Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Sateenkaari!
Joo, stressaaja olen minäkin. Sitä kun osaisi välttää, mutta kun ei. En ole tästä asiasta niinkään stressannut, vaan muista, mutta eihän tämäkään nyt kivaa ole takoa jatkuvasti päätä seinään. Meidän kaveripiirissä on nyt yleistynyt vauvojen myötä babyshowereiden järjestäminen ja nytkin olis tulossa kahdet, ahdistaa. En tiedä kykenenkö sinne menemään. Toivottavasti neitoperho tulokset on ok. Tsemmpiä kaikille!
 
Sateenkaari!
Ja sitä piti vielä kommentoida, että määräikainen työsuhde minullakkin, sillon kun alotettiin tämä projekti, laskeskelin, että ehdin palata äitiyslomalta töihin vielä, mutta toisin kävi. Sitä en kyllä nyt jaksa ajatella, jos ne työt ei jatku, niin sitten täytyy etsiä äitiyslomalla muita töitä, nyt vaan haluaisi lapsen!!!!
 
lele86
Joo.. tuo stressi taitaa meillä kaikilla olla nyt pinnassa.. Itsekin tässä nyt mietin et ostaisko sen digitaalisen ovistestin.. vaii.. antaisko nyt hetken vaan koko asian olla.. Lopettaa ns. "yrittäminen" ja pitää pieni tauko vauvakeskusteluista.. Odottelen nyt vielä mitä se varjoainekuvaus tuo tullessaan ja millaisia uutisia saa siltä saralta.. sen verran vielä tänne taidan ilmoitella ja sit saattaa olla että siirtyy lelekin hetkeks taka-alalle... katsotaan...

Minmie: Voimia sinulle suruun :( *hali*

Jaksamisia myös kaikille muille!
 
Minmie-79
Ke 7.4

Heituli ------------- 7/33-68-------------17-----------Esikoinen
Minmie-79 ---------24/27-31-------------18-----------Poika 01/08
Saaga1979 --------15/28------------------8----------- Esikoinen
Sateenkaari! ------16/25-27--------------18-----------Esikoinen
lele86---------------7/28-36--------------14------------Esikoinen
Butterfly------------26/29-----------------11-----------Esikoinen
luppakorva----------8/28-------------------1------------1 poika
Neitoperho83-------12/24-28---------------4------------Esikoinen



-----------------------------------------------------------------------------------

Älkää nyt kaikki masentuko ja lähtekö pois...
Itse olen viimeaikoina kirjotellut pikkusen vähemmän, kun tuntuu, ettei oo kerrottavaa, mutta oon kyl joka päivä käyny pari kertaa katsomassa muiden kuulumisia. Voin koittaa kirjoitella useammin, niin on reilumpaa muita aktiivisia kohtaan.

Mulla on edelleen ollu sellanen menkkamainen olo alavatsassa ja mietinkin, et millon mahtaa vierailullaan kunnioittaa...
 
Heituli
Täälläkin vihdoin menkat lusittu :)
Jotenkin oon hyvällä tuulella tämän kierron suhteen, katsotaan nyt tuottaako tulosta vai ei :)

Disperiinit menee greippimehun avulla alas, joten toivottavasti niistä olisi myös jotain hyötyä ;)

Itsekään en niin hirveän aktiivisesti tänne kirjoittele, kun ei ole aina mitään kerrottavaa :(

Miehen kanssa päätettiin noihin vauvauteluihin, että me sanotaan tästä lähin kaikille suoraan, ettei me saada lapsia. Voi kuulostaa kamalalle, mutta en jaksa selitellä enää että yritetään mutta ei tuota tulosta. Joten eiköhän ne utelut ja vatsan tuijottamiset lopu siihen.
Onpahan enemmän yllätystä kaikille, jos joskus raskaaksi tulen :)

Onneksi ei ole itselle tullut tietoon tuttuja, jotka olisi raskaana. Kyllä viime vuoden aikana noita muksuja tähän sukuun syntyi ja kavereille kanssa.
Eipähän tartte kateellisena katsella ja kuunnella muiden odottavien juttuja.

Toivottavasti täti tajuaa pysyä poissa Minmien luota!! Pidän peukut pystyssä että plussa tulisi db db db

Muille ovisonnea kenellä se sitten onkin ajankohtainen!
 
butterfly
"SISKOT PYSYKÄÄ LUJINA"...EI VIELÄ LUOVUTETA KUKAAN!!!!!!
vaikka välillä niin masentaa....eikä tunnu kauheesti uskoa löytyvän, niin kyllä se vielä se aurinko jonain päivänä jaksaa paistaa :D!!!!!
Kohta on lämmintä ja valosaa....Syyää vaa vitamiineja ni kyllä tää tästä vielä onneks muuttuu :)he.......

