Vauvahaaveet syksylle 2011

  • Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti
Martta
Pahoittelut Inkku ja Mamma negoista. Se on niin mälsää katsella sitä yksinäistä kontrolli-viivaa. Sitä itsekin tuijottelin tänä aamuna. Testasin nimittäin niillä Prismasta ostetuilla Pregcheck tikuilla, ja se oli niin nega kuin voi olla. Tosin niissä ohjeissa sanotaan että pitäisi testata vasta kun menkat on myöhässä, eikä sanottu mikä herkkyys niissä on. Eilisessä Cleabluen tikussa edelleen on se haamu ja mieskin sen näkee ilman vaikeuksia. Pitikin mennä avaamaan se digitesti ja kaivamaan sieltä se liuska, herättää vaan turhia toiveita.

Huomiselle odottelen tätiä, ja jos menee kuin ennenkin niin tänään voi jo tulla tuhrua.

Martta, kp 25 ja dpo 13
 
digidigi
Sitä digi-testiä ei ole tarkoitus purkaa ja liuska itsessään ei kerro mitään. Tulos tulee lukea testistä sellaisenaan. Käsittääkseni siihen digi-testin liuskaan tulee aina useampi viiva.
 
Mamma
Täälä kans ihmetellään että missä se täti viipyy.. En edelleenkään vaan usko 100% koti testeihin.. Tiedän toki että TK:ssa käytetään samaa testiperiaatetta, mutta kun esikoisen aikaan kotona tein aiknakin sen viis testiä viikon sisällä ja sitten TK:n testi vasta oli positiivinen.. En tiiä mikä siinäkin oli.. Silloin oli menkat jo kolme viikkoo myöhäs.

Mutta saa nähdä mitä tulee.. Tätiä tai jotain muuta odotellessa. Menkkamaista särkyäkään ei oo ollu ilmassa, ainoastaa perhosia mahassa.

Pahoittelut Martalle. :( Toivotaan jotta testeihin on tullu "painovirheitä" oikeen urakalla. ;D
 
Martta
Kiitos taustailijalle kommentista. Joo tiedän että sitä digitestiä ei pitäisi purkaa, ja negahan se tulos on.

Mammalle pahoittelut myös negasta. Mut toivotaan että menkat ei tule ja saat taas viiveellä sen plussan, vaikka sitten TK:ssa. Ainahan voi menkkojen ollessa myöhässä pyytää niitä ottamaan vaikka verikokeena sen hcg arvon.

Oma napa. Ei ole tuhrua eikä vuotoa vielä näkynyt. Mitään oireita ei juurikaan ole. Kohta viikonverran on nuha kiusannut, ja tietty jo elättelin toiveita että voisitko se olla "raskausoire" mutta luultavimmin johtuu siitä että flunssakausi on menossa ja sitä on paljon liikkeellä. Tänä aamuna en jaksanut testata, niin nega se eilinen liuska oli. Odotellaan rauhassa.

Martta, kp 26, dpo 14 (tasan 2 viikkoa inssistä)
 
Neta
Pahoittelut negoista! Toivotaan että ne vielä muuttuisivat plussiksi! Martalle kärsivällisyyttä odotteluun ja Mammalle tsemppiä myös, jos se plussa näkyisi taas vasta myöhemmin. Inkku, mulla edellisessä raskaudessa oli juuri niin että se jokakertainen tuhruilu ei alkanutkaan vaan alkoi raskaus. Toivottavasti se on myös sulla hyvä merkki!

Itsellä tässä kierrossa tiputtelu loppui 4+3, kesti viikon verran. Viikonloppuna meinasin testata uudelleen saanko vielä testiin plussan. Toivotaan että pieni on kestänyt tiputtelun eikä ole tipahtanut kyydistä!
 
Nel.
Netalle peukkuja! Harmitukset negan testanneille.

Täällä on menkat vähitellen poistumassa...kestää vaan aina tää lopputuhruttelu.

