vauva yksin autossa shoppilun ajan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mOm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mOm

Vieras
Meillä sukulainen sai tässä elokuun lopulla vauvan ja nähtiin pesue kaupungilla.
Hiukan hömistyneinä jäätiin katsomaan kun äiti jätti tuon vauvan autoon yksin ja lähti kauppaan.
Ei sitten kehattu kysyä mitään.

Onko tää nyt jotensakin yleistä, jätättekö te muut vauvan autoon yksin ?

Me ei ikuna kyllä jätetty yksin autoon, vaikka vain olisin kirjeen vienyt postilaatikkoon (autosta poistunut siis vain hetkeksi) niin vauva tuli kyllä mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mOm:
vaikka vain olisin kirjeen vienyt postilaatikkoon (autosta poistunut siis vain hetkeksi) niin vauva tuli kyllä mukaan.

no toi nyt on jo mun mielestä tyhmää.

mutta muuten vastaus kysymykseesi:en jättäisi,

Meillä sukulainen sai tässä elokuun lopulla vauvan ja nähtiin pesue kaupungilla.
Hiukan hömistyneinä jäätiin katsomaan kun äiti jätti tuon vauvan autoon yksin ja lähti kauppaan.
Ei sitten kehattu kysyä mitään.

Onko tää nyt jotensakin yleistä, jätättekö te muut vauvan autoon yksin ?

Me ei ikuna kyllä jätetty yksin autoon, vaikka vain olisin kirjeen vienyt postilaatikkoon (autosta poistunut siis vain hetkeksi) niin vauva tuli kyllä mukaan.

No sen olen pitäny periaatteena, että jos pysähdyn niin pitkäksi aikaa, että auto täytyy sammuttaa ja laittaa lukkoon, niin silloin lapsi pois autosta. En kyllä kauppareissun ajaksi jättäis autoon yksin, en edes nukkuvana.

En ole jättänyt koskaan, mutta monta kertaa olen nähnyt kauppojen parkkipaikoilla, että viereisessä autossa on pieni lapsi nukkumassa. En uskaltaisi ikinä, kun milloin tahansa lapsi voi herätä, toinen auto törmätä, auto syttyä tulee tai sitten varastetaan.

Kerran jätin kun tankkasin, aukaisin vielä etuoven kun menin maksamaan. Kassalle oli autolta matkaa n.2,5m ja näköyhteys jatkuva. Toinen joutui ihan paniikkiin :whistle: Hirmuinen huuto alkoi :snotty:

No en jättäis, myöskään isompaakaan lasta.

Me mentiin käymään Lidlissä tässä yks kaunis päivä. Parkeerattiin auto ja noustiin ulos. Viereisen auton takapenkillä nukkui ehkä 1-vuotias istuimessaan. Vähän aikaa siinä pyörittiin ja kateltiin että onko vanhemmat jossain lähellä. Eipä ollut. Puolen tunnin päästä tultiin kaupasta ja auto oli lähtenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
no kyllä mä nyt sen kirjeen pystyisin viemään ihan ilman vauvaa...

nii kyl mä kirjeet oon laittanuna ja automaatil käynyt kun lapset oottaa autos toisin auto on selän takana.
en ikinä kauppaan menis kun lapset nukkuu ikkinä ei tiiä milloin herää panikoiman..

Alkuperäinen kirjoittaja MaMa:
vaikka vain olisin kirjeen vienyt postilaatikkoon (autosta poistunut siis vain hetkeksi) niin vauva tuli kyllä mukaan.

no toi nyt on jo mun mielestä tyhmää.

mutta muuten vastaus kysymykseesi:en jättäisi,

samoin! en jättäisi mutta jos vien kirjeen postilaatikkoon tai tankkaan autoa niin en mä vauvaa mukaan ota!!