(paraskin puhumaan, mutta yritän päästä ahistuksesta ajattelemalla positiivisesti...:)

Mäkään en jaksais yhtään enää valehella....lapsiuteluihin, et ei muka viel olla mietitty lapsentekoa.....vaikka vuosi jo takana :/.......
Tässä mä seuraan fasebookissa kuinka muiden mahat kasvaa :p....epistä!!!!!!!

Maanantaina tuli mulla pientä tiputtelua, mut nyt muina päivinä ei oo mitää tullu....hmm...
Tissit yhä arat ja turvoksissa muita oireita ei niinkää?? :(.......Menkkaoireita....
Väsymystä on tietty aina....ja tänää on kyllä nippaillu alavatsaa, mut uskon menkkojen lähenevän....(kauheen pessimistinen minä)
Aiku olisinkii raskaana<3<3

En testaile ku vasta jos menkat on viikon myöhässä......aarg....
 
lele86
To 8.4

Heituli ------------- 8/33-68-------------17-----------Esikoinen
Minmie-79 ---------25/27-31-------------18-----------Poika 01/08
Saaga1979 --------16/28------------------8----------- Esikoinen
Sateenkaari! ------17/25-27--------------18-----------Esikoinen
lele86---------------8/28-36--------------14------------Esikoinen
Butterfly------------27/29-----------------11-----------Esikoinen
luppakorva----------9/28-------------------1------------1 poika
Neitoperho83-------13/24-28---------------4------------Esikoinen



-----------------------------------------------------------------------------------
 
lele86
Nyt on siis munatorvien aukiolotutkimus tehty.. Kerron vähän vaihe vaiheelta toimenpiteestä ja miten sujui:

Ensinnäkin tuntia ennen piti ottaa 600mg burana (itse kipuarkana otin 800mg)

Aluksi katsottiin ultralla kohtu, sanoi että hyvältä näyttää.. vasemmalla puolella näkyi selvä Follikkeli ja todennäköisesti myös oikealla puolella oleva "möllykkä" oli follikkeli..

Sen jälkeen kohdunkaulan läpi kohtuun työnnettiin ohut katetri letku jonka päässä oli pieni "ilmatasku" pallon muotoinen.. ja se sitten täytetään ilmalla..(lopuksi katetria pitkin laitetaan kulkemaan keittosuolaliuosta, nykyisin ei käytetä ilmeisesti enää oikeaa varjoainetta)

Tämä koski jo aika kovasti varsinkin vaihe jossa pallo täyttyy! mutta ei kuitenkaan ollut niin kovaa kipua kuin odotin ja kerkesin jo huokaista helpotuksesta.. sitten taas ultralla tähysteltiin mutta eipä palloa näkynyt kohdussa! sanoi että minulla on niin pitkä kohdunkaula että pitää laittaa vähän pidempi katetri HUH! ja eikun uudestaan.. Tällä kertaa sitten kyseessä olikin jo ihan OIKEA KIPU! katetri "juntattiin" syvälle ja pallo taas täyttöön.. (tässä vaiheessa meinasi taju mennä) sitten alettiin pumpata katetriin nestettä ja kipu senkun yltyi.... Noh, sitten katseltiin ruutua ja lääkäri sanoi ettei lähde vetämään kumpikaan munanjohdin (neste seisoi paikallaan) hoitajakin päästi kunnon pelokkaan huokauksen vieressä ja minä tihrustin itkua tietysti..
Lääkäri oli onneksi tämän kaupungin varmaan kehutuin ja aivan ihana ihminen.. sanoi että äläpä tyttö vielä hätäänny että voi johtua ihan siitäkin että jännität niin kovasti.. kysyi sitten voisiko toimenpiteen tehdä vielä kertaalleen ja annetaan paikkojen hetki levähtää ja minut pitää saada rennoksi.. Eli kolmannen kerran sama rumba.. Taas sama kipuilu uudestaan.. mutta lopputulos: molemmat munanjohtimet alkoivat vetää sukkelasti!! (tässä vaiheessa pääsi itku, mutta onneksi ihan ilonkyyneliä) Eli nyt on lähete lapsettomuuspolille (siellä alkaa kevätkausi olla lopuillaan ja kesällä kolme kuukautta kiinni) eli syksyllä tarvittaessa sinne pääsee.. :) taskuun tarttui myös clomifen-resepti jonka sitten ensi kierrossa aloitan..

