiedän, kliseitä nämä ovat, mutta kunhan yritin..

Itse juuri itkua väänsin Äidilleni asiasta joka sanoi "lohduttavasti", että joillakin km:n kokeneilla kierron tasoittuminen voi kestää vuosikin. Joo, että kiitos vaan=)

Virtuaalihalit täältä, lähden ostoksille.

täällä taas kp1... *rumia rumia rumia sanoja*

ne oireet oli siis vaan humpuukia.. mutta kuinka mahdollista että oviksen jälkeen kierto jatkuu vielä melkein 3 vkoa, mutat nestit näyttää negaa? ei normaalia :(
Jos sitten kk päästä taas..
Nyt masentaa..

Sunnutaita Ellit!

Onpas täällä nyt ollut synkkiä uutisia:( Pahoittelut ensiksikin C81 menkoista! En tiedä tuosta et onko yleistäkin et kierto voi jatkuu oviksen jälkeen vielä 3 vko. Itelläni päinvastanen tilanne. Koitetaan tsempata nyt uutta positiivista yritysmieltä tammikuulle! Vaikeeta on varmasti nyt, mutta kyllä se siitä!

Marialla oli myös masentunut olo ja ymmärrän kyllä erittäin hyvin sun tuntemuksia!!! Lyhyemmälläkin yrityksellä meinaa epätoivo vallata mielen:( Se on totta, et hyväähän kaikki tarkottaa kun sanoo et ei kannata stressata jne. Mut mietinpä vaan että kuinka moni oikeesti kauan yrittänyt voi olla asiasta stressaamatta! Etenkin jos lähipiirissä on pikkuvauvoja jotka olemassa olollaan kokoajan muistuttaa siitä, et miksei itellä voi olla omaa lasta!! (En siis syytä niitä lapsia:D) Ootteko te Maria keskustellu lääkärin kanssa muista hoidoista? Toivotaan, että vuoden 2007 aikana me kaikki plussataan! Se on tavoite, eikös?

Aika yleisiä tuntuu olevan nuo kierto-ongelmat. Itellä ilmeisesti ovis ollut kp 25 kun kp26 oli lämmöt nousuu 0,3 astetta eli 36,6->36,9. Noh, ovistesti ei kuitenkaan näyttänyt mitään ovisplussaan viittaavaakaan. Ja jos se ovis nyt oli ollu niin sehän on tasan viikon myöhässä, joten tieteellinen mahdottomuus raskautua tälläsellä kierrolla. Gynelle meen minäkin tuossa varmasti tammi-helmikuulla.

Kenenkäs mies ne ihanat töppöset oli kotiin jemmannut tulevaa nyyttiä varten. Hellusta:) Ite en uskalla vielä mitään ostella, mutta kyllä kun plussa joskus pärähtää testiin niin sitten uskaltaa jo varmaan pikkusen shoppailla ja jos pääsee niin pitkälle ettei tuu km, niin sitten saakin shoppailla oikein urakalla. Mä oon löytänyt jo vaunutkin;) *tunnustaa nolona*

Jaahas...joskos menis siivoomaan:)

Plussatsemppiä!!! Ei luovuteta!

C81:
Pahoittelut menkoista. Tiedän niin hyvin, miltä tuntuu kun on satavarma, et on tärpänny ja sit kuitenkin.... Tai oisko voinu olla kyse varhaisesta km:sta? ..jos oviksen bongasit. Kuinka pitkä kierto sulla nyt oli ja mitä se on ollut aiemmin? Turha tietysti jälkikäteen spekuloida...

Bellamariia:
Mitä ilmeisimmin syy on juuri tuo ovuloimattomuus. Edellisessä prog.kokeessa arvot oli tosi huonot ja limakalvo niin ohut, ettei siihen mikään voisi edes kiinnittyä. Clomiannosta siis nostettiin toissakiertoon (josta siis varhainen km), sen jälkeen yks kierto ilman mitään ja nyt annostuksella 2 tbl kp 3-7. Ja clomithan tunnetusti ohentavat limakalvoa entisestään. Seuraavaksi lähdetään ovulaatioinduktioon, jossa pistetään hormonit, mutta inseminaatiosta tm. ei ole vielä ollut puhetta. Ja koska olen vast´ikään plussannut, ei varmaan ole tarvettakaan yrittää muilla keinoin toistaiseksi.