Kerran jätin lapset 3v ja 1v autoon ku vein kärryt takas kauppareissun jälkeen ulkokatokseen. Matkaa oli jotain 30-50m ja kyllä omatunto soimasi. Eli tästä voikin päätellä, että jättäsinkö kauppareissun ajaksi. Ku kuitenkin siinä kärryjen vientimatkallaki joku olis voinu vaikka ajaa päälle, joten sitten olis lapset ollu autossa kaksistaan eikä kukaan olis osannu yhdistää mua raatoa mihinkään lapsiin. No joo...

Kärkkäisellä pysähdyttiin viime kesänä ja siellä yks äiti tuli kassin ja turvakaukalon kanssa ja aattelin vaan, että no siinäpä on pieni vauva ja ovat käyneet ostoksilla, kunnes huomasin, että meni autoon, jossa istui korkeintaan kaks vuotias YKSIN. Ja tällä naisella oli se kassi ihan täynnä tavaraa eli ollu jonku aikaa kaupassaki eikä edes näyttäny autolle kiire olevan. :headwall: Että kyllä näitä näkee, ikävä kyllä.

En jättäisi. Täälläpäin ainakin saa olla tarkkana jo siellä kaupassa että ei vauva katoo kärryistä! Viime viikolla näin oli käynyt eräässä kaupassa mutta onneksi vartijat toimi nopeasti ja kaupan ovet laitettiin lukkoon. Ja vauva löyty 2 venäläisen naisen laukusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En jättäisi. Täälläpäin ainakin saa olla tarkkana jo siellä kaupassa että ei vauva katoo kärryistä! Viime viikolla näin oli käynyt eräässä kaupassa mutta onneksi vartijat toimi nopeasti ja kaupan ovet laitettiin lukkoon. Ja vauva löyty 2 venäläisen naisen laukusta!

Huuuuuiii kamala!!!!!!!!!!
Asutteko te jossain itärajan tuntumassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja toiset jättää vauvan vaunuihin nukkumaan kaupan eteen!en kyllä uskaltaisi!

No minä jätin tytön sillon vauvana, mutta me asutaan 3500 asukkaan pienessä kunnassa. Enkä kyllä yhtään isommalla paikkakunnalla uskaltais jättää.

Ei asuta vaan länsisuomessa

ja toiset jättää vauvan vaunuihin nukkumaan kaupan eteen!en kyllä uskaltaisi!

No minä jätin tytön sillon vauvana, mutta me asutaan 3500 asukkaan pienessä kunnassa. Enkä kyllä yhtään isommalla paikkakunnalla uskaltais jättää.

Pakko lisätä, että en siis oikeille kunnon ruokaostoksille menny tietysti, vaan kävin hakemassa jotain pikasesti, ja puolijuoksua mentiinkin.

Jestas! :o

Hyi kamala.....en jätä yksin autoon ja automaatin valitsen niin että saan auton mahdollisimman lähelle...
Sama kauppojen parkkipaikat,jos olen yksin liikenteessä niin mahdollisimman lähelle kärry pistettä...

Mäkään en yleensä jätä, mutta nyt on tunnustettava, että eilen jätin siksi ajaksi, kun kipaisin maitolitran kaupasta. Vauva oli just nukahtanut ja tiedän, ettei varmasti nukahtaisi enää uudestaan ja sit olisi väsynyt ja kiukkuinen. Maitoa oli haettava, kun esikoinen kera iltapäivähoidokit olivat tulossa koulusta ja välipalalle. Omatunto soimasi huutamalla, kun hänet jätin siihen parkkikselle. Olin varma, että lastensuojelu on autolla vastassa minua ja olin ärähtää kaupan kassalle, joka oli vähän lupsakamman puoleinen, että: "Pistä vauhtia!" No, aikaa meni max. 5 min ja vauva nukkui tyytyväisenä, kun takaisin palasin.

Mutta pääsääntönä on, että en jätä, mutta näköjään poikkeus vahvistaa säännön..

Yhteistyössä