Vauvahaaveet kesä/syksy 2010

  • Viestiketjun aloittaja Hermis
  • Ensimmäinen viesti
Salama83
Meikäläisen haaveilu palkittiin viikko sitten perjantaina, kun maailmaan syntyi suunnitellulla sektiolla poikkitilan takia aivan ihastuttava tyttövauva (49 cm, 3920 g). Juuri eilen sanoin miehelle, että ajattele, tällainen saatiin aikaiseksi. Olen vakuuttunut, että tällekin palstalle saadaan lisää yhtä upeita uutisia jatkossa. Tsemppiä tuleviin kiertoihin!

Salama83 ja tyttö 8 pv
 
Martta
Salamalle tuhannesti onnea pienen rinsessan johdosta! Täällä haaveilu omasta kääröstä jatkuu ja saa toivottavasti joskus yhtä onnellisen lopun kuin teillä.

Tähtisumu lupaili testailla pe-la...innokkaaa jo odotellaan tulosta!

ON: olo on kuin jyrän alle jäänyt. hartioita ja niskaa kolottaa, alaselkää kolottaa iskias tyyliin, nenä on tukkeessa. Lisäksi vatsa ollut ihan sekaisin. Olisiko kunnon lenssua puskemassa päälle. Raskausoireiksi ei uskalla näitä tulkita. Aikaisintaan testaan ke-aamuna (kp 29) joka on eka päivä jolloin menkkoja voisi odotella tulevaksi.

Martta, kp 26
 
Inkku
Heipat kaikille!
Martalle pidän täälä peukkuja, toivotaan että nyt olis tärpännyt.Itsellä tosiaan tuo alaselän jomotus oli näin jälkeenpäin ajateltuna se selkein raskausoire, joka alkoi jo reilu viikko ennen oletettuja menkkoja ja vaivas tosiaan yölläkin niin ettei kunnolla saanut nukuttua.Että lupaavalta kuullostaa:)

Täällä on varhaisultra takana , jossa näkyi vahva syke:)LA myös siirtyi viikolla eteenpäin omista laskuista.Nyt vasta oikeastaan tajuaa, että masussa todella jotain elämää on:)

++++++Paljon plussatuulia kaikille!+++++++

Inkku rv 7+1
 
Martta
Kiva kuulla Inkku sinun kuulumisia, ja hienoa että kaikki on mennyt hyvin. Itsekin olen päättänyt että jos joskus tästä raskaudun niin todellakin pistän euroja peliin ja menen yksityisesti varhaisultraan.

Toivotaan että selkäkipu olisi jotain enteilevää. Itse asiassa kun mietin niin mulla oli pari viikkoa sitten (limoista päätellen oletetun oviksen aikaa) myös hirveä iskiaskipu yöllä, ja hyvä että seuraavana päivänä pystyin kunnolla kävelemään. Ehkä selkäkivut vois siis liittyä siihen että tuolla kohdun suunnalla jotain tapahtuu. Tai sitten vaan haluan kuvitella omiani :)

Huhuu Tähtisumu...miten menee. Toivottavasti täti on unohtanut teidän osoitteen.

Martta kp 27
 
Martta
Pikainen päivitys. Kävin lääkärissä, kun niska ja hartiat on niin jumissa. Jotta tiedän uskallanko ottaa lääkkeitä niin kävin äsken täällä työpaikan veskissa tekemässä Apteekin oman testin. Ihan puhdas nega se oli. Edellisestä vessakäynnistä oli kulunut about 3 tuntia. En vielä halua lopullisesti uskoa tuohon negaan, joten nappailen nyt vain panadolia :)

Martta kp, 28/28-34
 
Kerttunen
Ihania uutisia, Salama. Sylintäydeltä onnea koko perheelle!

Martta, ei sitä vielä tosiaan tiedä, onko plussa vai nega. Aamupisusta pitäisi näin varhaisessa vaiheessa testata, eikä tulos ole siltikään mitenkään taattu.

Inkulle onnea sykkeen näkemisestä. Huisi tunne tuo, kun ne ekan kerran näkee.