Mies päästettiin toimenpiteen jälkeen huoneeseen ja tais siinä vaiheessa jo tajuta että kyseessä oli ihan oikea toimenpide, minua pidettiin selällään ja juotettiin vettä.. Yhtään en saanut nousta istumaan, oli niin lähellä pyörtyminen.. samoin oksetti kokoajan.. Clomifenia kehui, sanoi että monella sen aloittaminen riittää tärppäämiseen. Siinä on vaan sitten "riski" monisikiöraskauteen.. eli mahdollisuus kaksosraskauteen tuplaantuu.. varsinkin jos suvussa paljon kaksosia (niinkuin minulla aika paljonkin) heh, miehen ilme oli näkemisen arvoinen..

Ensikierrossa siis sillä yrittämään.. :) olo on huojentunut vaikka aika itkunsekainen aamu oli ja kerkesi jo säikähtää pahinta.. Tuntuu, että stressi laski nollaan.. ihana tunne!!

Tämä päivä pitää ottaa ihan rauhallisesti.. pientä veristä vuotoa tulee joka on ihan normaalia toimenpiteen jälkeen..menkkamaisia kipuja ja vähän vieläkin oksettaa... Mutta mieli on pitkästä aikaa aurinkoinen :)
 
Sateenkaari!
Heippa, hienoa lele, että asiat etenee! Mulla on kanssa toivottavasti jo parin viikon päästä toi sama edessä, heti kun kuukautiset alkaa, täytyy varata aika tohon aukiolotutkimukseen. Vähän jännittää, varsinkin kun kerroit, että se sattu. Hyvähän kaikki mahdolliset tutkimukset on kuitenkin tehdä. Onko sulla epäsäännöllinen kierto vai mihin syöt nyt clomeja? Toivotaan, että nyt tärppäis :)
 
lele86
Sateenkaari: Ei kannata jännitellä (ehkä helpommin sanottu kuin tehty), sehän on ihan yksilöllistä tuntuuko se toimenpide kivuliaalle.. mitä oon lueskellut/kuullut kokemuksia tuosta aukiolotutkimuksesta niin aika fifti fifti jakaantuu ihmiset, toisilla on tuntunu vaan pikkunippaisu jos sitäkään ja toisilla sit tuntuu kipua enemmän... mulla on tosi alhainen kipukynnys ja jännitin myös tosi paljon.. ja vaikuttaa tietysti myös se kuka sen toimenpiteen suorittaa.. Toivotaan nyt kuitenkin ettei sulla ala kierto vaan tärppää ja vältät koko tutkimuksen! :)
Ja positiivisesti jos haluaa ajatella tuon toimenpiteen niin tosiaan mullakin saattoi pientä tukosta olla koska ei lähtenyt ensin sitä nestettä johtimet vetämään, mutta nyt on ainakin paikat huuhdeltu ja toivottavasti siitä on jatkossa apua :)

Joo mulla on epäsäännöllinen kierto.. mullekin tuo clomi juttu oli vähän yllätys kun se taitaa kuitenkin lähinnä tehostaa tuota ovulaatiota (varmistaa sen tai ainakin poistaa sitä estäviä tekijöitä)
mutta kyllähän se tietysti vaikuttaa myös kiertoon jos clomien avulla saa sen ovulaation kp 10-14 välille niin kiertokin lyhenee.. olin vaan siinä uskossa että mulle määrättäis vaan terolutit kierron säännöllistämiseen, koska ovulaatio luultavasti mulla tapahtuu... Mutta näillä mennään ja oon ihan tyytyväinen kun on taas asiat edenneet.. :)
Tuli jopa ensimmäistä kertaa sellainen olo, että jospa se homma nyt luonnistuis kohta kuin itsestään.. taidan jättää ovisbongailutkin tässä kierrossa pois.. vähän taas JTP-taktiikkaa.. ;)
Sit jos ei tärppää niin ens kierrossa ostan sen CB:n digitaalisen niin näkee lähteekö clomit vaikuttaa..
Onko sulta otettu siis kans jo kaikki nuo verikokeet ja mieheltäs? eli hepatiitti, HIV, kilpirauhas, prolaktiini jne?
 