Thelma:
Mäkin olen käynyt jo vaunuja katselemassa netissä. Jopa kaksostenvaunuja, koska pieni tod.näk. kaksosiin on olemassa clomien käytön yhteydessä. :) Että kyllä mulla kovasti on kuitenkin toivoa saada oma vauveli.

Vieläkö kuka jännäilee tän vuoden puolella??? Omat jännäilyt menee uuden vuoden tietämille, tai siis 1.1. (EI) pitäis menkkojen alkaa edellisiin kiertoihin verrattuna... Toivottavasti pääsen juhlimaan vuoden vaihtumista raskausuutisten kera.

Toivoa, toivoa ellit! :)

No on nyt kyllä vaikeeta vähän kaikilla. Omasta tilanteesta sen verran, että kp 11 (tai jotain) menossa ja edelleen tiputtelee. Tein tänään ovulaatiotestin, joka oli +. Tosin tein sen aamupissasta ja näinhän ei saisi tehdä. Tietääkö joku miksei? Tosin kävin aamuyöllä veskissä, joten pissa ei ollut rakossa kuin ehkä 4 tuntia (sori, että joudutte lukemaan nyt näitä ihania eritysasioita, mutta eipä ole kukaan muukaan pohtimassa=)

Marialle sen verran että jos oikein yrittää ajatella positiivisia asioita, niin ehkä se yksi km. sun kohdalla antaa toivoa, että miehen kohdalla simpat toimisi hyvin?? Tiedän kyllä että sekin stressaa, että itsellä on ongelmia ovulaation kanssa, mutta jos muuten olisi "toimivat" vehkeet...

Thelmalle sen verran, että gynekologini oli sitä mieltä, että ovulaatiotestit ei ole läheskään satavarmoja ja joillakin se huippu voi olla vain muutaman tunnin ajan...joopa joo ja sitten kuitenkin itsekin käytän näitä.

Taidan valua sohvan pohjalle ja ottaa pakkasesta puolen litran jätskipöntön, jos sais muutaman lisäkilon, oon laihtunut syksyn aikana vähän liikaa..

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille! Bellamariia

Mulla nyt kp 28/28-30. Saas nähdä kuinka käy! Kovasti toivotaan, että uusi elämä olisi saanut alkunsa :) Olisi mukava hääpäivälahjakin :D Pakko myöntää, että pettymys tulee olemaan SUUREN SUURI, jos ei ole tärpännyt... No, ei ajatella sitä vielä. Toivoa täynnä! :)

Plussia kaikille Elleille! ++++++++

Huomenta kaikille! Saatiinhan me tällekin viikolle jännääjä, mie pidän palleroiselle peukut ja varpaat pystyssä.
*Maria: voihan se olla että oli varhainen km.. ihmettelen vaan kun ei testit mitään näyttäneet.Nyt oli kierto viikon pidempi kuin normaalisti. No, vieläkään en ole ihan varma onko kierto alkanut alusta kun vaan tiputtelee.. mutta en jaksa enää toivoa turhia. Jos ei kunnolla 'rysähdä' pariin päivään, teen vielä yhden testin. Mulla oli huhtikuussa km 5+5, ja silloin ehdin kyllä tehdä plussa testin, ja käydä jopa lääkärissä toteamassa että tärppäsi, kun olin niin innoissani.. Menikin sitten aika kauan enenn kuin siitä kokonaan yli päästiin.. vaikka oli vain varhainen km. Mutta ei auta kuin piristyä kai, ja odottaa ensi kuuta sitten taas.

Mutta yritetäänpä nyt vaan aloittaa viikko optimistisesti.. Kaikkea kivaa tulossa.. Joulu.. ja jouluherkkuja, ja joululahjoja.. (juu, nekin pitäisi hankkia ja tehdä.. plääh.. Mutta kaipa sitä vielä ehtii :) )

Mukavaa aamua ja viikon alkua kaikille.. Ei kun leuka pystyyn - me pistetään tammikuulle oikein plussaruuhka sitten :)

Tervehdys!

Olen täällä ollut lähinnä taustalla. Parisuhdetta koetellut taas viikonlopun yli. Ja mieli hiukan maassa. Nyt kp 30/28-32. Testailen piankkoin mikäli täti pysyy poissa. Nyt ei kerkeä enenpiä kuulumisia kirjoitella.