Harmi, että Nelin menkkajomotukset ovat palanneet. Onneksi sentään tuhrut pysyvät poissa lugejen ansiosta, ettei tule ihan turhaan niitä käytettyä.

Minulla menossa kp 11 ja kävin tänään ultrassa. Johtofolli on jo erottautunut, joten ei tarvitse pelätä monikkoraskautta ainakaan sen takia. Menopuria vielä pistellään ainakin kerran, perjantaina uusintaultra. Tarkkaa seurantaa minulla on ollut, joten ei ole tarvinnut miettiä, missä kohtaa milloinkin mennään. Viikon sisälle tulee kolme ultraa. Rahaakin siihen kyllä palaa, mutta olen nyt valmis katsomaan tämän kortin loppuun asti, ettei tarvitse miettiä myöhemmin, mitä jäi tekemättömäksi tämän asian suhteen.
 
Martta
Olet Kerttunen oikeassa, että oli oikeastaan hölmöä testata jo silloin tiistaina. Etenkin kun en kuitenkaan uskaltanut/halunnut vielä uskoa sitä negaa :) Edelleenkään ei menkoista vielä tietoa. Eilen iltalämpö oli jo palannut suht normaaliksi 36.8 (viime viikolla siis päälle 37) mutta en sitten tiedä johtuuko siitä että en ole raskautunut vai siitä että olen nyt pari päivää syönyt niska-ja hartiasärkyyn panadolia 2tablettia päivässä. Mitään erityisempiä tuntemuksia täällä ei sitten olekaan. Ehkä ennemmän niitä että menkat varmaan kohta alkaa mutta se on vaan sellainen henkisen puolen tuntemus. Ehkä yritän säästää itseäni isommalta pettymykseltä. Viikonloppu ollaan pois kotoa, joten ajattelin että jos huomenna testailisin aamupissasta ennen töihin lähtöä. Seuraava onkin sitten maanantai aamuna, jos ei edelleen mitään ole tapahtunut.

Hienoa Kerttunen että ultra oli positiivinen. Tuuthan päivittämään tilanteen taas seuraavan tarkastelun jälkeen. Itse olen kanssasi samoilla linjoilla, että tarvittaessa homma katsotaan loppuun asti euroja säästelemättä.

Tähtisumu on vissiin kadonnut nettiavaruuteen...Tule kertomaan tilanteestasi sitten kun siltä tuntuu. Täältä pidetään peukkuja kuukauden ekan plussan puolesta.

Martta kp 30
 
Martta
No niin. kp 30 vaihtui sitten äskeisellä vessakäynnillä kp 1:ksi eli yk5 pyörähti liikkeelle. Vatsaa ja alaseläkää siihen malliin jo pikkaisen jomotteleekin. Kierto oli tällä kertaa 29 päivää. Tänään voinkin sitten ottaa kunnon lääkkeet tuohon niska-hartia särkyyn.
 
Martta
No voi hitsin hitsi Tähtisumu. Samassa veneessä siis ollaan ja molemmille tuli se ei-toivottu vieras tässä kierrossa. Mutta me tytöthän ei luovuteta vaan jatketaan harjoituksia. Kyllä se vielä palkitaan. Ite olen ajatellut niin että koska suurin osa kuitenkin vuoden yrityksen jälkeen on raskautunut, niin mitä pidemmälle yritys etenee, sitä todennäköisempää tärppi on =)

Oli muuten niin järkyttävät menkkakivut eilen. Meinasi taju lähteä. Ihmettelen vieläkin että sain auton ajettua töistä kotiin. Panadolista ei kyllä ole mihinkään, bura-caps sitten viimein auttoi.

Martta, kp 2
 
Nel.
Ovisajat käsillä, ja jo parina iltana tällä viikolla puuhasteltu...ja joka toinen päivä tyyliä tässä jatketaan. Ovistestin teen kai huomenna - en kyllä aio montaa liuskaa tuhlata.