Sateenkaari!
Multa otetaan noi testit sit sen jälkeen kans kun kuukautiset alkaa (toivottavasti ei :-/), mut varmaan siis alkaa niin kuin jo näinä 18:takin kuukautena!! Mieheltä on testit otettu ihan just. Hui, on tää vähän pelottavaa. Mietin vaan sitä, että kannattasko mun kokeilla noita clomeja tai teroluteja vaikka mulla on todella säännöllinen kierto, aina 25-27 päivää. Ovulaation olen bongannut n.11-13 päivä. Vai eikö siitä olis mulle mitään hyöty? Lugesteronit sain tossa syksyllä, mutta en oikeen jaksanut niitä käyttää kun ne olis sitten taas pidentänyt mun muuten niin säännöllistä kiertoa...Otan ennen tutkimusta buranan kanssa, niin toivotaan, ettei satu. Kauako se siis kesti?
 
lele86
Juu muista tuntia ennen se burana ottaa niin kerkee vaikutus alkaa..
Ja kannattaa kysyä siltä lääkäriltä noista clomeista, teroja et varmaan tarvii kun kierto on säännöllinen (ne on vissiin vaan siihen tarkoitukseen et kierto tasaantuu niillä joilla se on epäsäännöllinen) Veikkaan et jos tulokset on munatorvien aukiolotutkimuksessa hyvät niin mikäs siinä ois esteenä ettet clomeja vois saada.. sainhan minäkin vaikka ovuloin aika varmasti..
Tutkimus kestää varmaan 5-15min. Mulla ehkä hiukan pidempään kun tosiaan se tehtiin muutamaan otteeseen ennenkun onnistui.. Mutta ilman ongelmia ihan lyhyt tutkimus on..

Tässä vielä vähän noista clomeista:

Lääkettä käytetään munasolujen irtoamisvaikeuksista aiheutuvan hedelmättömyyden hoitoon. Myös miehillä se voi olla avuksi hedelmättömyyden hoitoon, jos taustalla on siittiöiden tuotannon niukkuus.
Klomifeeni vähentää estrogeenin vaikutuksia, jolloin aivolisäke vastaavasti kiihdyttää munasarjoja stimuloivaa toimintaansa. Tällöin munasolujen irtoaminen helpottuu ja hedelmöitymisen mahdollisuus kasvaa. Samanaikaisesti kasvaa monisikiöisen raskauden mahdollisuus. Miehillä lääke lisää hormonitoimintaa kiveksissä, jolloin siittiöiden tuotanto paranee.
 
Sateenkaari!
Ok, kiitos lele! Kysyn noista clomeista sitten myös. Mulla on tosi huono tietous kaikista keinoista mitä lapsettomuuteen nyt on. Tässä varmaan pikku hiljaa niihin perehtyy vahingossakin.
 
lele86
Pe 9.4

Heituli ------------- 9/33-68-------------17-------------Esikoinen
Minmie-79 ---------26/27-31-------------18------------Poika 01/08
Saaga1979 --------17/28------------------8------------Esikoinen
Sateenkaari! ------18/25-27--------------18-----------Esikoinen
lele86---------------9/28-36--------------14------------Esikoinen
Butterfly------------28/29-----------------11------------Esikoinen
luppakorva----------10/28-------------------1----------1 poika
Neitoperho83-------14/24-28---------------4-----------Esikoinen

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Butterfly ja Minmie ois seuraavat jänniteltävät :)
Plussia plussia.. +++++
 
Saaga1979
Tänneppä ei kuulu uutta, ylläri. Tätä ankeeta oloa vaan. Paras ystäväni synnytti pari päivää sitten tytön. Hieno juttu heidän perheelle. Olen onnellinen toki heidän puolestaan ja laitoin kortinkin menemään. Kaikki raskaudet ja synnytykset vaan korostaa sitä että minä itse en ole raskaana ja tuskin tulenkaan. =/ Kuten huomaatte, fiilarit on taas katossa...
 
butterfly
Moikka moi....
Menkat ei oo viel tääl alkanu, mut pientä tuntemusta on alaselässä :/.....pahinta pelkään!!!!!

Lele: Varmasti ihana tunne ku saa hommat etenemää ja selvyyttä asioihin :)....
Itekki tahtoisin lisätutkimuksiin....ajattelin kattoo viel yhen kierron ja sit soittelen sille gynelle!
Teroja oon syöny nyt 3 kiertoa ja on ne kyllä lyhentäny kiertoja..jee...mutta jänskättää onko esim. jotain ovulaatiohäiriöitä....sitä ei voi tietää :/......huah.....