Mähän oon sellainen että alan hysterisoitumaan juuri just sen tyyppisistä uutisoinneista, kuin nyt että kosmetiikka saattaa olla vaarallista raskausaikana. Lukekaa Ylen Akuutti sivuilla oleva artikkeli. Miksi ei asiaa sitten oikein kunnolla tutkita, ja niitä tuotteita poisteta myynnistä, joissa jotain vaaraa saattaa olla. Kyllähän se kun katsastaa jonkun purkin kylkeä, niin alkaa ahdistaa se aineisosien määrä mitä niissä on. Kyllä mä oon aina meikannu, ehkä nykyään vähemmän kuin ennen, hiusväriä käytän ja hiustuotteita, mutta en käytä hajuvesiä enkä vartalovoiteita - liian tuoksuva kosmetiikka on aina ahdistanut. Mietin vaan että mikä osuus kosmetiikalla sitten on raskaaksi tulemiseen?

Tänään aion ottaa muutaman lasillisen pikkujouluissa - oikeesti en ole koko syksynä yhtä lasia enempää kerralla ottanut. Ja oli tossa varmaan runsas kuukausi etten ottanut edes kulausta alkoholia. Hyvähän sitä raittiimpaa linjaa ois jatkaa...Mutta jospa sen tipattoman sit aloittaa taas hoitojen myötä.

Nel.
 
Martta
Nel: ..............35v ...........yk22..............(2).............kp 29-30..........
Martta: .........30v............yk16...............(1).... .........kp26...........29.12
Tähtisumu: ...33v............yk15................(2)......... ...kp28-32.............
Mamma:........24v............yk4.................. .(3)..............Kp 30..............29.11
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11, plussa 28.11

Päivitin listaa omalta osaltani, ja poistin Nelin ja tähtisumun vanhat jännäpäivät. Päivitelkää itse noita muita tietoja.

Täällä on käyty äsken veskissä, ja ekat tuhrut on havaittu ja selän jomotukseen otettu buranaa. Todennäköisesti vasta huomisen voi laskea kp1:ksi. Että yk16 lähtee käyntiin ja pitää tänään hakea Femarit apteekista. Niitä sitten napsitaan kp2-6, ja varaan huomenna sit kontrolliultran ens viikon loppupuolelle. Usko hiipuu pikkuhiljaa insseihin ja tuntuu että kohti IVF:ää askelletaan. Onneks tulee pitkä viikonloppu niin saa rauhassa levätä ja yrittää karkottaa taas tätä pettymystä.

Martta jonka ovella täti jo on. Pidän sitä täällä että jättää teidät muut rauhaan.
 
Martta
Peukuttelen että mamman plussa siitä vahvistuu. Varmasti jos testaat tänään aamulla niin plussa on jo vahvempi.

Täällä siis täti on kylässä, ja lasken nyt eilisen jo kp1:ksi kun vuotoa kuitenkin jo eilen tuli kohtuullisesti. Eli tänään sitten pitää aloittaa Femar tabletit. Toivottavasti en kovasti saa niistä väsymystä ja pahoinvointia, joista apteekissa varoiteltiin.

Martta, kp 2, yk16 (3.inssi edessä)
 
Nel.
listapäivitys
Nel: ..............35v ...........yk24..............(2).............kp 29-30..........23.12
Martta: .........30v............yk16...............(1).... .........kp26...........29.12
Tähtisumu: ...33v............yk15................(2)......... ...kp28-32.............
Mamma:........24v............yk4.................. .(3)..............Kp 30..............29.11
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11, plussa 28.11

Mielestäni kyllä jo päivitin itselleni uuden jännäpäivän. Mutta tuo yk oli vielä väärä. Nyt on sit kaksi vuotta tahkottu. Käsittämätöntä. Vuodet vierii niin nopeesti.

bd
 
Mamma
Itte en listaa ainakaan vielä päivittele, kun ei oo mitään tuhrujakaan..
Tosiaan ajattelin kans että aamun testillä pitäis varmaan paikkaansa, mutta ei ollu testiä.

Tänään iltapäivällä testasin, tällä kertaa apteekin omalla testillä.. Se näytti taas selvää nega viivaa, mutta positiivisen puolella tuli taas vaakatasoon pitkäks aikaa viiva. Mutta tulos oli nega jos tarkkoja ollaan..

Missä se täti nyt sitten vaan viipyy?? Vai onko mulla joku valeraskaus?? Maha jyskyttelee edelleen silloin tällöin. Vuotoa ei oo minkäänlaista jne..

Kun tietäis.. Ja eilen olis se haalea plussa. :/ EI kait taas muuta ku odotelua, mutta tuntuu niin nopeesti menevän nää päivät kun odottaa että millon vois varmanpäälle testata. Mullakaan kun ei yleensä se täti oo juuri myöhästyny, korkeintaan kaks päivää.
 