Viikonloppu sentään edessä. Nykyään sitä elää aina vaan viikonloppua odottaen - nyt pari viikkoa töitä takana. Voi että väsyttää. Yritän suhtautua positiivisesti, että niin sitä aikoinaan juuri samaisessa työpaikassa samalla lounasruokavaliolla aikoinaan raskauduin. Koko ajan sitä vaan laskeskelee, että jos nyt tärppäis niin milloin alkais uusi äippäloma. ;) Mitähän pomo sanois....
 
Nel.
Eipä tarvinnu tehdä kuin yksi ovistesti eilen, sillä heti pärähti kaksi viivaa, ja kun kerran vatsaa jomotti koko illan niin siinä se sitten oli. Ja tilanne hyödynnettiin. Ovis tuli kylläkin paria päivää aiemmin kuin olin odottanut. Eli ehkä tosiaan luget sen verran hämää, kun ne vähän siirsi menkkoja eteenpäin, niin sitten ovis tuntui tulevan aiemmin, kuitenkin tasan 4 viikkoa edellisestä oviksesta.

Onpa ollut mukava perheen keskeinen viikonloppu.

Hyvää Ystävänpäivää ja laskiaista kaikille!

Nel kp14
 
Martta
Onnittelut Nel:lle oviksen mallikkaasta bongauksesta ja hyödyntämisestä! Ja toivottavasti siellä Kerttusella johtofolli on kohdannut parhaan mahdollisen simpan :))) Tähtisumullakin alkaa olla jo kohta ovisajat käsillä joten tsemppiä miehen kellistykseen.

Omaan napaan ei sen ihmeempää. Täti on poistumassa takavasemmalle. Niin oudot oli kyllä nämäkin menkat (alkuun siis järkyt kivut ja vain tosi vähän vuotoa) että varasin maaliskuun alkupuolelle ajan tutulle gynelle. Pelkään että jos vuotoa ei kunnolla tule, niin onko limakalvo ollenkaan vastaanottavainen mahdolliselle hedelmöityneelle munasolulle. Eli toivotaan että gyne vois ultrata ja tarkastaa onko kaikki sillä suunnalla ok.

Tässä kierrossa aion tikutella ovista ekaa kertaa eli enää viikko niin sitten jo pääsenkin sitä harjoittelemaan.

Martta, kp 5
 
Kerttunen
No voihan sentään, täti löysi sekä Martan että Tähtisumun. Mutta onneksi aina alkaa uusi kierto ja siinä uudet ja samalla niin entisenlaiset kujeet.

Ihan hyvä käydä gynellä näyttäytymässä, Martta, jos kerran mietityttää, että mikäs täti kylässä kävikään.

Nelille pärähtänyt plussa ovistestiin ja hyödynnetty. Niin sitä pitää.

Mä näyttäydyin gynelle perjantaina ja johtofolli oli jo kasvanut isoksi palluraiseksi. Irroituspiikin iskin lauantaina iltapäivällä, mutta gyne sanoi, että saattaahan tuo irrota itsekseenkin. Parin tunnin päästä piikistä tulikin aika kovia kipuja vasemmalla puolella. Reippaasti yritettiin ovista hyödyntää ja nyt näyttääkin lämmöt olevan yli 37, joten edessä on kaksi piiiiiitkää viikkoa ennen tädin hyökkäystä. Mutta yritetään tässä nyt kuitenkin olla positiivisella mielellä, vaikka mahdollisuudet aika pienet ovatkin. Jos ei tähän uskoisi yhtään, ei lääkkeitäkään kannattaisi napsia.
 
Martta
Kyllä me kaikki täällä uskotaan, että Kerttusella nyt napsahtaa! Varmasti extra jännää kun tietää varmuudella että munasolu on matkaan lähtenyt ja "vastapelureita" sille lähetetty.