En niin enää yhtäää kestä tät odotusta!!!!!!malttamaton....he....
 
lele86
Butterfly: Juu odottele se yks kierto vielä niin tulee sit vuoden yritys täyteen.. se on se minimi joka pitää olla ennen kun aloittaa tutkimukset.. Pidetään peukkuja että tärppi olis käyny! Ei tuo meinaan mitään mukavaa oo ravata noissa kokeissakaan..

Saaga: Ymmärrän tunteet ihan hyvin.. koita jaksella ja tsempata vielä.. Meille varmaan kaikille on tuttua tuo että kun vauvauutisia saa muilta, niin kyllä se kirpaisee välillä kovasti juuri sen takia kun miettii miksei se omalla kohdalla ole onnistunut... tuntuu et muilla tärppää aina ekalla yrittämällä!
 
Minmie-79
Huh... Mun on nyt pakko kertoa ajatuksesta, joka tuli mun päähän tänään. Tää ei millään tavalla vaikuta tän hetkiseen vauvakuumeeseen tai mihinkään muuhunkaan, mutta oltuani koko päivän kyläilemässä tuon reilun 2-v, uteliaan, uhmaikäisen ja vilkkaan pojan kanssa, kävi mielessä ajatus, et luojan kiitos meillä ei tärpänny vielä vajaa vuos sitten. Olin aivan naatti kun sain vihdoin kaverin kiinni autoon, siirrettyäni ensin etupenkkiä eteenpäin niin paljon kun vaan saa, lapsen kumisaappaiden ulottuvilta, joilla oli astunut talvella keräämättä jääneeseen koiran kasaan, rukkaset tuhannen kurassa, joka oli levinnyt myös omaan villakangas takkiini. Olin nukuttanut lasta vieraassa paikassa 1,5h saman mittaisille päiväunille, sen jälkeen kun lapsi oli kaksin käsin ladannut muumi-keksejä suustaan alas ja juonut putkeen kaksi pillimehua, ennenkun mä edes huomasin ja ehdin puuttua asiaan, soitellut hermoja raastavia pianokonserttoja, juossut ympyrää viattoman pikku koiran perässä, levitellyt kyseisen koiran nappulat pitkin, lähes hajoittanut isäntäperheen isännän joululahjaksi saadut langattomat kuulokkeet jne, jne... Tuli siinä mieleen, et jos mulla oli tässä nyt vielä ihan pieni vauva, jonka tarttis olla tissillä vähän väliä ja lopun ajan saada nukkua, niin en kyllä tietäis mitä tehdä.

Nyt kun tuo hilpeyttäkin herättänyt lapsonen nukkuu kuin enkeli, puolustelen ajatusta hiljattain sattuneella mummun kuolemalla (olen nukkunut todella huonosti sen jälkeen, ja olen todella väsynyt), koulun lopun aiheuttamalla stressillä jne...
Onhan vanhemmat kautta aikojen selvinnyt vastaavasta tilanteesta ja mahdollisesti useamman lapsenkin kanssa. Se hetki vaan oli jotenkin niin käsittämätön, et nauroin sitä miehellekin...

Toisaalta mulla on ollu jännä tunne, et nyt ois ehkä voinu tärpätä. Reilun viikon on alavatsassa tuntunut kevyttä painetta, rinnat on hiukan arat, nenästä tuli tänäkin aamuna verta, vessassa oon juossu tänäänkin varmaan reilun 10 kertaa, aamulla on ollu ennen aamiaista oksettavan huono olo ja kuitenkin koitan mitätöidä näitä tuntemuksia koko ajan ja uskon, että täti tulee, viimeistään ens tiistaina. Lupaan testata vasta viikon päästä. Sit on jo pari päivää pisimmän mukaan myöhässä ja mahdollisuus tärppiin siis kasvanut. Tai siis plussan mahdollisuus on silloin parantunut. Mutta odottelen sen tädin ensin. Kyllä se sieltä pyyhältää, ihan niinkun ennenkin.