Palailen paremmalla ajalla.

Morjens!
Voi ei lena, toivottavasti on parisuhde jo pikkasen paremmalla tolalla:)!!!Toivotaan että tätikin tajuaa pysyä poissa!!!

C81, mä ilmoittaudun mukaan tammikuun plussaruuhkaan!!!!ja muut kanssa, jookos!

Ellit!

Haamuplussa tai oikeestaan aika selkeä +. Apteekin omalla testillä viisi min sitten. Mies ei ole kotona, joten ensimmäisinä kuulette. Apua! Pää ihan sekaisin. Palailen vielä myöhemmin. Mä hölmö kudoin yövuorossa pienet villasukatkin :) Nyt taidan mennä polttamaan viimeisen savukkeeni.

Onnea!!!!! Mie olen tosi onnellinen siun puolesta! Me muut tullaan perässä kovaa vauhtia kyllä.. juuhan???

Kylläpäs piristi päivää kun kuuli että jollain menee edes hyvin <3 :)

t. C81 kp3 ja tänään aloitettu litkimään greippimehua oikein urakalla... ja kun pääsee kaupungille seuraavan kerran niin menen ostamaan multitabseja. nyt pitää ottaa kovat keinot käyttöön ;).

ONNEA ONNEA VAAN LENA!!! Ihania uutisia! :) Ai että.. :)

Itse: kp 30/28-30, testi aamulla nega :( :( :( Odottelen tätiä siis kylään.. PAH! :( Samalla ilmottaudun ja änkäydyn mukaan tammikuun plussaruuhkaan!

Mutta... IHANAA LENA!!!!!! :D One baby is on the way.. <3

Tuhannesti Onnea Lenalle&kumppanille!!!! MAHTAVAA!! Mitäs miehesi tuumasi..tais äkkäilyt unohtua!? =)

Tammikuussa tavataan Palleroinen..siis siellä ruuhkassa ;)

+++++++++++++++++++++PLUSSA TSEMIÄ MUILLE!++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ihanaa kun on tää palsta..kun nyt on tällainen tilanne (huoh) että mulla on noiden sekasin olevien kiertojen takia seurattu hormoneja ja raskaushormoni tippui nollille marraskuun alussa. Viime pe. kävin labrassa ja muistin vasta tänään soitella tuloksia. Tulos: hcg 1950!!

Tein tottakai kotitestin (ajattelin, että on tapahtunut joku sekaannus) ja vahvat viivat tuli!! Ja vuotoa on siis ollut (paitsi tänään) Soitin hädissäni yksityiselle lääkärille ja ruinaamalla ottivat minut ultraan. Siellä sikiöpussi oli, oikeassa paikassa, mutta alkiota ei paikannettu (sanoivat, että johtuu siitä, että pussi vastaa viikkoja 4+ 6) Tässä nyt sitten piinaillaan, tapahtuuko jotain ja löytyykö jotain, "kesken tämäkin menee"- hokemaa toistan päässäni ja olo on lohduton.

Mulla vaan sattuu olemaan pelkästään huonoja kokemuksia noista raskaudenaikaisista verenvuodoista.

Sori, tää teksti oli nyt täysin omaa napaa, mutta olen tosiaan niin ymmälläni tilanteesta. Onko kellään mitään kommentteja??

Terveisin bellamariia kp/rv/km ?????

Onnea plussanneille!! Toivotaan että olis TOSI tarttuvaa!!! :)

Bellamariia: itselläni ei ole ollut vuotoa raskausaikana, mutta eräällä tuttavallani on ollut alkuraskaudessa tiputteluvuotoa juuri silloin kun olis normaalisti ollu menkat. Hän sai ensimmäisellä kerralla tietää ekalla neuvolakäynnillä ja sitten varmistui ultrassa että oli jo raskautunut kuukautta aikasemmin kun oli kuvitellut. Hän ei ollut tätä tajunnut koska oli sitä tiputteluvuotoa. Että ei se ihan epätavallistakaan varmaan ole että on vuotoa vaikka olis raskaana. Mutta ymmärrän kyllä jos sua mietityttää tilanne. Itse varmaan varaisin vielä uuden ultra-ajan joka olis n.rv 8 (silloin pitäis jo sikiö ja sydämenlyönnit näkyä).

Mulla ens viikolla eka ultra. Jännää..

Yhteistyössä