Mamma
Se haamu tuli sit ulos... :( Eli vuoto alkoi viime yönä ja oikeen urakalla. Illalla vielä kun aloin nukkuu niin samaa perhosen lentoa masussa. Mutta aamulla heti kun heräsin vihlas siihen malliin että nyt on jotain muuta. No peti punasena samaten kun jokainen muukin paikka..
Eli vuoto oli tosi paljon vahvempaa ku aiemmin.
No täti nyt tuli ja uusia tuulia kohden.

Tänään esikoisen syntymäpäivä. Hurjalta tuntuu että ehkäisy lopetettiin loppukesästä ja nyt seuraava tädin odotus menee jo ens vuoden puolelle.

Nel: ..............35v ...........yk24..............(2).............kp 29-30.............23.12
Martta: .........30v............yk16...............(1).... .........kp26.................29.12
Tähtisumu: ...33v............yk15................(2)......... ...kp28-32.............
Mamma:........24v............yk5.................. .(3)..............Kp 30..............4.1.
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31...........26.11, plussa 28.11
 
Inkku
Pahoittelut Martta ja Mamma tädin tulosta:)Tääläkin on varmaan jo toivo mennyt, eilen dpo14(vaikka varmaks en voi sanoa koska tällä kertaa en tikuttanut ovista) testasin puhtaan negan.Täti ei silti ole vieläkään kurvannut, jomotteluja on ollut vaikka kuinka monta päivää ja tosiaan tuhrut puttuu että ei tässä muuta voi kuin odotella...

Inkku
 
Neta
Voi ei, Mamma :( Kurja juttu! Lohdutuksen halaus!
Inkkua vielä pidetään jännityksessä!

Itse testasin tänä aamuna vahvan plussan, eli toistaiseksi kaikki hyvin. Seuraavaksi neuvola ja alkuraskauden uä, eiköhän sitten tunnu jo todelta..

Toivon teille kaikille plussia sydämeni pohjasta, ja voihan olla että näissä merkeissä vielä tavataan. Tunnelmallista joulun odotusta kaikesta huolimatta ja voimia ja jaksamista hoitoihin niille jotka niitä joutuvat käymään läpi. Toivottavasti tekin saatte joskus oman pienen vauvan syliin :) Nelille eritystsempitys ja rutistus, joulu voi olla raskasta aikaa nyt kun on surua ja ikävä
:( Poikkean täällä katsastamassa kuulumisia ja olen hengessä mukana!

Neta 5+2
 
Inkku
Ei edelleenkään tätiä eikä tuhruja,enkä kyllä oo testannutkaan pe jälkeen.Onkohan mun ovis sittenkään ollut sillon kp 8 ....Kyllä tässä nyt pidetään jännityksessä:)Koskahan sitä viitsis uudelleen testailla...

Inkku kp 24 (dpo 16, ehkä..)
 
Mamma
Kiitos teille lohdutuksen sanoista. Tää tosiaan kolahti edemmän kun muut tädin tulot. :(
Tällä kertaa otin isännänkin todella jännitykseen mukaan. Heikon plussan näytin isännälle, mutta tajusi isäntäkin olla iloitsematta vielä..

Seuraavaa ovista odotellaan joulun tienoilla.. Pitäiskö sitä vaan ottaa ovistikut käyttöön? Vai odotella vaan, josko täälä olisi alkuvuodesta jälleen hedelmällistä aikaa. ;) Aiemmat lapsukaiset kun ovat saaneet tammi-maaliskuussa alkunsa.

Plussa tuulia Inkulle.
 
Martta
Mammalle suuren suuret pahoittelut. *halaa*

Ja Nelille lohdutukset kahden vuoden rajapyykin rikkoutumisesta.

Inkulla vielä jännitystä ilmassa. Voihan se plussa vielä yllättää jos ovis ei ollutkaan ihan niin aikaisin.