Tää on kamalaa, mut kerron senkin nyt kuitenkin. Toi uhmaikäinen riiviö siis sai alkunsa 4,5 vuoden yrityksen jälkeen luomuna sellaisessa kierrossa, jonka aikana olin ensin kuullut isoisäni (vasta kuolleen mummun miehen) sairastavan keuhkosyöpää, joka on levinnyt mm myös luihin. Tämän kuullessani ilmoitin miehelleni, et nyt lähdetään hoitoihin, koska olen sanonut papalle, et sitä ei päästetä pois ennenkun mä oon lisääntynyt. Hoitoihin ei siis ehditty edes varaamaan aikaa, kun plussa pärähti tikkuun. Pappa kuoli pojan ollessa 7kk vanha. Muutamia viikkoja sitten olin yhden kaverin kanssa ajelemassa, kun valittelin nykyistä tilannetta (vauvaa ei vaan tahdo kuulua). Siinä puhuessani sanoin näin "kenenhän tarvii kuolla nyt, et mä tulisin raskaaks?". Kun kuuli mummuni kuolemasta, tää kaveri soitti ja kysyi (tietty osanottojen ja voinnin tiedustelun jälkeen, hiukan varovaisesti) " et sattuis raskaana olemaan?"...
Ihan kamalaa. Sit kun nyt on ollu sellanen olo, et oisko tärpänny, niin mulle tuli ihan kamala olo. No se selviää viikon sisällä. Mut kun ajattelin ton kaverin sanoja, niin heti ensimmäisenä ajattelin, et jos nyt olisin raskaana, ni en kyl ikinä enää pystyis toivomaan raskautta, jos se aina vaatii jonkun muun hengen.
 
lele86
La 10.4

Heituli ------------- 10/33-68-------------17-------------Esikoinen
Minmie-79 ---------27/27-31-------------18------------Poika 01/08
Saaga1979 --------18/28------------------8------------Esikoinen
Sateenkaari! ------19/25-27--------------18-----------Esikoinen
lele86---------------10/28-36--------------14------------Esikoinen
Butterfly------------29/29-----------------11------------Esikoinen
luppakorva----------11/28-------------------1----------1 poika
Neitoperho83-------15/24-28---------------4-----------Esikoinen

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Minmie: Hui että, sain ihan kylmiä väreitä kun luin tuota sun tekstiä... Mutta sellainenhan se elämän kiertokulku on.. ihmisiä menehtyy ja uusia syntyy...
Itse olen sellaisella alalla, että olen monta kertaa ollut paikanpäällä kun vanhus ottaa sen viimeisen henkäyksen ja ollut kädessä pitäjänä elämän viimeisillä metreillä.. Tavallaan se on myös rauhoittava tilanne kun ihminen (joka esim. pitkän ja tuskallisen sairauden jälkeen) siirtyy ajasta ikuisuuteen..
Jos ajattelet tilanteen niin että aina jonkun "täytyy lähteä" lähipiiristä kun sinä raskaudut..niin tavallaan sen voisi ajatella kauniina asiana.. vähän niinkuin se olisi tämän ko. ihmisen viimeinen lahja sinulle <3
Älä ajattele sitä negatiivisesti.. se vain kuuluu elämään...
Toivotaan siis, että sulla vatsassa köllii uuden elämän alku nyt <3
Sulla on varmaan helpompi seurata vielä tuntemuksia kun suurimmalla osalla meistä, kun olet jo aiemmin kokenut raskauden ja tiedät ihan aidosti sen tunteen vatsassa jne.. Sulle ei tee varmaan mielikuvituskaan niin helposti tepposia :)

Mun siskolla on 4 pientä lasta ja voin kuvitella sut tuohon tilanteeseen josta kerroit :D on käynyt ihan sama mielessä joskus kun tämä täti on ollut siellä niitä hoitamassa, joskus ne hetket on suorastaan kaoottisia kun mikään ei onnistu, yrität kaitsea kaikkia lapsia yhtäaikaa ja kaikki tosiaan menee niin pieleen kun olla ja voi :DD heh, itsekin tein sen päätöksen että jos meille lapsia suodaan niin kaksi kappaletta on maksimimäärä!
 
Heituli
Minmie: Jotenkin on mummusi kuolema mennyt ohi :/ Otan osaa suruusi *hali*

Kovasti toivon siulle sitä plussaa, ainakin oireet vaikuttaa erittäin hyvälle :)

(.) Itsellä on jäänyt ihme menkkajomotukset päälle. Etenkin iltaisin tuntuu ihan siltä, että menkat alkaa mikä hetki tahansa. Liekö johtuu siitä g-mehusta ja disperiineistä.