Ajattelin tosiaan että oman mielenrauhan vuoksi käyn siellä gynellä. Edellisestä käynnistä ei ole kuin puoli vuotta mutta silloin vielä söin pillereitä, joten nyt eka pilleritön tsekkaus. Tarkastus osuu kp 23:ksi. Olisin halunnut ajan puoliväliin kiertoa (jota näkyisi mahdollinen ovis) mutta oli otettava mitä oli tarjolla. Ainakin tuolloin pitäisi näkyä limakalvo siinä vahvuudessa kun se ennen menkkoja on.

Plussapuhureita kaikille +++++++++++++puuuh puuuh+++++++++++++
 
tähtisumua
Täällä huuli pyöreenä, kun pärähti eilen ovistestiin plussa. Ja tänäänkin. Käytössä siis digitaalinen clearblue. Nyt alkoi jomotus. Ovis on vaan aikasessa, kun odottelin viikonlopulle. Eilen to-del-la-kin hyödynnettiin ovisplussa ;) Tänäänkin on iltapainit edessä. Mies jo tankkaa ;)

Ehkä tuo ovis tuli ajoissa, kun en ottanut tähän kiertoon hirveesti ressiä. Tuloo jos tuloo ja napsuu jos napsuu. Oli vaan ylläri kun hymynaama pamahti testiin. Hyvä, että aloitin testailut...

Kyllä sullakin Martta on kohta ovisajat taas käsillä.

Nelille ja Kerttusellekin kaikki peukut pystyyn. Pääasia, että kaikki toimii alaosastossa...toivoa on.
 
Martta
Heissan leidit!

Täällähän on porukalla hienosti ovikset löytyneet ja kaikki ovat niitä ahkerasti hyödyntäneet. Jännittävä helmi-maaliskuun vaihde siis tulossa tähän ketjuun. Joukkoraskautumista siis toivotaan.

Itse ajattelin aloittaa tikutuksen ensi maanantaina eli kp 12. Toivotaan että mullakin ovisplussa tikkuun pärähtää. Mies jo oikein odotellut että pääsee taas yrittämään. Sain maanantaina sikainfluessa rokotteen ja tiistai-ilta menikin sitten kuumeessa ja eilinen vielä lepäillessä kotona. Toivotaan että tuo ei aiheuta kiertoon mitään hässäkkää.

Martta, kp 8
 
tähtisumu
...pitäiskö mun olla tähtisumu näin epävirallisesti? Olis helpompaa.

Joo tosiaan 2 pv peräkkäin tuli ovisplussa (digitaalisella) ja tänään ei naamaa enää näkynyt. Oli pakko testata, että tiedän missä mennään. Onko siis tänäänkin jumppapäivä? Huoh...olen aivan naatti jo. ;) Limat on kyllä vähentyny, eli ovis lienee jo ollut. Täytyy kattoo mikä on illalla fiilis. Että jaksaako.

Muista MARTTA testata tarpeeks ajoissa, ettei käy ylläri -niinkun täällä.

Keväthän oli tutkitusti hedelmällisempää aikaa, eli toiveet kuunvaihteeseen.


tähtisumu(a)
DPO1
 
Martta
Jep, yritetään testailla ajoissa. Mulla vaan nää kierrot hieman vaihdelleet, joten vaikeuttaa asiaa. Tuo kp 12 aloitus on nyt sen lyhyemmän kierron mukaisesti eli jos ovis ajoittuis kp 14:sta kuten viime kierron limojen perustella niin sitten luulisi että kp 12 tai 13 se näkyy testissä. Jos taas mennään pidemmällä kierrolla niin testejä riittää kp 17:sta asti eli pitäisi näkyä ovis joka tapahtuu vasta tuolla lähempänä kp 20:ntä.

Mukavaa viikonloppua kaikille toivotteleepi Martta kp 9
 
Nel.
Eipä olla täällä jaksettu pupuilla viikonlopun jälkeen ollenkaan - kun ei kerran pakko. Oon aina niin väsynyt arki-iltoina. Nyt parina iltana ottanut sitä lugesteronia

Sitä vaan mietin että kun mulla on se sika-piikki vielä ottamatta, niin kannattaisko mennä heti vai vasta muutaman viikon päästä? Onko se parempi ottaa ennen kuin on raskaana? Onko se jollain tavalla vaarallista ihan alkuraskaudessa? Kaikkeahan ne pelottelee? JOtenkin nyt kun sitä viirusta ei täällä pyöri, niin on halunnu koko asian unohtaa.
 