ON: täällä jo kp 5, ja enää tänään ja huomenna otettava Femaria. Onneksi mitään ikäviä sivuvaikutuksia niistä ei ole tullut. Tosin mun annostuskin on puolet normaalista, koska lääke on vain oman oviksen tukena. Netistä olen kovasti lueskellut kokemuksia lääkkeestä. Luin jopa että joissain hoitopaikoissa inssejä ei tehdä ollenkaan ilman lääkkeitä, koska se parantaa onnistumisen todennäköisyyttä. Ja toisaalla sanottiin että Femar parantaisi munisten laatua. No saa nähdä miten käy. Keskiviikkona eli kp7 on jo eka ultraus. Halusin sen suht aikaiseen vaiheeseen, koska mulla on ilman lääkkeitäkin jo kp 8-9 ollut hyvän kokoiset follit, joten parempi tsekata ajoissa miten lääke on vaikuttanut, ettei ovis vaan mee ohi. Samalla voidaan tehdä suunnitelma miten edetään jos ovis uhkaa osua viikonlopulle. Meidän hoitava lääkäri jäi sitten mammalomalle, joten toiselle lääkärille mennään nyt jatkossa.
 
Nel.
Aika jännä juttu että lääkäri itse jää mammalomalle, mahtaa tuntua monesta ikävältäkin. Meidän klinikalla kaikilla lääkäreillä on jo hedelmälliset päivät ohi.

Niin siis jos sellainen ihme tapahtuis että tässä kierrossa tärppi tulisi, niin sitten se ehtis vielä ennen kuin 2 vuotta yritystä täynnä. Voih, suokaa mulle se ihme.

Nyt vaan sit bongailee ovista.

Nel. kp12 tai jotain
 
Martta
Tuosta lääkäristä ja sen raskaudesta. Olin jo koko syksyn katsellut että onkohan se raskaana, mutta hyvin se vaatteilla ja sillä tohtorin takilla sai sitä peiteltyä. Mitään hän ei siitä itse sanonut enkä tietenkään kehdannut kysyä. Kun pari viikkoa sitten kävin inssissä niin mieluusti olisin häneltä itseltään kuullut että meillä lääkäri vaihtuu, enkä hoitajalta puhelimessa. Enkä hän koki se vaikeaksi asiaksi ottaa puheeksi kun potilaat on siellä tasan yhdestä syystä.

Nelille menestystä oviksen bongailuun :)

Toivotaan mamma että teillä on taas alkuvuoden taikaa ;) Minusta ovistikut on kyllä tosi käteviä niin tietää minkä pituista kiertoa on odotettavasiussa. Tosin nyt näiden hoitojen kanssa sitä ovista pitää tikuttaa ihan lääkärin määräyksestä.

Mitenköhän Inkun tilanne on kehittynyt...

Martta, kp 6 eli nokka on jo kohti seuraavaa ovista ja inssiä
 
mammaksi?
voisin liittyä tähän ketjuun mukaan! eli vauva ois kovasti haaveissa nyt yk2 menossa.kp 7/28
viime menkat tosiaan alko 1.päivä ruskeena toka verisenä ja kolmas ruskeeta ja siihen ne loppuki.tissit on vaa kipeytyny koko ajan enemmän.rupes epäilyttää et olikohan nuo ees menkat....mut ei viitti haaveilla turhaan.
 
Salama83
Kävin lueskelemassa teidän kuulumisia jälleen ja ajattelin tässä ohi mennessä käydä huikkaamassa terveiset kaikille, niin vanhoille tutuille kuin uusille. Itsellä ei (vielä) vauvakuume vaivaa uudestaan, esikoinen kun on vasta 10 kk. Tosin kyllähän se aina takaraivossa on, että mitä jos kakkosta joutuukin odottamaan. Ensimmäistäkin tehtiin suunnilleen vuosi. Ehkä alamme yrittää sitten, kun yövalvomiset ja muut vähän rauhoittuvat tai olen käynyt vähän työelämässä pyörähtämässä tässä välissä. Tulen sitten takaisin ja toivon, että täällä on vain uusia naamoja (tai teitä seuraavaa yrittämässä) :)

Tunnelmallista loppuvuotta kaikille!
 
Tiiti
Vielako mahtuu mukaan'? Eli pikkukakkosta ollaan haaveilemassa.
Miehen kanssa ollaan yritetty toista jo muutaman kuukauden .Nuorikki tayttaa vuoden tossa ensi kuussa.
Menkkihin olisi aikaa vIela noin viikko .Tuntemuksia raskauteen ei oo suuntaan eika toiseen.
No,katellaan saapuuko tati ajoissa vai oisko se tarppi sttenkin jo kaynyt.
 

Yhteistyössä