Butterfly: Milloinkas meinasit testata? :) Pidän peukkuja että kaksi viivaa pärähtää tikkuun! db
 
butterfly
La 10.4

Heituli ------------- 10/33-68-------------17-------------Esikoinen
Minmie-79 ---------27/27-31-------------18------------Poika 01/08
Saaga1979 --------18/28------------------8------------Esikoinen
Sateenkaari! ------19/25-27--------------18-----------Esikoinen
lele86---------------10/28-36--------------14------------Esikoinen
Butterfly------------1/28-----------------12------------Esikoinen
luppakorva----------11/28-------------------1----------1 poika
Neitoperho83-------15/24-28---------------4-----------Esikoinen

moikka moi.....
eipä tarvi testailla ku menkat aloi tänään!!!!:(.......Oon tänää vuodattanu kyyneleitä tuon tuosta....kaikista mahollisista syistä.....:(....voi itku!!!
Paras ystävä kertoi tänää olevansa raskaana ja se ei kauheesti piristäny :(....Tosi surkee päivä on ollu....ja nyt tuntuu ettei jaksa enää yhtää tätä....:(....sanoin miehellekki et mieli ei tee enää yhtää harrasyaa mitää petipuuhii.....on tää ollu sen verran rankkaa...huoh.....!!!Nyt mennää vaa tällee tää seuraava kieto tekee mieli jos tekee ja sitte soitan sinne gynelle!!!!En enää jaksa!!Ahistaa kamalasti ku tosi moni tuttu on raskaana ja me ei saada koskaan!!Kaikki mun tuntemat ihmiset on oikeesti tullu lähes heti raskaaks!!Tääki mun paras kaveri tuli ekal yrittämällä....ja kaks muuta kahden kuukauden kuluttua ku ne oli alkan yrittää....on se väärin!!!

on mieli kyl ihan maassa ja muutenki surua lähisuvussa....et en tiiä miten kestän!!!!pakko päästä jonnekki jotta sais mielenrauhaa... ja selvyyttä asioihin!!
Koko ajan on sellanen tunne et kellään muulla ei oo tätä tilannetta.....mut onneks tääl voi tavata kaltaisiaan!!Kiitos teille!!!!!!<3<3<3

Multa on otettu siis kilpirauhaskokeet ja vajaatoiminta löyty siit, sit otettii prolaktiini ja se oli hyvä sit on otettu muuten kaikkii verikokeit, maksaarvoi, sun muita.....mutta sitä pco:ta ei oo vielä millään tavalla tutkittu,,,ootan et se tutkitaa ja selviää irtoaako mulla munasolu ollenkaa....sit varmaa on mulla kans clomit tiedossa jos näin on....??!!!

en koskaa ikinä milloinkaa ajatellu et vauvan teko vois olla näin vaikeeta....ku kaikille oli tullu niin helposti......mut kuinkas sitten kävikään.... :(.......huoh.....
Nyt pistin kaikki vauvalehdet piiloon ja kaiken mikä liittyy vauvoihin ja päätin et kosken niihin vasta ku oon raskaana!!!

Nyt menen polttamaan yhden hermosauhun ja painun nukkumaan ja koitan päästä tästä surustani eroon!!!!!
 
lele86
SU 11.4

Heituli ------------- 11/33-68-------------17-------------Esikoinen
Minmie-79 ---------28/27-31-------------18------------Poika 01/08
Saaga1979 --------19/28------------------8------------Esikoinen
Sateenkaari! ------20/25-27--------------18-----------Esikoinen
lele86---------------11/28-36--------------14------------Esikoinen
Butterfly------------2/28-----------------12------------Esikoinen
luppakorva----------12/28-------------------1----------1 poika
Neitoperho83-------16/24-28---------------4-----------Esikoinen

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Butterfly: pahoittelut tädistä :( no nyt sulla on tuo vuosi yritystä myös takana.. eli kannattaa soitella sinne gynelle.. kuitenkin oma aikansa menee (riippuen toki paikkakunnastakin) mut niihin alkututkimuksiin.. sulla onkin siis otettu jo nuo kilpirauhasjutut,prolaktiinit ja muut.. jos niistä ei oo pitkä aika niin tuskin tarvii uudestaan enää.. varmaan sullakin edessä sit tuo munatorvien aukiolotutkimus jne ja ehkä clomit jne... Mut mun kohdalla ainakin tuo asian edistyminen eli just ko. tutkimus ja clomi-resepti antoivat huimasti uutta toivoa taas jatkon suhteen.. tuli vaan sellainen olo että kyllä se nyt jo jostain clomikierrosta viimeistään tärppää...

