=)Vauvahaaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomasin, että kauan kadoksissa ja unholassa ollut ketju on palannut riveihin. Hyvä, hyvä....

Kirjoittelin tässä porukassa joskus n. vuosi sitten. Raskautunut en ole minäkään vielä. Ollan yritetty ottaa rennosti tjot-meiningillä tämä vauvaprojekti. Vuosi on siis jo haaveiltu. Mulla vaan on nuo haaveet aika pelonsekaiset edelleen, edellinen raskausaika ei ollut ihan mutkatonta.

Ollaan muuten nukan kanssa samanikäisiä :)

Olishan se kiva, jos saataisiin taas aktiivisia kirjoittelijoita mukaan remmiin, ( itse aika laiska kirjoittelemaan, mutta lueskelen kyllä ahkerasti) niin voisi jossain jakaa nämäkin ilot ja murheet.

Hallelujaa haavailijoille!!!

Tulin taas pitkästä aikaa kurkkaamaan, kun pikkulinnut lauloivat, että tässä ketjussa on taas enemmän elämää :o)

Tervetuloa vaan uudet haaveilijat pitämään ketjua hengissä, ainakanaan allekirjoittaneella ei enää energiaa riitä vatvomaan vauvahaaveita. Käväisen aina silloin tällöin täällä kuitenkin kurkkaamassa.

Olen kirjoitellut tässä ketjussa helmikuun -04 lopusta, eli yli kaksi vuotta jo. Ehkäisy on lopetettu heinäkuussa -04. Hoitoihin ja tarkempiin tutkimuksiin (PCO-tyyppiset munasarjat on todettu ultralla vajaa vuosi sitten) emme halua lähteä, joten aika näyttää, jäämmekö lapsettomiksi vai saammeko joskus oman pienokaisen.

Olen myös kertonut tarvittaessa sopivan tilaisuuden tullen tästä meidän tilanteesta, koska viimeksi viikonloppuna saatiin uteluja, että koskas teille semmoinen pikkuinen tulee... Tuumasin, että voi olla ettei koskaan, kun mussa on vähän vikaa ja että pieni ihme on jos meille joskus vauva tulee. Menipä utelija hiljaiseksi, eikä varmaan enää utele uudestaan. Kun kertoo, miten asiat ovat, niin ei tarvitse kuunnella utelujakaan ;o) Vaikka ei tää lapsettomuus sinällään enää mikään kamalan katkera paikka ole, mutta kuitenkin. Vauva olisi kovin tervetullut, eikä utelut kahden vuoden yrittämisen jälkeen tunnu kivoilta. En oikeasti edes ymmärrä, miten joillain on pokkaa kysellä keneltäkään tuommoisia asioita! Luulisi nyt ymmärtävän, että raskaudesta kyllä tiedotetaan siinä vaiheessa, kun jotain tiedottamista on.

Rankkaahan tämän asian hyväksyminen on ollut, monet itkut on itketty ja itsesäälissä pyöritty. Kieltämättä vieläkin tekee pahaa nähdä raskaana olevia naisia ja lukea juttuja, kuinka joku on tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Miksi meille ei anneta lasta?

Muuten elämääni kuuluu hyvää, aloitan taas pidemmän työrupeaman parin viikon päästä, miehen kanssa sujuu mukavasti (syksyllä tulee jo kaksi vuotta meidän avioitumisesta!) ja harrastukset pitävät mielen virkeänä. Puhumattakaan pihatöistä, joita tässä ok-talossa piisaisi vaikka muille jakaa!

Ja kolmenkympin rajapyykki lähestyy uhkaavasti.... ;o))

Plussaonnea aktiivisille haaveilijoille (ja tietty vähemmäkin aktiivisille) ja oikein mukavaa kesän alkua!

T. Karpalo

Enpä ole ennen tätä ketjua lukenut, mutta ajattelin nyt kommentoida, kun oli jotain mielen päällä. Harmittaa todella Karpalo sinun puolestasi, ettette halua mihinkään hoitoihin lähteä. Tietysti se on oma valintanne, eikä minulla ole oikeutta sitä kyseenalaistaa. Mutta halusin vain kertoa, että toisinaan PCO on hyvinkin helppo hoidettava ja vauvanne voi olla vain muutamasta pilleristä kiinni. Ovuloimattomuutta, mitä PCO siis aiheuttaa voidaan hoitaa esimerkiksi clomifenilla tai metformiineilla, eli siis ihan vain tableteista on kysymys, ei sen rankemmista hoidoista. Ja joillakin hoito auttaa jo ensimmäisellä kerralla...eli jos esim. kyseistä hoitoa gyneltä lähtisit pyytämään niin tulosta saattaisi tulla jo ensi kierrosta...Halusin vain, että miettisitte asiaa, mutta toki päätös on omanne, enkä halua teitä mihinkään painostaa. Plussia toivon koko köörille!

Karpalo, sä oot rohkee!!! Toi on oikeesti asiallista, että sanoo suoraan uteluihin, koska ihmiset on uteluillaan tosi ajattelemattomia. Meillä on tosiaan miehen kanssa yritys aluillaan, joten en tie miten ite tuossa tilanteessa reagoisin. Tosin kun anopin utelut rupes oikein rassaa niin sopivan tilaisuuden tullen sanoin sille (ihan yleisellä tasolla) , että on niin väärin kun ihmiset utelee jatkuvasti, et ei kaikki voi saada lapsia. Ei oo sen jälkee kyselly eikä vihjaillu mitään vauvoista:D

Vaikka meil tosiaan projekti alussa mietin tosiaan nyt jo tuota perinnöllisyyttä koskien raskautumista. Mä luotan siihen, että kun diitä ei enempääspekuloida tuosta aiheesta se on varmasti niin ettei se vaikuta:)

Plussia kaikille, eikä luovuteta!!!

Minä vaan: Clomit ja Terot +ovistikut on jo kokeiltu, tuloksetta. Enempää en enää jaksa edes lähteä kokeilemaan, eikä gyne niitä ehdottanutkaan kun pari kk sitten kävin. Seuraava askel olisi sitten gynen mukaan inssi, eikä siihen haluta lähteä, siitä ollaan oltu miehen kanssa yhtä mieltä jo alusta saakka. Hoidoilla siis tarkoitan näitä isompia juttuja, inssiä jne.

Meillä alkoi jo seksielämä kärsiä niin paljon tästä jatkuvasta pakkopulloseksistä, että katsottiin parhaaksi lopettaa kaikki hermoilu ja yrittäminen. Hommiin kun oli ryhdyttävä oviksen aikaan, halutti tai ei. Pahimmillaan se olikin semmoista, että mä tokaisin miehelle, että ""äkkiä sitten, että päästään nukkumaan""... Olipa tosi nautinnollista seksiä juu :o( Mutta pakko oli hommailla, turhaankaan en hormoneja viitsinyt syödä! Loppukierto olikin sitten aina ihan kuollutta, kumpikin tuntui vaan olevan helpottuneita siitä, ettei TARVITSE harrastaa seksiä! Ei kertakaikkiaan enää tehnyt mieli.

Lasta emme ihan niin paljon halua, että sen takia pilaisimme seksielämämme kokonaan. Nytkin on mennyt aika kauan, että ollaan taas opittu rakastelemaan vain ja ainoastaan silloin, kun siltä tuntuu. Näin on hyvä, jos lapsi tulee niin se tulee, jos ei niin ei. Meidän elämässämme kun on muutakin kuin raskauden yrittäminen.