Martta
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Olipas ihana rauhallinen kotiviikonloppua miehen kanssa ihan kaksistaan. Toivottavasti muillakin on ollut rentouttavaa oleilua. Pupuilukin on taas käynnistetty hyvissä ajoin ennen toivottua ovista ja tarkoitus olisi jatkaa vähintään joka toinen päivä tällä viikolla, riippuen tietyisti mitä ovistestit näyttää.

Nel: en osaa sanoa tuosta rokotteesta. Ite otin sen viikko sitten ja kuumetta siitä tuli mulle. Jotenkin ajattelin että parempi se on ottaa ennen raskautta. Mitään faktatietoa mulla ei aiheesta ole. Osui mulla rokotus hyvään saumaan just kun täti oli poistumassa.

Töiden jälkeen sitten ovista testaamaan. Raportoin sitten miten käy.

Martta, kp 12
 
Martta
No niin, nyt on eka ovistesti tämän naisen elämässä tehty. Tein sen kotiin tullessa, edellisestä vessakäynnistä about 4 tuntia. Näyttöön tuli kaksi viivaa mutta itse testiviiva oli vielä tosi tosi haalea, eli nyt vaan odotellaan että lähipäivinä vahvistuisi kontrolliviivan tasolle. Kieltämättä kiva tunne nähdä eds jossain testissä 2 viivaa, vaikkain tuo haalea ei pakkauksen ohjeen mukaan vielä tarkoita positiivista vaan pitää olla vähintään kontrolliviivan vahvuinen.

Hip hei, lähdenpä katsomaan saisinko miehen kellistettyä xD
 
Kerttunen
Reipas asenne sulla on Martta :) Toivotaan plussaa ensin O-testiin ja sitten parin viikon päästä R-testiin.

Mä tässä elelen loppukiertoa, mutta ei vielä testiaikaa. Oireita on, mutta en tiedä onko se hyvä vai huono merkki, sillä viimekierto oli oireeton ja plussa pärähti kp 28. Se näkyi neljänä päivänä testissä ja sitten poistui. Nyt siis kp 25 ja rinnat kipeät, vatsasta repii jne. Nyt vaan pitää jaksaa odotella, mutta pihanhan tuo selviää. Menkat alkaa vasta, kun lopetan luget ensiviikolla.
 
Martta
Yritän tosiaan pitää reipasta asennetta yllä ja nauttia tästä yritysajasta. Synkistely tuskin auttaa tässä asiassa. Mies ei jaksanut eilen innostua muttsa tänään varmasti niin pysyy vähintään joka toinen päivä vauhti päällä.

Lupaavalta kuulostaa Kerttunen sun tilanne. Ainakin serkkuni joka syksyllä sai esikoisen, kertoi että kipeät rinnat oli se mistä sai hänet epäilemään että oli tärpännyt. Toivotaan että plussa pärähtää ja myös pysyy tikussa. Onko noiden lugejen tarkoitus pitää limakalvo vahvana että alkio pääsee kiinnittymään vai mikä lääkkeen tarkoitus on? Olet sen täällä varmaan kertonutkin mutta en nyt ennätä kahlata ketjua taaksepäin.

Martta, kp 13
 
Nel.
Mullahan on nyt myös luget ollu käytössä viimeiset 3 kiertoa. Mulla niiden tarkoitus on lähinnä pitää menkkoja edeltävä tuhruttelu poissa, ja siten menkat alkaa heti kunnolla kierron oikeana päivänä. Eli se lisää myös alkion kiinnittymis mahdollisuutta, mutta samalla tekee kierrosta ns täydellisen keltarauhashormonin osalta, kuten minun lääkärini ilmaisi asian. Ja monta täydellistä kiertoa peräkkäin pitäisi auttaa raskautumiseen
 

Yhteistyössä