Sit vielä sellanen juttu, en tiedä veikkaan et johtuu just tuosta tutkimuksesta.. mut tunnen omat munasarjat silleen paljon selvemmin.. kaikki nipistelyt ja kipristelyt.. ja sillon ultratessa siellä näkyikin vasemmalla puolella hyvä follikkeli ja oikealla puolella myös mutta se saattoi olla myös edellisen kierron jäänteitä... eli se voi olla että siellä jotain kypsyy ja tosiaan tunnen sen nyt selvemmin kun on tukokset huuhtoutu pois.. :)

Minmietä jännitellään... nyt peukut pystyyn! Laitahan meidän plussa-aalto nyt käyntiin ;) ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
butterfly
moikka moi...:)
Minmiellä jännää :/.....aiku aiku aiku......++++++++++++++++
Ovisonnea kaikille jotka siinä vaiheessa ovat :).....Mä koitan kerätä taas voimia uuteen kiertoon!!!
Yks kierto ni sitte soitan gynelle....toivottavasti ei tarvis....(jospa tärppäis).....ja pah..... :).....
Pitää ettiä koko ajan positiivisia asioita että jaksaa.....´

* tulee kesä
*kierto lyhentyny
....oliko ne siinä????:D......jeeee........
 
lele86
MA 12.4

Heituli ------------- 12/33-68-------------17-------------Esikoinen
Minmie-79 ---------29/27-31-------------18------------Poika 01/08
Saaga1979 --------20/28------------------8------------Esikoinen
Sateenkaari! ------21/25-27--------------18-----------Esikoinen
lele86---------------12/28-36--------------14------------Esikoinen
Butterfly------------3/28-----------------12------------Esikoinen
luppakorva----------13/28-------------------1----------1 poika
Neitoperho83-------17/24-28---------------4-----------Esikoinen

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Huih.. se ois taas kp 12 jo itsellä... ehkä se O loppuviikosta lähestyy..
jännä et tää oma kierron alku menee aina niin haipakkaan tuohon ovikseen asti.. sit tosiaan se piinailu tuntuu kestävän ikuisuuden...
 
Neitoperho83
Ohhoh, onpas Lelellä ollut kestämistä! Hyvä kuitenkin, että lopputulos oli positiivinen ja asiat etenevät.

Minmien oireet kuulostavat kyllä tosi lupaavilta... Pidetään peukkuja!!!!! Itsekin kuvittelen olevani varsin rationaalinen ihminen, mutta joskus tapahtuu tollaisia yliluonnollisilta tuntuvia juttuja, jotka saa epäilemään omaa järkeään. Äitini kuollessa sukulaislapseni heräsi samana päivänä koomasta ja alkoi parantua... Toisaalta olisi kiva ajatella sitä jonkinlaisena voiman siirtymisenä, mutta niinkuin Lele sanoi, ihmisiä syntyy ja kuolee, ja sitä ei voi ottaa omalle vastuulle. Joku sanoi mulle aikanaan, että on oikeastaan itsekästä ajatella, että kaikki tapahtuisi vain siksi, että minä ajattelen tai teen jotain. Ja niinhän se on. Luultavasti asiat olisivat tapahtuneet, vaikka minua ei olisi olemassakaan. Mutta silti rationaalinen mieli yrittää järkeillä asioita jotenkin loogisesti...

Butterflylle pahoittelut tädistä :( Varmaan yhden kierron voi sielä odotella, jos malttaa, mutta julkisten jonot (jos siis julkiselle aikoo) tuntien, nytkin voi jo varmaan varailla aikoja. Jos sanoo ajanvarausvaiheessa, että vuoden on yrittänyt, niin sehän pitää paikkaansa jo kun vastaanotolle vihdoin pääsee. :)

Täällä ollaan taas palattu Suomeen ja ovulaatio on ohi. Punaviinikausi siis menossa ;) Viime viikolla kesken työkokouksen tuli yhtäkkiä ihan järjetön vihlaisu alavatsaan ja piti taittua kaksin kerroin. Sama toistu aina kun liikahti vähänkin ja siinä sitten kieriskelin tuolilla ja yritin hymyillä ja näyttää siltä että oikeesti kuuntelisin muiden puheenvuoroja. Kaiken maailman umpisuolentulehdukset ehdin jo käydä läpi, kun tajusin, että ovulaatiohan se siinä, päivän myöhässä vain. Nyt sitten vaan odotellaan!
 

Yhteistyössä